Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpnieuw "high" zonder te slikken

Opnieuw "high" zonder te slikken

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Sinds een tijdje ben ik ergens achtergekomen / ben ik me bewust gaan worden van onderstaande. Hebben jullie dit ook of er een verklaring voor?

Als ik een weekendje X heb gebruikt ga ik 2 dagen erna meestal ff lekker de sauna in of wat sporten (hardlopen of fitnessen). Ik heb dan het gevoel dat ik hier baat bij heb aangezien ik de stoffen dan uit mijn lichaam werk.
Nu heb ik soms dat als ik bijv. klaar ben met trainen ik na een uurtje als ik weer tot rust gekomen ben ineens een soort van "high" gevoel voel opkomen. Is eigenlijk een heel relaxed gevoel :grin: Vraag me alleen af hoe dit zou komen?
Zelf denk ik dat het komt doordat ik tijdens het sporten of zweten in de sauna een soort van beroep doe op mijn vethuishouding. Hierin wat stoffen zitten opgeslagen en die dus worden aangebroken/afgebroken en die vervolgens dus weer in mijn systeem komen.
Blijkbaar is mijn serotonine dus nog niet op.. :hearteyes: Ben ook nooit depri na pilgebruik.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Door (zware) lichamelijke inspanning komen er op natuurlijke wijze dopamine, adrenaline en endorfine vrij in je lichaam. Deze stoffen komen ook vrij wanneer je drugs als xtc, coke en speed gebruikt. Misschien dat het daarom voor je lijkt dat je na het sporten opnieuw een "high" gevoel krijgt.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb het ook eens gehad, en het voelt ongeveer weer net zo als wanneer je het pilletje net op had. Ook tijdens het sporten gaat of lijkt het allemaal veel harder te gaan dan wanneer je nuchter sport. Ik ben eens anderhalve dag na xtc wezen fietsen. Heb nooit zo gefietst in mijn leven. Ik had achteraf wel het gevoel dat ik veel te ver was gegaan en dat dit misschien gevaarlijk zou kunnen zijn, ik zat haast kwijlend op de fiets, continu mezelf naar mijn limiet te pushen en ik kon ook direct bij het afstappen al niet meer fatsoenlijk lopen van de spierpijn enzo. (en dat terwijl ik normaal echt nooit sport, loop of fiets) Maar wat een gevoel !

hoe dat nou biochemisch precies in elkaar zit weet ik niet :)
o
oscar19681Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Marla Singer zei:
Door (zware) lichamelijke inspanning komen er op natuurlijke wijze dopamine, adrenaline en endorfine vrij in je lichaam. Deze stoffen komen ook vrij wanneer je drugs als xtc, coke en speed gebruikt. Misschien dat het daarom voor je lijkt dat je na het sporten opnieuw een "high" gevoel krijgt.
Klik om te vergroten...

Klopt dan onstaat er inderdaad een soort high jah. Alleen is het nadeel is dat het zo snel weer uitgewerkt is. Ik zou zeggen dat een sport high na het sporten +- 20 tot max 30 min aanhoudt
g
go-hard-o-go homeLid
01-01-2024, 00:00
#5
lol dat heb ik nog nooit meegemaakt maar wat ik wel heb is dat ik na gebruik 2 dagen nog lekker kan door draaien maar na de tweede dag mijne klop maar krijg :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."