Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsX en 5-HTP

X en 5-HTP

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
d
dexdude2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier heb je een goede guide over preloaden... Misschien wel interessant om te lezen als je nieuwsgierig bent:
http://www.rollinballzcrew.com/preload.shtml
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga binnenkort m'n meissie introduceren in de wereld van X, gaat waarschijnlijk voor ons beide een bijzondere nacht worden.

Hoe dan ook, ik heb thuis nog twee ongeopende potjes 5-HTP staan, ooit gekregen bij een bestelling Melatonine-tabletten uit de states. Nou heeft 5-HTP te maken met je serotonine-spiegel, kan je peil verhogen.

Rest mij alleen nog een aantal vragen;
Gebruik ik deze pillen vóór 'de bewuste avond',
Gebruik ik deze pillen ná de 'bewuste avond',
Dat krijg ik maar niet duidelijk. Mocht je het antwoord weten, graag dan ook ff in x-aantal dagen voor/na en welke hoeveelheid.
En zou het echt zoveel uitmaken? We beschikken (helaas maar) over 1 pil van ca. 100mg pp.

Mannen, vrouwen, dank voor uw reactie. Ik wil mijn vriendin de nacht van haar leven laten beleven op een verantwoorde manier. (dan gaat het vast vaker gebeuren, ghehe) :rock:
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#3
hellow:)
om hier eerst over te beginnen; is dit voor jouw jou eerste keer? dan is denkik 50mg voor jou nogal wat weinig; nuja je vriendin zal van 50mg wel al wat voelen (met name omdat het haar eerste keer is, meisje (minder lichaamsgewicht) is etc.)

5-HTP is voor de dag nadien :) krikt je serotonine peil op die je die avond verloren hebt door de x..
maar zelfs al ben je geen frequente xtc gebruiker, dan zou ik voor het zelfherstel gaan (je hersenen bouwen het serotoninepeil weer helemaal op,tot 3maanden na je xtc-gebruik!)... En ik denk niet dat je van 50mg zoveel serotonine gaat verloren zijn (eerlijk gezegd).. ik raad 5-htp alleen aan voor mensen die regelmatig xtc gebruiken en toch wel hogere dosissen nemen dan jou!
maar het kan niks kwaad:) je zult alleen sneller herstel hebben van je serotoninepeil en minder last hebben van het dipje de dag nadien (als je dat al zult hebben)
:rock: your x
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Intoxication zei:
hellow:)
om hier eerst over te beginnen; is dit voor jouw jou eerste keer? dan is denkik 50mg voor jou nogal wat weinig; nuja je vriendin zal van 50mg wel al wat voelen (met name omdat het haar eerste keer is, meisje (minder lichaamsgewicht) is etc.)
Klik om te vergroten...
Lezen hè. Eén pil van 100 mg per persoon.

Intoxication zei:
5-HTP is voor de dag nadien :) krikt je serotonine peil op die je die avond verloren hebt door de x..
Klik om te vergroten...
Pre-loaden is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar omdat ik hier geen verstand van heb ga ik er geen advies over geven.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#5
ah 100mg is ntrlk iets anders:tongueout: zal wel mooie avond worden dan :grin:
5HTP voor gebruik lijkt mij echt niet goed voor je hoofd, je hebt een stof die Serotonine ontrekt (MDMA) <=> stof die ervoor zorgt dat Serotonine aangemaakt wordt (5HTP). lijkt zo een beetje het geen als je Uppers met Downers combineerd. Ik denk niet echt verstandig! Dacht hier trouwens ook ergens geleze te hebben op het forum dat iemand dit ook eens had gedaan maar dan de dag na 5HTP gebruik, xtc had geslikt, en dat dat het zeker gevaarlijk was (zwarte vlekken zien enz. herinner ik me).
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, ik kan dus ook nergens een duidelijk antwoord op m'n vraag vinden.

Is niet mijn eerste keer gebruik. Wel de eerste keer dat ik het (noodgedwongen) bij één pil zal houden. Voorgaande keren, ook na 5 ouderwetse lovertjes de dip zonder extra hulpmiddelen prima doorstaan. Was meer voor m'n meisje, die heeft de bekende first-time zenuwen.
Dacht als het nou echt helpt dan is dat misschien iets geruststellender voor haar. Al vertrouwd ze volledig op mij en als ik zeg dat een fijn vruchtensapje en wat liefde de day-after voldoende is vindt ze dat ook prima.

Nja, we zullen het zien. Volgens mijn agenda gaat het ergens eind van de week gebeuren. Zij met haar first-time nerves wil het liever niet vastleggen. Ach, die gedachte sturen we wel bij... :wink:

Anyhow, bedankt voor de uitleg en het advies. Ik denk dat ik dat spul maar gewoon links laat liggen en gewoon wat vers fruit en een sapje voor haar haal. Heb de vraag maar eens gesteld bij het Trimbos-team, eens kijken wat die te melden hebben.

Hier kan wat mij betreft een slotje op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."