Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdemnood tijdens gebruik

Ademnood tijdens gebruik

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb tot hiertoe ongeveer 10keer gebruikt, en 4 van de 10 keren had ik last van "ademnood", precies het gevoel of ik krijg te weinig zuurstof, ookal adem ik vollop in, en let ik op m'n ademhaling. Zelfs wanneer ik rustig aandoe en niet beweeg, best irritant. Dit gaat dan meestal gepaard met vlagen van moeheid die na 'n tijd weer weggaan, had 't zelf een keer dat ik bijna in slaap viel en al m'n vrienden gingen los van exact dezelfde pillen en hoeveelheid :confused: Best wel jammer, want als dit nog voorkomt overweeg ik te stoppen. Ik heb er altijd minstens 1.5 maand tussen gelaten, en de laatste keer 3.5 maand. Iemand raad?

Alvast bedankt! :wave:
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is echt iets raars, geen verkoudheid of niets. Had echt verwacht dat er wel meer personen zouden zijn met deze ervaring. Net alsof er te weinig zuurstof in de lucht zit, ik adem goed en diep in maar toch het gevoel hebben of ik krijg te weinig lucht.
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#3
Astma heb ik geen last van, net een soort hyperventilatie ofzo?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Missch tijdens een nare verkoudheid gehad? Ik heb nu een hele vervelende verkoudheid + keelontsteking waarbij ik steeds het gevoel heb dat ik te weinig lucht binnenkrijg.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe is je hart op zo'n moment?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
steelpad zei:
Het is echt iets raars, geen verkoudheid of niets. Had echt verwacht dat er wel meer personen zouden zijn met deze ervaring. Net alsof er te weinig zuurstof in de lucht zit, ik adem goed en diep in maar toch het gevoel hebben of ik krijg te weinig lucht.
Klik om te vergroten...

Ik heb nu precies dat gevoel.. Maar niet door MDMA, heb het met geen vinger aangeraakt. Denk door de verkoudheid een beetje, of keelontsteking.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Marla Singer zei:
Hoe is je hart op zo'n moment?
Klik om te vergroten...

Die richting zat ik ook precies te denken.
Vooral vanwege die vermoeidheid.
Wellicht heb je een aangeboren hartafwijking ofzo.
Ik zou ff langs de docter gaan met dit verhaal.
Kan nooit kwaad. Ook als het wat anders is.
Tis in ieder geval niet normaal en ik heb dit verhaal ook nooit eerder van iemand anders gehoort.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
martin van nu zei:
Marla Singer zei:
Hoe is je hart op zo'n moment?
Klik om te vergroten...

Die richting zat ik ook precies te denken.
Vooral vanwege die vermoeidheid.
Wellicht heb je een aangeboren hartafwijking ofzo.
Ik zou ff langs de docter gaan met dit verhaal.
Kan nooit kwaad. Ook als het wat anders is.
Tis in ieder geval niet normaal en ik heb dit verhaal ook nooit eerder van iemand anders gehoort.
Klik om te vergroten...

Ik denk sowieso dat een aangeboren afwijking het effect elke keer zou produceren. Ook, als het aan je hart lag, merkte je geen zuurstoftekort/benauwdheid.. Namelijk, benauwdheid ontstaat niet door een gebrek aan zuurstof, maar door een aanwezigheid Co2.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wel eens gehoord van Angina pectoris?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Angina_pectoris

Dit heeft wel degelijk met het hart (en bijbehorende aders) te maken...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klinkt niet echt als de symptomen die de TS bedoelt.. Geen pijnen op de borst, zwaar gevoel etc, enkel het gevoel van te weinig in ademen. Ik heb wel eens pijn gehad aan m'n borstbeen, maar dat duurde een paar dagen en niet een paar minuten, was ook niet heftig. Merkte ook echt dat het aan m'n borstbeen lag; Als ik er op drukte of tikte deed het meer pijn, wat bij hartklacten nauwlijks zo zou zijn. Was ook een hele oppervlakkige pijn, geen diepe pijn of zo. Echt het bot en ribben.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb geen flauw idee, daarom adviseerde ik ook om het aan een arts te vragen.
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik herken het wel enigszins. Al heb ik het meer bij speed, teveel koffie en heel soms bij X. Het gevoel dat je steeds net niet je longen volledig vult. Ik ben hierom gewoon minder gaan gebruiken en dat werkt natuurlijk wel. Wat het is, waar het vandaan komt, ik weet het niet.
T
T-ShortyLid
01-01-2024, 00:00
#13
en heb je het ook als je buiten gaat staan of heb je alleen op feestjes en in discotheken gebruikt?

het kan zijn dat je diep vanbinnen stress ontwikkelt waardoor je meer zuurstof nodig hebt en of een feestje hangt er 60%rook 40% zuurstof
p
pachaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het zal mischien ook aan de ruimte kunnen liggen !
Ik had een keer hetzelfde gevoel bij een minimal feest in de kelder, me vriendin had evenveel op dan mij, maar bij mij werkte het bijna niet! en zij ging totaal los ervan , terwijl het gewoon dezelfde pil was, bij haar vriend was het hetzelfde hij voelde ook bijna niks, in de kelder was er zo slechte lucht en ik had tog even momenten waar ik naar lucht aan het happen was! en het leek net dat er geen zuurstofmeer was! :openmouth: ik vroeg aan hem hoe het kwam hij vertelde mij het zal eraan liggen dat er te weinig zuurstof is in de omgeving, en het ook een nadeel heeft op de werking van de pil :confused:
kan dit kloppen??
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#15
henkie84 zei:
Ik herken het wel enigszins. Al heb ik het meer bij speed, teveel koffie en heel soms bij X. Het gevoel dat je steeds net niet je longen volledig vult. Ik ben hierom gewoon minder gaan gebruiken en dat werkt natuurlijk wel. Wat het is, waar het vandaan komt, ik weet het niet.
Klik om te vergroten...
Ja zoiets :) Zal wrs vast wel aan verschillende factoren liggen zoals inspanningen doen, veel co2 in lucht en dan de X die mn hart extra belast.

.
M
MrEkoLid
01-01-2024, 00:00
#16
T-Shorty zei:
en heb je het ook als je buiten gaat staan of heb je alleen op feestjes en in discotheken gebruikt?

het kan zijn dat je diep vanbinnen stress ontwikkelt waardoor je meer zuurstof nodig hebt en of een feestje hangt er 60%rook 40% zuurstof
Klik om te vergroten...

40% zuurstof zou wat pijnlijk geweest zijn voor je longen, vrees ik. In gewone lucht zit maar 20% :wink:
S
Spees174Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ja ik heb het ook weleens gehad, maar dan niet tijdens xtc gebruik. Een soort gevoel alsof er niet genoeg lucht in je longen past ook al adem je helemaal diep in en uit... best een kutgevoel maar ik denk niet dat het kwaad kan :P kzou wel ff naar de dokter gaan voor de zekerheid, kan je meteen hier even vertellen wat het precies is :wink:
g
go-hard-o-go homeLid
01-01-2024, 00:00
#18
uhm misschien ben je astma leider ofzo iets vraag raad aan je dokter ...
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#19
ofwel zit het in je hoofd, probeer gwn aan ieks anders te denken ..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."