Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC verslavend?

XTC verslavend?

39 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb al van veel mensen gehoord dat XTC niet zo verslavend is...
Een half jaar geleden begon ik voor het eerst x te gebruiken, eerst was dat een hele of twee op een avond, dan nog wel één dag in de week. Naarmate de tijd vorderde werden dat er drie tot ik op een punt kom waar ik elke dag een hele neem (zelfs in school), vrijdag een stuk of zeven en zaterdag 3 ofzo. De periode van nu dus. Enkel een selecte groep van goede vrienden weten dit, ik probeer het te verbergen voor de buitenwereld omdat ik me er ook om schaam. Dit lukt me nog vrij goed, ouders hebben niks door en heel men kennissenkring ook niet. Doordat ik donkere ogen heb valt dit aspect al weg, het enige wat men zou kunnen doorhebben zijn die strakke, bijtende kaken en ik ben ook wel al een paar kilootjes afgevallen. Ik let wel goed op mijn voeding in de week, zo gezond mogelijk. Maar kan er echt niks aan doen, die cleane love feeling, euforie van mdma vind ik echt zo zalig!!! Maar wat ik het plezantste van al vind is het sociaal contact, ik heb megaveel nieuwe vrienden leren kennen sinds ik e gebruik. Ik heb wel schrik voor wat het met je doet op lange termijn voor de gezondheid. Ik rook ook geregeld cannabis en sigaretten, maar langs de andere kant sport ik overdreven veel, ik ben een duurloopster. Ik heb ook weinig of geen afkick ervan en ik voel me nog vrij fris in de brains.
Maar toch, ik besef goed dat het verdacht fout is en voel ook niet de drang te stoppen. Dat baart me wel wat zorgen...
Iemand die een gelijkaardige situatie heeft meegemaakt?
Tzou leuk zijn om wat 'professionele' tips te krijgen van mensen die dit ook hebben gehad!

Greetz from lalaland!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind xtc zeer verslavende drug idd.
Ik gebruikte eerst ook en toe paar weken een.
En het werd meer en meer ook op school.

Later varieerde het van 2 tot 7 pillen meestal.
Op school 2 dan meestal ivm kaken.

Het gaat je genoeg ellende bezorgen als je betrapt word op school/ouders.
Ik had toendertijd ook geen drang om te stoppen,maar als ik probeerde te stoppen was het altijd na 3 dagen raak.

Bijna elke dag gaat je zo ie zo niet lukken,want dan moet gigaveel pakken op een gegeven momtent voelde ik nauwelijk wat van 3/4 toen ik elke dag nam.Zo ie zo moet er binnenkort paar dagen tussen zitten om dan weer wat te voelen.

Maar ik heb geen zin om lang verhaal te typen,heb het bijna allemaal meegemaakt door xtc (Kliniek,problemen school+ Thuis)
Familie die het komt te weten.

Verder is me geheugen ook redelijk slecht geworden.
Dus ook daarom stoppen,en max. 1x in de 3 maanden (zoals hier meestal word aangeraden omdat dan je serotonine weer ''bij'' is)

Groetjses :wave:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja inderdaad die gewenning is ook een probleem voor mij. Nu gebruik ik alleen nog 'kwaliteitspillen'. Ik laat ze ook altijd testen, meestal schommelt da rond de 100-120mg of ik neem kristal. Vroeger maakte da niet uit, stuikers, speedpills, mcPP ik nam het allemaal, maar dan heb je zeer rap door dat je slecht bezig bent. Ik heb +- een maandje iedere dag een dollar genomen (eerst witte, dan roze) mcPP crap!!!! Vind ik echt een extreem harddrugs gevoel, ook een enorme aanval op je serotine. Nu ben ik daar allemaal VEEL selecter in geworden, een soort van fijnproever :grin:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
kwist zelfs niet dat xtc verslavend was, mjaah, 1 keer in de drie maand duurt wel te lang voor me:) doe het 1x per maand en wil daar gewoon niet overgaan, voor me geheugen enzo....
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind het geestelijk erg verslavend.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toen ik voor het eerst XTC nam dacht ik iets van "holy shit, hoe ga ik ervoor zorgen dat ik dit niet elke dag wil :openmouth: ?"

De weken na die eerste pil dacht ik er nog constant aan terug en dacht ik aan de volgende keer wanneer ik het weer zou doen enzo.

Nu een half jaar later heb ik het een keer of 6 gedaan, elke keer gewoon 1 pil, nooit negatieve effecten gehad en het is nog steeds leuk, maar ik merk niets van verslaving. Ik denk er thuis niet meer vaak aan, ik kan heb vorige week nog een feestje gedaan zonder harddrugs. (en er was zoals altijd genoeg voor handen, dus daar ligt het niet aan) Geen enkel probleem, voor mij dus echt niet verslavend.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Huh ik zie het dus totaal niet zo, vraag me ook af, hoe kan je XTC op school doen? Ik bedoel zo'n ding slaat in, en je bent er gewoon niet helemaal bij gedurende de werking ( zeker het begin ). Hoe kan je dan nog presteren, ik denk gewoon niet..

Kijk Speed daarintegen, daar wordt je scherp/alert/sociaal enz. van. En mensen zien het minder of zelfs niet aan je. Dit is ideaal op school, maar ook dit sloopt je natuurlijk op de lange termijn. Dit zou voor mij snel een verslaving kunnen vormen, maar nog steeds besef ik dat ik het beter bij een feest kan houden zo nu en dan en zorgen dat het ook opgaat.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je hebt helemaal gelijk hoor, als je dat in school doet ben je niks meer waard. Je hoofd is niet meer bij de les, tenzij het op sociale vaardigheden of fysiek aankomt, in mijn geval sportschool. Maar goed ieder zen drug zeker... Ik veronderstel dat jij geregeld speed gebruikt, das nu niks voor mij. Veel maten kunnen dat ook apprecieren maar het is niks voor mij. Ik slaap er niet van, ik haat die kleine fluit en bij de uitwerking heb ik altijd zo'n drugged chemisch gevoel.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja Speed is echt snoepgoed voor mij, dat kan echt altijd en overal. Dat is het gevaarlijke eraan hehe. :rolleyes:

Maarja ik zou zeggen, wees iets verstandiger, weet niet hoe oud je bent.. Maar ik zou het toch bewaren voor alleen de weekenden, en ook dan niet elke keer. Zo blijft het leuk denk ik.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Shana_P zei:
drugged chemisch gevoel.
Klik om te vergroten...

Als ik dat ergens van krijg, is 't wel van XTC. :P
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je gebruikt baart me zorgen shana, als ik jou was zou ik proberen te minderen,want dagelijks gebruik gaat in mijn optiek echt te ver!
Tis echt ongezond om het zoveel te doen + het kan je leven echt ontwrichten als je niet uitkijkt....
Als ik jou was zou ik het proberen te halveren tot 1 keer per week en daarna afbouwen naar 1 x per maand max.
Mocht je de verleidingen niet weerstaan zou ik zelf proberen te stoppen met de shit voordat je in een afkickkliniek eindigt.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
de eerste week na gebruik heb ik ook constant goesting maar hoe langer het geleden is hoe meer de goesting omslaat in walging. en dan komt weer het moment dat er kristalletjes gedropt worden en dan vraag ik mij af hoe ik het zolang zonder heb uitgehouden. beetje karakter de eerste weken.
er ligt nu een zakje maar kheb er geen zin in, bweh, bweik
:grin:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Phreakingout zei:
Huh ik zie het dus totaal niet zo, vraag me ook af, hoe kan je XTC op school doen? Ik bedoel zo'n ding slaat in, en je bent er gewoon niet helemaal bij gedurende de werking ( zeker het begin ). Hoe kan je dan nog presteren, ik denk gewoon niet..

Kijk Speed daarintegen, daar wordt je scherp/alert/sociaal enz. van. En mensen zien het minder of zelfs niet aan je. Dit is ideaal op school, maar ook dit sloopt je natuurlijk op de lange termijn. Dit zou voor mij snel een verslaving kunnen vormen, maar nog steeds besef ik dat ik het beter bij een feest kan houden zo nu en dan en zorgen dat het ook opgaat.
Klik om te vergroten...

Had ik dat maar gedaan toendertijd lekker speed op school..
Maar het trok me toen niet en wou echt pillen.
Idd het is niks op school,soms zei wel is een leraar wat kijk je raar uit je ogen.
Maar daar was het mee gedaan,vriend heeft me uiteindelijk verraden (toen had ik weliswaar coke op maar toch)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Niet echt slim om het op school te gaan nemen...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Idd dat was me advies dus ook doe het niet meer op school,daar komt pure ellende van.Ellende in een zeer zuivere vorm.

Ik zelf doe al heel lang dat niet meer en al helemaal niet op school :openmouth:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het rotte bij mij is dat ik weinig tot geen hinder ondervind van mijn gebruik, ik stel me dikwijls ook de vraag van wat kan dat nou kwaad zo'n pilletje...
Wanneer ik echter helder nadenk weet ik dat dit fout is maar toch.
Ook heb ik eens goed gezocht op het net wat nu juist de exacte gevolgen zijn op lange termijn en ik heb niet echt iets gevonden. Ok, er wordt verondersteld dat het slecht is voor je brein (wat wel vrij logisch is) en ook voor je hart (hartkloppingen) maar aangezien ik een sporter ben is mijn hard wel getraind om dat tempo aan te houden. Iemand die nog andere gevolgen ontdekt heeft in de loop van zijn 'stekcarriere' die ik hier niet vermeld? :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
je lever gaat ontzettend hard naar de klote?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
& depressies
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb ook een beetje dat gevoel. Ik doe er teveel omdat ik simpelweg van het effect hou. Maar ook omdat ik er veel heb. Ik heb er nu 110 hier liggen en dan neem je ze gemakkelijker in.
Het lijkt niet echt schadelijk maar dat is het wel degelijk, op lange termijn ga je er echt kapot aan, je raakt uitgeput, depressies, je tanden doen kankerpijn. Ik heb nu last van tandpijn, wondjes in binnekant van wangen en kaakbenen zijn precies vermoeid.
Je kan beter maximum 1x per maand gebruiken.
Het is moeilijk voor eraf te blijven maar je moet de moed hebben, ookal leef je gezond. Je hebt ook een lever en serotonine klieren en die krijgen schade of je nou gezond leeft ofniet. Denk goed na over je gebruik en weet wat je neemt.

Sterkte, ik voel je probleem.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het kan best zijn dat je een sporter bent, maar ik kan me nog een reportage bij Eenvandaag herinneren van een tijd geleden waarin naar voren kwam dat (prof)sporters juist een vergrootte kans hebben op een hartaanval. Sporten is goed voor je, maar tot op een zekere hoogte. Die reportage was toen er weer eens een jonge profvoetballer overleden was aan een hartaanval.
Verder zeg je dat je eigenlijk geen nadelen ondervind van je gebruik. Kijkend naar de hoeveelheid die je gebruikt, zou ik haast zeggen dat dat eigenlijk wel zou moeten. Merk je geen dingen als dat je kort termijn geheugen je in de steek laat.
Op de lange termijn weten ze inderdaad nog niet wat de gevolgen zijn. Ze vermoedden dat er bij veel gebruik een permanente beschadiging aan je geheugen op treedt. Ik weet dat het AMC bezig is met zo een onderzoek.
Minder je gebruik, ook al zeg je dat je er weinig last van ondervindt. Nu ondervindt je dat nog niet, maar er gaat binnenkort een dag komen dat dat wel zo is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."