Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbad trips zijn je levenslessen?

bad trips zijn je levenslessen?

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
N
NeWbZsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn ervaring met XTC is eigenlijk dat het niet fout kan gaan, zolang je goed(geteste) pillen hebt. Verder moet je eigenlijk nooit drugs gebruiken als je in de problemen zit. Of het nou mentaal is of op een andere manier.

Verder is het bij mij zo dat als je positief denk tijdens XTC je jezelf ook lekkerder gaat voelen. En zodra je een negatieve emotie ervaart, moet je dat negeren of aan iets leuks denken. Dat helpt altijd bij mij.
M
Muse24Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor een ieder die het lezen wil en voor een ieder die zijn bad trips van XTC gevoelens ook eens op willen schrijven.

De 3e keer dat ik XTC gebruikte bij een avondje vrienden (we waren met zn 4en) kreeg ik ook een bad-trip, na een paar uur (die nacht totaal 4 pillen gepakt) was het bij de 3e pil mis. Ik voelde me oneerlijk tegenover de anderen omdat ik niet eerlijk zou zijn geweest over hoe ik over hen dacht. Voor mn gevoel deed ik de hele tijd maar alsof. Mijn lieve vrienden hebben me op allerlei manieren proberen te kalmeren en te zeggen dat het door de XTC kwam. Maar ik kon het gevoel niet meer loslaten. Ik nam zelfs nog een extra snoepje in de hoop dat het lovegevoel terug zou komen. Maar dat deed het helemaal niet. Had totaal geen effect naar het leek, ik werd niet blijer maar ook niet dieper in de put.
Pas na de hele verdere nacht/ochtend met mijn vriend te hebben gesproken kwam ik er een beetje uit en werd ik rustiger. De dagen erna was ik flink chagrijnig maar ebte het gevoel sneller weg dan ik aanvankelijk dacht.

Een andere keer was op een hardcore-festival. Na een paar kleine op de toilet mislukte, lijntjes speed, paar drankjes en een halve joint besloot ik een pilletje te pakken. Ik wilde lekker los gaan en van al dat andere lukte dat maar niet. Ik kreeg snel effect. Ik was onwijs hyper maar liet me niet gaan. Weer allerlei vage gedachtes in mn hoofd die me, het leek wel alsof ik het expres deed, ervan weerhielden om lekker te gaan genieten van het festival. Wederom hebben mijn vrienden en met name mijn vriend me eruit moeten slepen. Door heel lief voor me te zijn. Het hielp steeds wel maar toen gebeurde het volgende: ik zag ineens een heel aantal mensen sneller voorbij zien komen naar een bepaalde hoek van het terrein. Het voelde onwijs fout, dat alles mis dreigde te gaan. Gelukkig waren mijn vrienden nuchterder en zagen op tijd in dat dit het begin geweest was van een rel en klein gevecht bij de desbetreffende muziektent. Met moeite hebben ze me mee moeten nemen de andere kant op, omdat ik ineens overladen werd door een nieuwsgierigheid om ook die mensen achterna de rennen.
Voor ik het wist zat ik bij hen in de auto op de terugweg naar huis. Onderweg was ik rustig en kon ik genieten van de vlagen van de XTC.

Nog steeds voel ik me nerveus als ik aan die situatie denk. Maar ik zag ook eindelijk in dat als ik iets wil uitproberen, ik naar mezelf moet luisteren als ik mezelf weer eens loop te pushen. Dan raak ik dus in een bad trip, als ik drugs gebruik omdat ik er een bepaald effect van verwacht.

Ik heb wel geleerd dat je drugs nooooooit moet gebruiken bij mensen waar je je nuchter al niet op je gemak voelt. Zij zijn het tenslotte die er voor je moeten kunnen zijn als 'het even misgaat'.
Ik vroeg achteraf aan mijn vriend: wat als ik daar alleen was geweest, of dat mn vrienden me niet hadden geholpen. Dan had je waarschijnlijk weggeduikt in een hoekje gezeten met al je angsten om je heen en niemand die je kan helpen, antwoordde hij.
Nee dat nooit!
M
Muse24Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zat die keren inderdaad met wat dilemma's in mn kop. Maar voelde me vantevoren wel goed op de momenten dat ik nam. Maar met de XTC kwamen die gedachtes toch weer naar boven maar door de XTC heel anders ofzo. Ik ging er beetje van doordraven met mn gedachtes.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#4
NeWbZs zei:
Mijn ervaring met XTC is eigenlijk dat het niet fout kan gaan, zolang je goed(geteste) pillen hebt. Verder moet je eigenlijk nooit drugs gebruiken als je in de problemen zit. Of het nou mentaal is of op een andere manier.

Verder is het bij mij zo dat als je positief denk tijdens XTC je jezelf ook lekkerder gaat voelen. En zodra je een negatieve emotie ervaart, moet je dat negeren of aan iets leuks denken. Dat helpt altijd bij mij.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
trippelh zei:
NeWbZs zei:
Mijn ervaring met XTC is eigenlijk dat het niet fout kan gaan, zolang je goed(geteste) pillen hebt. Verder moet je eigenlijk nooit drugs gebruiken als je in de problemen zit. Of het nou mentaal is of op een andere manier.

Verder is het bij mij zo dat als je positief denk tijdens XTC je jezelf ook lekkerder gaat voelen. En zodra je een negatieve emotie ervaart, moet je dat negeren of aan iets leuks denken. Dat helpt altijd bij mij.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens
Klik om te vergroten...

Ook wel een erg open deur zeg...
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oom Klaas zei:
trippelh zei:
NeWbZs zei:
Mijn ervaring met XTC is eigenlijk dat het niet fout kan gaan, zolang je goed(geteste) pillen hebt. Verder moet je eigenlijk nooit drugs gebruiken als je in de problemen zit. Of het nou mentaal is of op een andere manier.

Verder is het bij mij zo dat als je positief denk tijdens XTC je jezelf ook lekkerder gaat voelen. En zodra je een negatieve emotie ervaart, moet je dat negeren of aan iets leuks denken. Dat helpt altijd bij mij.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens
Klik om te vergroten...

Ook wel een erg open deur zeg...
Klik om te vergroten...

Indd maar zo waar .
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alleen je kan wel keihard fout gaan op xtc.
M
Muse24Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nouja dat ervaarde ik zo wel ja. Maar ik heb t idee het in de hand te kunnen houden, tot op een bepaald moment dat zelfs denken aan positieve dingen niet meer helpt, die slaan dan ook om naar het negatieve. De controle kwijtraken dus zegmaar. Maar de controle ook kwijt moeten raken om het leuk te hebben.
Heb eens wat meer rondgelezen hier op het forum, want wat staat er veel informatieve informatie zeg! Ik ben de fout al ingegaan door die dingen niet te testen, en verder de mood waarin je bent voordat je gebruikt, moet ik gewoon echt niet onderschatten.
En wat een badtrip nou is, zijn ook de meningen over verdeeld. Nu ik wat meer rond gelezen heb, denk ik dat t gewoon eerder paniekaanvalletjes waren en niet zo zeer echt bad gaan. Ben niet door de hel gegaan en k zit er ook niet in :P
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jammer dat je bad trips ervaart met xtc! Heb je je pillen laten testen?? Of zat je misschien niet lekker in je vel? Ik heb namelijk zelf (te) vaak xtc gebruikt maar werkelijk nog nooit een bad trip gehad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."