Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsX fungeert als reset knop voor slaap ritme?

X fungeert als reset knop voor slaap ritme?

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeie 's morgens Drugsforum. Het is nu 7 en een half uur geleden dat ik een halve blauwe ster op heb (niks spetterende) en de 2e keer dat ik XTC gebruik. Nou had ik de volgende keer geen na-effecten behalve een kater. Ik kon nog gewoon in slaap vallen maar misschien kwam dat omdat er veel geblowt werd die avond en deze avond niet.

Ik ben hard bezig geweest met mijn nacht/dag ritme te herstellen naar het gebruikelijke ('s avonds slapen en overdag wakker zijn). En ik heb hierbij ook Melatonine (hormoon) pillen gebruikt. Dit was allemaal irritant maar 't heeft wel gewerkt.
Nu hou ik dat al zo'n 2 weken vol maar ik ben bang dat ik alle moeite voor niks heb gedaan want ik ben nog steeds zo energiek als wat!

Herkent iemand het? Dat je nog lichamelijk geagiteerd bent en vol met energie zit? Mijn vriend die precies hetzelfde op heeft (van hetzelfde pilletje) kon wel slapen.

P.S. Excuses als deze vraag al eerder is gesteld, ik heb gezocht in het forum maar kon niks vinden.

Alvast bedankt voor uw wijsheden :xtc: :grin:.
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik heel eerlijk mag zijn denk ik dat de voornaamste reden dat je nog steeds niet kunt slapen is dat je er in je hoofd teveel mee bezig bent! Tuurlijk zal die pil er ook invloed op hebben, maar ik heb vorige week ook die blauwe sterren op en kon zelfs 1 uur na de laatste inname in de trein in slaap vallen.. Nou is het natuurlijk heel persoonlijk of je van pillen kunt slapen of niet, maar aan je topic te lezen ben je aardig aan het malen over het niet kunnen slapen.

Ik denk dat je gewoon afleiding moet zoeken, lekker met iemand lullen, je zal vanzelf moe worden :) Zowiezo denk ik niet dat je heeel je ritme weer hebt verstoord, daar is wel iets meer voor nodig. Misschien even een dag/2 dagen wat meer vermoeid, maar dat is niet meer dan logisch.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zit wel wat in, ik ben wel iemand die teveel nadenkt als ie probeert te slapen... Nou was het ook niet al te slim om na twee weken weer een xtc pilletje te nemen dus ik last maar even een pauze in om m'n serotonine weer aan te vullen :).

Overigens bibberen m'n benen wel heel erg.
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
J0S zei:
Overigens bibberen m'n benen wel heel erg.
Klik om te vergroten...

Misschien moet je de verwarming even aanzetten :grin:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Mosselman zei:
J0S zei:
Overigens bibberen m'n benen wel heel erg.
Klik om te vergroten...

Misschien moet je de verwarming even aanzetten :grin:
Klik om te vergroten...

Mosselman, je bent een geniale kerel XD. Misschien moet ik is logisch nadenken!
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Serotonine speelt ook een grote rol bij het in slaap komen en wakker worden, dus je hele serotonine huishouding overhoop gooien zou daarom best invloed kunnen hebben op je slaap patroon.

Maar haal een nachtje door, of slaap een tot twee uurtjes om een uur of twaalf of een, en ga de komende avond gewoon op de gebruikelijke tijd naar bed.

Waarschijnlijk zul je zo uitgeput zijn dat je de slaap dan wel kan vatten.

Door niet, tot weinig te slapen in de ochtend of middag houd je je ritme ook een beetje in stand. Het slechtste wat je kan doen is na een wilde nacht de hele dag slapen. Dan is je ritme direct weer om zeep geholpen, dus in feite mag je blij zijn dat je niet direct in slaap bent gesukkeld.

Wat de effecten op je serotonine huishouding gaan doen met je slaappatroon weet ik echter niet. Het feit dat je een slecht slaappatroon had opgebouwd in het verleden zou er misschien op kunnen wijzen dat daar eventueel al wat mis mee was, en dat het verder ontregelen dus ook weer effecten kan hebben.

Daar kan ik enkel naar gissen, dus dat doe ik maar niet.

Succes ermee, in ieder geval.

Olle
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt Olle, erg hulpzame informatie! En zoals 't er nu uit ziet zal ik 't wel tot 12 uur 's avonds halen (mijn bed tijd).

Maar ik zal me is wat meer verdiepen in serotine want ik denk dat ik toch in zekere maten aan insomnia lijd (en dan heb ik het niet over dit voorval).

Weer wat geleerd, heerlijk :), kan niet genoeg over het menselijk brein weten!
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet enkel wat oppervlakkigheden als deze, dus ik hoop dat ik niet al te erge onzin uit zit te kramen op het moment.

Olle
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou de crash is gekomen hoor! 14 uur na inname. Ik zat in de bus en opeens slaat de hoofdpijn toe, alles begint te tintelen en een kwartier later word ik wagen ziek en voel ik me zo zwaar als een betonnen blok.

Ik denk dat er zoiets dergelijks is gebeurt als te weinig serotonine voor een fatsoenlijke melatonine aanmaak wat ervoor zorgde dat ik niet moe werd ;o. Bedankt voor de hulp jongens! Vanavond kan ik wel in slaap vallen denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."