Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKorte/lange termijn geheugen & XTC.

Korte/lange termijn geheugen & XTC.

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb geen enkele kennis over de effecten van MDMA op het brein, maar dit is wat ik altijd heb:

Na gebruik ben ik standaard mijn lange termijn geheugen even kwijt. In de eesrte week na gebruik heb ik met heel veel dingen 'dat het op het puntje van mijn tong ligt'. Ik moet echt even vijf minuten in mijn geheugen graven voor het weer opkomt. Ook is mijn korte termijn geheugen van 'blowen' kwaliteit. Het voelt bijna alsof ik dement ben. Ik heb echt het idee dat mijn brein met zichzelf aan het neuken is.

In de tweede week begint alles weer een beetje te dagen en komen de herinneringen van de trip weer terug.

Na drie weken is het korte- en lange termijngeheugen weer op 'normaal burger IQ' terug.

In de vierde week is alles weer prima.

In de vijfde week herinner ik mij gebeurtenissen weer op semi-fotografisch niveau.


Vergeet niet dat een trip, als je het elk weekend doet, niet meer speciaal is en eigenlijk nogal een herhaling. Als je trip dan ook maar een tot twee uur duurt, dan is het denk ik niet gek dat jij je niet elk detail meer kan herinneren. Bijvoorbeeld; hoeveel van elke busrit kan jij je nog herinneren? :)
L
LytseTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste trippers,

Ik experimenteer nu een half jaar met XTC.
Inmiddels heb ik een tolerantie opgebouwd, wat ik erg jammer vind.
In september vorig jaar kon ik bijvoorbeeld hard gaan op een halfje van +- 150 mg. MDMA.
Vorig weekend was ik een uurtje echt leip, en voor de rest alleen knuffelig.
Ik had toen 1,5 witte dolfijn (+- 80 mg.), 0,5 witte mercedes (+-130 mg.) en 0,5 Q-dance (+-160 mg.) Totaal aantal mg. MDMA: +- 260 mg.

In de decembermaand heb ik 5 keer gebruikt, ieder weekend.
Daarvoor hield ik er steeds 4 weken tussen.
Nu, in januari, heb ik 2 keer gebruikt.
Mijn tolerantie is dus hoog opgelopen.

Maar nu even on topic,
Ik hoor veel mensen zeggen dat hun korte termijn geheugen is aangetast.
Ik heb dat juist andersom, mijn lange termijn geheugen is naar mijn mening aangetast.
Een half jaar geleden kon ik nog tot in de details vertellen hoe mijn eerste keer was.
Nu ben ik hele stukken van meerdere trips gewoon kwijt.
Hebben meerdere mensen dit? En heeft de tolerantie er iets mee te maken?
Ik drink geen alcohol, dus ook niet bij een xtc-trip.

Liefs, M.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het werkt bij iedereen weer wat anders in het brein dat spul. De dosis is wel erg hoog die je neemt/hebt genomen maar met die tolerantie gebeurd dat snel inderdaad. Als ik jou was zou ik weer even alles laten herstellen, en dat je deeltjes van een 'trip' kwijt raakt van MDMA gebeurd regelmatig. Vermoedelijk door de dosis/frequentie misschien komen die herinneringen vanzelf weer boven, een pauze van gebruik zou het een en ander weer kunnen laten herstellen.
Ben zelf ook delen/trips kwijt maar de mooiste ervaring(en) weet ik nog als de dag van gister met me vriendin (nu ex) samen toentertijd. Dus je bent niet de enige..

Goed dat je er niet bij drinkt, dan krijg je al helemaal gaten in je geheugen (in mijn ervaringen) :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."