Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC-Enkele vragen

XTC-Enkele vragen

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TarskeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi forum

heb in september (Met Laundry Day om precies te zijn) voor mijn eerste keer een pil genomen.(Rode dollar, weet niet hoeveel mdma erin zit.) (een hele ineens, zonder ooit een halve gedaan te hebben.)

Verder heb ik het nog 1x gedaan, gewoon woensdagnamiddag na school (->Halve Rode Dollar + 1/3e Roze diamant, ongeveer een half uurtje na de halve dollar)

Eerste keer was onwijs gaaf. Ga niet hele trip report doen, dit zou veels te lang duren.
De 2e keer, was veel minder, maar dit lijkt me ook logisch omdat ik minder heb genomen, en ook niet in een keer.

Nu zou ik graag rond nieuwjaar nog een keer goed hard gaan, en heb zin om eens 2 dollars ineens te nemen. Maar heb ook een beetje schrik om TE hard te gaan en me slecht te gaan voelen. Maar als ik bvb 1 pil zou nemen, en na 2uur een bijnemen, ga ik achteraf spijt hebben dat ik niet 2 pillen ineens geprobeerd, want wil wel zo hard mogelijk gaan zonder me slecht te voelen.
Hoe hoog zou het risico liggen om me slecht te voelen als ik het ineens doe?
Hoeveel mdma schatten jullie dat ik ongeveer tegelijk aankan?
Zijn er echt dingen die jullie aanraden om te doen als ik onder invloed ben?
Zouden jullie aanraden om drank(1 of 2 biertjes) of weed te combineren met de pillen?
(Heb geen ervaring met andere drugs buiten weed & pillen, dus andere combinaties ga ik niet doen, ik wil op zeker spelen, het spijt me.)
Zijn er andere dingen waar jullie op willen wijzen, of dingen die je kwijt wil?


Even om een beeld van mezelf te geven, zodat jullie beter kunnen inschatten. Ben 1m83, 75kg.
& oja, r heb ook ODD -> Heel lichte vorm van ADHD, maar zonder de concentratiestoornis, heb er vroeger relatine voor genomen (36mg/dag), maar nu heb ik het onder controle zonder medicatie. Ik weet niet of dit een verschil maakt in tolerantie of risico, maar ik vermeld het maar even voor het geval dat.

Het is trouwens ook de bedoeling om de 2 pillen te nemen op een feestje, dus zou nog wel graag op mijn benen kunnen staan & kunnen feesten terwijl ik onder invloed ben.

Nog snel even een ding. Als beginner ken ik alle 'woordenschat' niet die ik soms zie in andere posts. Dus zouden jullie als jullie een reactie zetten het zo simpel mogelijk willen uitleggen? Dankjee ! :grin:

Alle kritiek/reactie is welkom.

Tarske
b
brick_topLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tarske zei:
Hoe hoog zou het risico liggen om me slecht te voelen als ik het ineens doe?
Klik om te vergroten...
Ligt aan je tolerantie, wat je van tevoren hebt gegeten, etc. Is niet zo 1-2-3 te zeggen dus.

Hoeveel mdma schatten jullie dat ik ongeveer tegelijk aankan?
Klik om te vergroten...
Ik zou gezien je lengte/gewicht sowieso niet meer dan 150mg ineens nemen.

Zijn er echt dingen die jullie aanraden om te doen als ik onder invloed ben?
Klik om te vergroten...
Dansen en roken :P

Zouden jullie aanraden om drank(1 of 2 biertjes) of weed te combineren met de pillen?
Klik om te vergroten...
Ligt er helemaal aan. Biertje erbij kan lekker zijn maar ik zou het niet op een zuipen zetten, zeker niet als je bij voorbaat al van plan bent om hard te gaan op MDMA. Blowtje erbij bevalt mij persoonlijk altijd erg goed, vooral net voor dat de MDMA inslaat en bij de coming down.

Zijn er andere dingen waar jullie op willen wijzen, of dingen die je kwijt wil?
Klik om te vergroten...
Ik zou al met al niet met 2 pillen ineens beginnen. Het risico dat je dan te hard gaat is best groot. Als je graag hard wil gaan zou ik ongeveer een uur tot anderhalf uur na dat de eerste is ingeslagen de tweede nemen.
T
TarskeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankje voor je reactie zo snel al ! Ik ga er nog even op in:
brick_top zei:
Tarske zei:
Hoe hoog zou het risico liggen om me slecht te voelen als ik het ineens doe?
Klik om te vergroten...
Ligt aan je tolerantie, wat je van tevoren hebt gegeten, etc. Is niet zo 1-2-3 te zeggen dus.
Klik om te vergroten...
Ik eet tegen een uur of 5, een redelijk serieuze maaltijd. De pil(len) zal/zullen waarschijnlijk rond half 11 genomen worden, dit is nog niet zeker, kan altijd anders uitdraaien.
Hoeveel mdma schatten jullie dat ik ongeveer tegelijk aankan?[/b
]
Klik om te vergroten...

Ik zou gezien je lengte/gewicht sowieso niet meer dan 150mg ineens nemen.
Klik om te vergroten...

150mg, dan kan ik misschien overwegen om anderhalve pil tegelijk te nemen, en dan na een uurtje of mss 2 (-> hangt er vanaf hoe ik me voel) het laatste halfje nog bijnemen?
Zijn er echt dingen die jullie aanraden om te doen als ik onder invloed ben?
Klik om te vergroten...
Dansen en roken :P
Zouden jullie aanraden om drank(1 of 2 biertjes) of weed te combineren met de pillen?
Klik om te vergroten...
Ligt er helemaal aan. Biertje erbij kan lekker zijn maar ik zou het niet op een zuipen zetten, zeker niet als je bij voorbaat al van plan bent om hard te gaan op MDMA. Blowtje erbij bevalt mij persoonlijk altijd erg goed, vooral net voor dat de MDMA inslaat en bij de coming down.
Klik om te vergroten...
Dansen zal waarschijnlijk omgezet worden naar heen en weer springen [-> Hou van tekstyle feestjes (a) ] && roken doe ik niet, tenzij misschien een jointje, op de tijdstippen die je hebt aangeraden. Bier doe ik dan maar niet, Blowen & pillen zal al wel genoeg zijn =D.
Zijn er andere dingen waar jullie op willen wijzen, of dingen die je kwijt wil?
Klik om te vergroten...
Ik zou al met al niet met 2 pillen ineens beginnen. Het risico dat je dan te hard gaat is best groot. Als je graag hard wil gaan zou ik ongeveer een uur tot anderhalf uur na dat de eerste is ingeslagen de tweede nemen.
Klik om te vergroten...
En zoals ik al voorstelde, misschien kan ik dan anderhalve pil tegelijk nemen, en dan later het halfje nog bijnemen?


Tarske
m
mehmehmehLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou het omdraaien, Eerst een halfje en kort daarna (15min/30min) een hele.

Mijn eerste keer met een pure MDMA pil was erg hard toen ik het zo deed. 200mg de pil, Na een uurtje bij een vriend binnen geweest te zijn voelde ik de halve niet, dus knalde ik die hele erachter en toen was ik snel klaar haha, nog nooit zo hard gegaan van een pilletje.


Ik ben overigens 1.85 en weeg ongv 75kg
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je het persé in één keer wilt doen adviseer ik je om niet meer te gebruiken tot aan het feest en niet meer te nemen dan 150mg in één keer. Dan blijft het waarschijnlijk lekker en ben je er nog een beetje bij :)
Houd voor alle zekerheid nog 2 halfjes in je zak die je kunt nemen zodra je denkt dat je er weer aan toe bent (houd er minimaal 45 tot 60min. tussen na die eerste pil, dan kun je voelen hoe je er op reageer)).

XTC i.c.m. wiet is lekker! :hearteyes: Tijdens of erna, dan komt het weer een beetje boven.
Zelf neem ik meestal een jointje nadat ik thuisgekomen ben van het feest en vind dat lekker in de rush @home.
Alcohol; moet je zelf weten. Ik zal het niet echt aanraden, maar zoals je zelf al zei 1 of 2 biertjes..Ja, dat kan wel hoor. Zelf neem ik standaard 1 biertje altijd, niet meer. Ik zit meestal aan het water, sap of cola.

Suc6 ermee! :wave:
T
TarskeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fresh zei:
Als je het persé in één keer wilt doen adviseer ik je om niet meer te gebruiken tot aan het feest en niet meer te nemen dan 150mg in één keer. Dan blijft het waarschijnlijk lekker en ben je er nog een beetje bij :)
Houd voor alle zekerheid nog 2 halfjes in je zak die je kunt nemen zodra je denkt dat je er weer aan toe bent (houd er minimaal 45 tot 60min. tussen na die eerste pil, dan kun je voelen hoe je er op reageer)).

XTC i.c.m. wiet is lekker! :hearteyes: Tijdens of erna, dan komt het weer een beetje boven.
Zelf neem ik meestal een jointje nadat ik thuisgekomen ben van het feest en vind dat lekker in de rush @home.
Alcohol; moet je zelf weten. Ik zal het niet echt aanraden, maar zoals je zelf al zei 1 of 2 biertjes..Ja, dat kan wel hoor. Zelf neem ik standaard 1 biertje altijd, niet meer. Ik zit meestal aan het water, sap of cola.

Suc6 ermee! :wave:
Klik om te vergroten...

Ik was sowieso niet van plan om nog te gebruiken voor het feest, &
Jij bent al de 2e die zegt dat ik niet meer dan 150mg ineens zou moeten nemen, dus dat ga ik dan ook niet doen. Heb even gekeken op pillreports, en er staat dat rode dollars 129mg mdma bevatten. (-> ik kan de pillen zelf niet laten testen, belgië is een apenland op dit vlak.)
Dus anderhalve pil zou dan te veel zijn(194mg), terwijl 1 pil net iets te weinig zou zijn(129mg).

Dus ik denk dat ik dan maar eerst 1 hele neem, en na de piek een halfje bijneem. Dan zou de 2e piek het maximum moeten zijn, veronderstel ik. Heb ook enkele joints voorzien, dus als ik er zin in krijg, rook ik een jointje.

Bedankt voor het advies. :wink:
Heb er alvast zin in !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."