Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHersenschdding gehad, X nemen ja/nee?

Hersenschdding gehad, X nemen ja/nee?

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inderdaad, het is het risico niet waard, en er komen vast nog zat feesten :)
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allen,

Even een vraag.. Ik heb voor 2,5 week terug een ongelukje gehad waardoor ik, kijkend naar de symptonen, waarschijnlijk een lichte hersenschudding heb opgelopen.

Nu zijn we dus al weer een paar weken verder, en ben ik volgende week weer eens van plan om één blauwe driehoek te nuttigen op een feest.

Mijn vraag: Kan ik dit zonder <extra> risico's nemen of kan een hersenschudding nog langere nawerking hebben zonder dat men zich hier van bewust is?

Want het eerste wat in je op komt is natuurlijk 'dat ligt aan jezelf, hoe jij je voelt enz. enz.' maar ik voel me dus weer gewoon goed, vraag alleen af of er in de hersenen nog 'nawerking' plaats vind.

Stukje van Wikipedia:
Ook kunnen er andere klachten optreden; de hersenen zijn namelijk een groot regulerend orgaan voor de rest van het lichaam. Hormomen kunnen in de war raken, psychische problemen kunnen ontstaan, waaronder paniekaanvallen, stemmingswisselingen etc.

Tegen de hoofdpijn kan een pijnstiller (bijvoorbeeld paracetamol) worden gebruikt. Maar beslist geen aspirine is in verband met het (bloed verdunnende) antistollingseffect niet toegestaan in het begin totdat zeker is dat er geen inwendige bloedingen zijn (uitsluiten middels CT-scan).
Klik om te vergroten...

Gr. Mellow

Voor de duidelijkheid, het voorval was gewoon een ongeluk op het werk, en is NIET gebeurt door het onder invloed zijn van 't een of ander.
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou dr gewoon nog ff mee wachten, al kan ik dat niet onderbouwen met onderzoekjes of sjit :tongueout: gewoon mn persoonlijke gedachte
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je geen aspririne mag pakken zou ik geen driehoekje slikken man :P
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Areyouexperienced? zei:
Als je geen aspririne mag pakken zou ik geen driehoekje slikken man :P
Klik om te vergroten...

in het begin totdat zeker is dat er geen inwendige bloedingen zijn
Klik om te vergroten...
In het begin, tottdat zeker is dat er geen inwendige bloedingen zijn.. Als dat er was gweest dan had ik er nu waarschijnlijk niet zo 'gewoon' bij gezeten nu.. :)

Mja, duurt nog een week dus ik zie het dan wel..
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou het 'jaagt' wel je hersenen en hun activiteit op dus kan me voorstellen dat het niet zo goed is voor je. Maar dan denk ik er meer aan dat je een hardere kater hebt de dag daarna, zeker als er speed in je pillen zit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."