Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en het verkeer....Brandende vraag

XTC en het verkeer....Brandende vraag

33 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het echt ontverantwoordelijk als mensen met drugs op gaan rijden.
Maakt niet uit of je pilletje nu uitgewerkt is of niet.
Als je een ongeluk krijgt en het is niet jouw fout, dan is het alsnog jouw fout, want je bent onder invloed.
En guess what, je krijgt geen ene cent van de verzekering als je onder invloed was.
Brokken maken kunnen vaak in duizenden euro's uitvallen.
Ik zou eerst maar even achter je oor krabben om te kijken of je bankrekening dat wel toelaat en of je uberhaubt dat risico wilt nemen.
Dan heb ik het er nog niet eens over gehad wat er gebeurt als je een persoon aanrijdt onder invloed.....
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dan kleden ze je echt helemaal uit ja, in mijn omgeving had ook een gast met teveel bier op een vrouwtje doodgereden, haar fout.. Maar toch moet die gast voor de rest van zijn leven dokken voor de dood van dat vrouwtje en dan hebben we het idd nog niet eens over de emotionele schade..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor je vrienden. Echt hoe idioot kun je zijn.. :openmouth:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
tis voor een ieder anders, de 1 gaat helemaal in de rush op van de xtc/speed en is niet in staat om te rijden, de ander is "helder"en kan wel rijden. de meesten weten dit ook van zichzelf.
ik ben ook wle eens bij een vriend in de auto gestap die onder invloed was van xtc, en die reed goed, goed reaktievermogen etc.
maar.....en hier komt het er zitten dan meerdere personen in de auto die praten tegen de bestuurder, zodat die ook bij de tijd blijft.
als je alleen in de auto zit, kan je de radio harder zetten maar dan heb je juist kans dat je in een rush gaat o.i.d.
ik denk dat je bij jezelf de vraag moet stellen mocht het gebeuren dat ik een aanrijding krijg, wil ik dan op m'n geweten hebben dat ik onder invloed was?
suc6 ermee hoop dat je wat aan dit antwoord hebt.
have fun @ the party!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik rijd heel vaak met speed of xtc achter me kiezen..en ik rijd dan weer precies zoals ik het moest met lessen..let goed op.. geef richting aan enz enz..ik ben dan veel oplettender..mijn ervaring is anderhalf uur van te voren niks meer pakken maar weet niet hoevaak je gebruikt..en hoeveel enz. ik zorg wel altijd da ik niet alleen in de auto zit..dan doe ik het niet!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zou toch wel minstens 12 uur wachten na inname voordat je achter het stuur kruipt.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dag mensen!

Even een vraag aan de veelvuldige xtc gebruikers. Heb binnekort een feest en ga als bob...best jammer...maar met xtc kan ook veel lol gemaakt worden! Nu wil ik weten hoe het zit met rijden. Ik ga niet voordat ik ga rijden slikken, en zal ook rekening houden met de tijd wat tussen de laatste pil, en het vertrekken zit.

Het feest zal rond de 6 uur duren, en bij vorige keren dat ik had geslikt had ik ook gedronken en geblowed (ja is dom:P) maar daarbij duurde het 2 uur voordat het rakkertje ging werken. Daarna is dit 2 uur doorgegaan en toen was het over. Was niet eens zo heel moe erna. Wat zeggen jullie....en nu graag niet de antwoorden van ''gewoon niet doen'' :wink: Hoe lang tijd moet er tussen de laatste zitten en het rijden...en zijn er mensen die dit hebben gedaan...hoe was jullie ervaring?

Zat zelf te denken om eentje voor het feest te nemen, daarna eentje mee te nemen naar binnen, en bij de helft nog een nemen...of een halve...dan zit er nog ruim 3 uur tussen voor het rijden.

Thanks!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het kan in principe wel maar het is wel gevaarlijker... Als je een ongeluk maakt zit je wel diep in de shit.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ah...dat ben je sowieso als je ongelukken maakt:wink: ben ik ook niet van plan...maar 12 uur joh...das wel erug lang...is het niet speed wat 12 uur blijft hangen? Ben eig meer een sos gebruiker, maar die shit ben ik gelukkig vanaf...columbiaanse verkoudheden zijn geen pretjes:P
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
:wave:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee, als je nuchter bent is het nog te overzien maar ik heb zo het idee dat ze tegen harddrugs in het verkeer wel hard optreden.

Rijbewijs kwijt zowiezo, heeeeeeeele dikke boete ook zeker... En als je iemand doodmaakt/verminkt is dat dood door schuld/ doodslag, hangt er maar net vanaf wat de officier van justitie leuk vindt.

Anyway ik raad het af, tenzei je het gewoon bij 1 pil houdt die je vroeg inneemt.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
ALS je het dan toch besluit te doen.. neem er dan 1tje voordat je naar binnen gaat.. zodat ie toch wel echt uitgewerkt is als je weer moet rijden..
Bij mij duurt het meestal zo'n 6 uur voordat het is uitgewerkt.. (en dan nog zou ik er niet aan moeten denken om op dat moment te gaan rijden :openmouth: )
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het heeft zeker invloed op de rijvaardigheid. maar lang niet zo ernstig als dronkenschap.

Zelf rijd ik wel zon uurtje of 6 na een pil.

En ik zorg altijd dat ik nooit verplicht ben om te rijden. Ik zeg mijn passagiers altijd dat er geen garantie is wanneer ik naar huis rijd. Als ik niet goed denk te kunnen rijden doe ik het niet.
(Mijn tent luchtbed en slaapzak liggen toch altijd in de kofferbak :grin: )
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
edit: hier was iets in de verkeerde thread gezet geloof ik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."