Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC vroeger en nu

XTC vroeger en nu

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het enigste wat ik me kan bedenken is een andere verhouding van links en rechtsdraaiend. Bij XTC heb ik daar echter nooit veel van gehoord. Bij speed en ketamine des te meer. Verder zou een gelijke dosis van een gelijk middel ongeveer gelijke effecten moeten hebben.
Ongeveer zeg ik, omdat set en setting natuurlijk ook nog de nodige invloed hebben.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het gaat bij sommige stoffen zelfs zo ver dat alleen de rechtsdraaiende isomeer actief is. Dit is bij LSD het geval.

Bij mdma was er dacht ik wel verschil, maar het chemische proces om de minder potente/potentere isomeer te maken is veel ingewikkelder, dus dit komt buiten het lab amper voor.
k
knalleuhLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo

Je leest vaak dat de xtc vroeger beter was dan nu. Een vijtal jaar geleden nam ik voor de eerste maal een pilletje en dat was zoals bij de meesten ongeloofelijk lekker. Lekker warm, muziek intens, love-feeling...

Nu zit het zo: Ik woon in Belgie en tot voor kort vond je niet veel xtc-pillen meer. Sinds een tweetal jaar nu zijn ze weer volop te vinden. Dus na een pauze van +- twee jaar begon ik weer af en toe te snoepen. Groene teletubbies, Roze hartjes, Joodse sterren,... Ik heb ze allemaal gehad. Maar tot mijn grote verbazing kwam geen enkele pil in de buurt van die pillen die ik voordien pakte. Geen liefdesgevoel, niets. Een grote ontgoocheling dus.

Tot ik vorige zomer naar Salou ging en we stonden aan te schuiven aan de Pacha. Voor ons stonden twee Nederlanders van leeftijd en we geraakten wat aan de praat. Al gauw zag ik aan hun gezicht dat ze iets op hadden :) . Eén van hen gaf ons een halve pil. Aangezien we maar met twee waren die snoepten namen we elk een kwartje dus. We dachten dat we er niets van gingen voelen, maar het was het proberen waard... Na een goed half uurtje voelden we ze inslaan. En ja hoor, het voelde net weer als vroeger. Alles was zeer intens, love-feeling, sociaal... Zoals een pil dus hoort te voelen. Het waren trouwens Blauwe Planeetjes. Achteraf hebben we er nog mee afgesproeken en enkele gekocht.

Conclusie dus? Ligt het dus niet aan de stoffen die ze erin gooien? De belgische pillen kwamen nog niet eens in de buurt van deze Planeetjes. Het moet dus zijn dat ze toch nog bestaan die goeie pillen, je moet er gewoon op botsen. Ik wou dit toch even delen! Feel free to shoot.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
alle goeie pillen komen van nederland, heb hier in belgië ook al veel mindere gehad

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."