Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHandig?

Handig?

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het heet zelfdiscipline, probeer het te krijgen anders gaat het de verkeerde kant op
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kan toch wel eentje nemen dan om het af te leren..?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb in dezelfde situatie gezeten qua gebruik, alleen pakte ik altijd door.

De reden dat is gestopt ben is omdat ik duidelijk merkte dat ik achteruitging
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey,

De laatste tijd zit ik wekelijks aan de XTC. Ik krijg van verschillende mensen (en eigenlijk ook nog best veel junkies) te horen dat ik moet stoppen, dat ik junk ben, dat ik dom bezig ben, dat ik rustig aan moet gaan doen, en nog veel meer. Daar word ik een beetje gek van. Daarom verzwijg ik het nu ook voor ze wanneer ik het gebruik. Ik heb afgelopen nacht gebruikt, Samen met 3 of 4 anderen, en eentje daar van zei weer doe rustig aan. Ik word er echt helemaal gek van. Maar dan vraag ik me eigenlijk wel af, misschien hebben ze wel gelijk? Ik zit er nu echt heel erg over na te denken enzo, waardoor ik soms nogal bot reageer op telefoontjes enzo. Mensen gaan denken dat ik afkickverschijnselen heb enzo.. Maar er zijn nog een paar problemen die daar bovenop komen waardoor ik dus misschien wel chagrijnig ben. Maar dan is mijn vraag: Ik heb nu best wel zin in nog eentje, dus ik vroeg me af zal ik vanavond dan gewoon weer nog een paar gaan droppen, of gaat dat echt te ver..?

:wave:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijkt me erg duidelijk en dat weet je zelf ook. eerst is er gebruik. Dan teveel gebruik. Dan het ontkennen van teveel gebruik. Het volgende stadium is het gebruik verbergen en hierover liegen. Dat doe je nu. Stoppen dus, al is het periodiek. Je geeft zelf al aan je er niet meer prettig bij te voelen want je wilt de adviezen/waarschuwingen niet horen. Succes.

( en ja: dat gaat veels te ver) XTC en afkick/downer horen bij elkaar. Dus ook dat valt niet te ontkennen. Serotonine enzo.....
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
pak iets van je To do list laat XTC voor 4 keer per jaar of je wil echt als een zombie gaan lopen :wink: als je 2 jaar verder bent zijn je hersnenn nix meer waard en ben je een plant! succes

Harddrugz zijn GEEN GRAPPEN!
ga er verstandig mee om OF gebruik niet! :flushed:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
eentje zal toch wel geen effect meer hebben dus kap er gwn ff mee.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Telefoon zei:
pak iets van je To do list laat XTC voor 4 keer per jaar of je wil echt als een zombie gaan lopen
Harddrugz zijn GEEN GRAPPEN!
ga er verstandig mee om OF gebruik niet! :flushed:
Klik om te vergroten...

helemaal mee eens, geniet maar gebruik met mate
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Van hoeveel mensen heb jij bevestiging nodig dat je beter ff kan stoppen? Lees je eigen verhaal nog eens, en bedenk dan wat jij zou zeggen als iemand anders je zoiets zei? :wink:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
whiterose zei:
Ik kan toch wel eentje nemen dan om het af te leren..?
Klik om te vergroten...

Of je houd van n grapje, of je snapt t echt niet en wilt eindigen bij Jellinek, Parnassia, Brijder o.i.d......
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
@ Whiterose,

Neem er nog maar eentje, als het toch de aller allerlaatste is.

Stonie
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
whiterose zei:
Ik kan toch wel eentje nemen dan om het af te leren..?
Klik om te vergroten...

Hehehe

Niet goed bezig
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
whiterose zei:
Ik kan toch wel eentje nemen dan om het af te leren..?
Klik om te vergroten...

als het je laatste is kan het wel hoor :mrgreen: :sunglasses:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
als t tochje laatste is, why not take three of those damn love pills :P :hearteyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kan echt niet serieus zijn die vraag... alsof ie zelf niet weet hoe dom 'ie bezig is.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
je helpt zo wel je hersenen goed naar de klote, na gebruik van xtc zeker een paar weken rust houden zodat je lichaam kan bijkomen etc.....

ik zou zo zeggen lees bovenstaande posts eens erg goed door!!!!!
dan kom je zelf wel tot een wijze conclusie zou ik zo zeggen.....
:wave:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik snap de reacties van sommigen hier niet, zoals "pak er nog maar eentje :hearteyes: "

Of ben ik de enige die het sarcasme niet opmerkt?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
NexxtGen zei:
Het heet zelfdiscipline, probeer het te krijgen anders gaat het de verkeerde kant op
Klik om te vergroten...

Dit is een hele wijze raad....


Gek genoeg heb ik er gisteren met een vriend over gehad.. die zei wel 4 keer op een avond.. therees pas op!!! en dat ging me ook vervelen.. Niet omdat het confronterend was.. maar meer het feit.. van ik weet wat ik doe en het vervelend is het paar keer te horen.. omdat het mij het gevoel geeft dat degene mij niet vertrouwd!!

Mensen stoppen andere mensen graag in een hokje.. omdat iemand liegt over het gebruik wilt nog niet zeggen dat de persoon verslaafd is
.. Weten al je vrienden dat je gebruik?? bij mij niet.. omdat sommige echt anti-drugs zijn.. Het voor de vriendschap beter is dat ze het niet weten.. maar dat betekend niet omdat ik lieg.. dat ik dan verslaafd ben.. soms kunnen mensen beter van niks weten. wat ze niet weten kan nooit tegen je gebruikt worden...

Mensen zeggen, pas op omdat ze om je geven.. wees blij dat je zulke mensen om je heen hebt
om je weer even terug op aarde te laten komen.. en na te gaan denken: waar ben je mee bezig??? Wat hypocriet is zijn mensen die zeggen: pas op.. maar zelf nog erger bezig zijn dan jezelf..

Jij zelf weet diep van binnen.. of je tever gaat of niet.. wees eerlijk tegenover jezelf ... en als je denkt dat je fout bezig bent, schaam je dan niet om bij je vrienden aan te kloppen. Zie je nu wel... heb je al die tijd al gewaarschuwd...zou je zeker naar je hoofd geslingerd krijgen.. maar een goede vriend zou je daarin verder wel steunen...

s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
pepito zei:
Lijkt me erg duidelijk en dat weet je zelf ook. eerst is er gebruik. Dan teveel gebruik. Dan het ontkennen van teveel gebruik. Het volgende stadium is het gebruik verbergen en hierover liegen. Dat doe je nu. Stoppen dus, al is het periodiek. Je geeft zelf al aan je er niet meer prettig bij te voelen want je wilt de adviezen/waarschuwingen niet horen. Succes.

( en ja: dat gaat veels te ver) XTC en afkick/downer horen bij elkaar. Dus ook dat valt niet te ontkennen. Serotonine enzo.....
Klik om te vergroten...

Inderdaad, stop hiermee whiterose.

Wekelijks aan de XTC zitten lijkt me geen goed idee, hoe meer/vaker je gebruikt hoe groter de kans op hersenschade (hoe erg deze hersenschade is, weet ik verder niet, maar het lijkt me wel iets om bij stil te staan). Je serotoninepeil heeft sowieso meer tijd nodig om te herstellen dan een week. Je zou er goed aan doen te stoppen of in ieder geval minder vaak te gebruiken.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
xtc is in vergelijking met andere harddrugs niet echt verslavend
Maar je hebt wel nadelen met xtc als je het niet gebruikt je voelt dpressie wordt snel agressie en je voelt alsof je geen lol hebt als je het niet gebruikt .
Maar ik raad je aan om een keer in de maand te gebruiken of alleen bij feesten .ik weet niet hoe oud je bent maar je hebt nog een heel leven voor je

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."