Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskwaliteit XTC pillen van de dag?

kwaliteit XTC pillen van de dag?

26 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik het goed heb, XTC in 1988 in de opiumwet opgenomen.
Tot die tijd waren de lijnen richting de fabrikant vrij kort, en de kwaliteit van XTC in NL was behoorlijk constant en goed.
Voor de ouwe rotten: STanley's, Salmies, etc..
Ik ben ik 1992 en verder behoorlijk los gegaan en heb toen gemerkt dat de kwaliteit van de XTC pillen steeds verder achteruit ging.
Je had op een gegeven moment wel 30 varianten van XTC, en er werd steeds meer rommel in de pillen verwerkt. Van LSD tot spierverslappers. Ook de doses varieerde hevig. Er waren EVA's in de omloop, die konden geloof ik 70mg of 150mg (ongeveer) MDA bevatten.
Ik zal niet al mn persoonlijke ervaringen delen, maar soms was de werking van een pil -op zn zachts gezegd- onwenselijk.
In het begin kon je de pillen ook laten testen op een feest. Er werd dan puur gekeken OF er XTC inzat en HOEVEEL, maar dat vond ik wel een goede zaak..je wist dan in ieder geval een beetje wat je kon verwachten.
Nu zag ik net via een link van de LEESMIJ dat in 1995 een onderzoek is gedaan naar de kwaliteit en hoeveelheid van XTC in pillen.
Als ik het zo lees, is het best redelijk iha, alleen varieert de doses nogal.
Dus dat is best wel goed, ondanks het repressieve beleid van de overheid.
nu, mijn vraag:
Weten jullie hoe het nu, anno 2007 met de kwaliteit van de pillen iha is gesteld? En hoe is jullie ervaring daarmee? Regelmatig/Wel eens pillen genomen met een ongewenste werking? Of pakt het altijd 'goed' uit?
Geen 'die-of-die pil moet je hebben' ajb,
maar ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit in het algemeen,
ik ga binnenkort weer es stappen, maar wil eigenlijk wel es weten hoe het nu met pillen is gesteld..
PS> ik geloof dat ik hiermee de regels van het forum niet overtreedt..het is me dus niet te doen om die=of-die pil, ben niet op zoek naar een dealer of zo en ik ben ook geen oom agent :grin:

Anyway, is er dus een 'goed', stabiel aanbod van XTC of is het niks op dit moment????
bedankt voor de reacties :wave:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij zijn de pillen tegenwoordig wel ok. Vrij schoon sowieso. Maar kan het ook niet vergelijken... 2 jaar geleden voor het eerst xtc gehad :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er zijn tientallen soorten en misschien wel honderden batches. De industrie is redelijk volwassen geworden, er zijn goede producenten en goede dealers die altijd wel kwaliteit leveren. Voor de newbies in de scene is het vaak lastig, er zijn vooral op feesten veel pillen die verkocht worden maar eigenlijk speed bevatten of nog erger, mccp of andere gare rommel. Ook is er wat 'namaak' in omloop. Denk bijvoorbeeld aan de legendarische mitsu's die gekopieerd worden (dus hetzelfde eruit zien maar een mindere inhoud hebben). Dit alles heeft er ook voor gezorgd dat mensen voor een pure ervaring gaan, dus de opkomst van mdma-kristallen. Testcentra zijn tegenwoordig ook ideaal in vergelijking met vroegâh, alleen zijn de openingstijden niet al te best. Het enige wat ik jammer vind gezien vroeger is dat ik de beroemde tonnetjes (pillen met het formaat van het bovenste kootje van je pink) gemist heb. Dáár gaan me een paar legendarische verhalen over :hearteyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
ach ja de 'gabbertonnetjes'... :rock:
was zelf altijd erg weg van flatliners..denk dat het MDA was, vreselijk heftig en zeker 6uur stuiteren

on topic: bedankt voor je reactie
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat moet daar in gezeten hebben dan in die tonnentjes?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Draai nu me eigen capsules voor mezelf wel :)
Koop rond de 84% pure mdma is niet veel puurder te krijgen, heeft iets te maken met een zout om het te kristaliseren ofzo maar doet er niet toe :wink:.
En dan capsules zelf maken met verschillende smaken hoeveelheden en bij stoffen zoals speed enzo :wink:.
Weet ik altijd hoe de kwaliteit is en wat ik nou eigenlijk inneem :wink:.
Nooit een verassing maar wel altijd een heel goed gevoel :grin:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb eigenlijk standaard goeie pillen. momenteel hele pure pillen, alleen 90mg mdma

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."