Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc of coke

xtc of coke

45 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
euhm... IK zal proberen om dit uit te leggen :tongueout:

Xtc is een stof die gebruik maakt van de serotine vloeistof. Dit is een vloeistof die zich bevind in serotine blaasjes op het uiteinde van de axon.
De axon kan je makkelijk voorstellen als een soort zenuwbaan dat informatie doorgeet.

In normale omstandigheden gaan electrische signalen ( als je bevoorbeeld je arm wilt bewegen ) van de axcon naar de neuron.
De neuron is het begin van een nieuwe ( soort zenuwbaan ) die de informatie verwerkt. Als informatie de neuron bereikt, word de actie uitgevoerd. ( je beweegt dus je arm op die moment )

Tussen die 2 hersenbanen ( axon en neuron ) zit een kleine lege ruimte.

=======| |======= <--- zoiets
Axon Neuron

Om verbindin te krijgen tussen die 2, word er serotine vrijgegeven ( dit is een soort geleider, net alsof water is bij electriciteit. )

In normale omstandig heden gaat het signaal van het begin van de Axon, naar het einde. Daar kan de informatie niet meer verder, en word er serotine vrijgegeven. Deze gaat dan naar het begin van de neuron richting het einde, waar de actie word uitgevoerd.
Waneer het signaal het einde heeft bereikt, keert deze terug.
Het vertrekt dus van links naar rechts ( zie schema ) maar wanneer de informatie verwerkt is, keert deze ook weer terug.

Onder invloed van xtc word het uiteinde van de axon geblokkeerd, zodat de serotine niet meer terug kan zoals het normaal gezien de bedoeling is.
Er blijft dus serotine bijkomen dat zich geleidelijk zal beginnen ophopen in de lege spatie ( ruimte ).
Wanneer de Lege ruimte stampvol zit, en er dus geen serotine meer bijkan, moet de serotine wel een uitweg vinden en zal het kost wat kost proberen de barricade aan het uiteinde van de axon te forceren.
Na verloop van tijd, na een uur of 2 is de serotine hoeveelheid zo groot, dat de barricade zal breken en de serotine weer terugkan naar het begin van de axcon.
Op die moment is je pil uitgewerkt :grin:

Nu maar hopen dat er pillen zullen uitkomen die ervoor zorgen dat de barricade niet meer stuk kan, Zodat we eeuwig kunnen blijven doorflippen :grin:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bal0n zei:
Marcel heeft het al vaak genoeg gezegd, maar ik zeg het nog maar een keer. Het heeft geen zin om in aantal pillen te praten, pillen verschillen nou eenmaal heel erg. Als jij prutpillen hebt met 50 mg MDMA, ja, dan zal een halfje of zelfs een hele niet echt heel interessant zijn.

Heb je echter van die 200+ mg krengen, dan is het zeker wijs om niet met een hele te beginnen. Eerst laten testen dus! :)
Klik om te vergroten...

Zoals ik al zei weten de eerste keer je hersenen zowieso niet wat er hen overkomt, en stoten ze dus een overdosis serotine af. Dit is de enige keer in je leven dat je dit kan meemaken...
Ik wil totaal niemand verkeerd aanzetten, maar mijn persoonlijke mening is, grijp die kans !
Heb je een pil van 50 mg, zal je van de helft ervan waarschijnlijk niets voelen. Heb je een pil van 100 mg zal je eerste keer de beste ervaring ooit zijn !
Heb je een pil van 200 mg ( waarop de kans mss 1 op 100 is :wink: ) zou ik zeggen geniet er maar van !
Je zal heus geen overdosis van pillen hebben hoor, dit is practisch onmogelijk.

Das mijn mening, voila !
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wie kan my vertellen wat de GROEN/BLAUWE RONDE PILLE MET een T erin zijn?????? heb ze namelijk maar wil eerst wete wat het is.

GREEETZ
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
spacekonijn zei:
Xtc is wel iets slechter voor je geloof ik , maar coke word natuurlijk al snel slechter omdat het zo verslavend is en je het heel vaak gaat gebruiken.

xtc kun je idd goed met een halfje beginnen dan zul je denk ik ook geen hartkloppingen hebben, duurt ongeveer 30 min 45 min voordat het werkt. kost ongeveer tussen de 2 en 6 euro per pilletje.
Klik om te vergroten...

Raakt kant noch wal. Het is appels en peren vergelijken en hoewel coke inderdaad wel verslavender is hoeft je het helemaal niet vaker te gaan gebruiken. Bovendien denk ik dat verslaving niet zit in een drug, maar meer in een persoon zit.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Héy man coke beats XTC any day :tongueout:

schadegericht gezien - Coke =
schade aan neusbeen, zeer slecht voor het geheugen, Asociale drug

- XTC =
schade aan de tanden, kleffer gevoel dag erna dan bij coke (ik toch), slecht voor de maag, je kan altijd rare pillen hebben met vannalles en nog wat in

andere zaken - Coke =
coke is zeer duur en zeker als je vergelijkt met hoelang je er maar mee doet

- XTC =
denk ik de goedkoopste drug die er is, als je goeie pillen kan kopen zit je safe

kzou zeggen XTC

*op papier natuurlijk...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
eerst xtc pil nam ik ook een hele veel fijner raakte men gevoel in men armen wel kwijt maja. probeer xtc gewoon uit en je merkt vanzelf wat fijner is.. zorg dat er bij je eerste keer wel iemand bij is en je helemaal uitleven neem anders pep der bij ofsow anders ben je naar de kloten als et uitwerkt.

geniet ervan :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."