Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat voor pil past het best voor mij?

Wat voor pil past het best voor mij?

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
M
MilowaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Ik ben een meid uit rotterdam die graag naar underground raves gaat. Zo kwam ik al gauw in aanraking met drugs, zoals Pillen en Speed etc. Nou heb ik al het een en ander geprobeerd, en wat mij eerste ervaring was met XTC wat niet zo positief.
Ik wist ook niet precies wat ik nam, mijn vriendin waar mee ik het deed vertelde dat het een milde was. Hij was geloof ik oranje, en nam dus een kwart. Na een tijdje voelde ik me on top of the world, maar het voelde alsof zij harder ging dan ik. Dat wou ik ook en dus namen we beide een halfje. Ik geloof dat die rood was maar ze beweerde dat die wel sterker was. Het boeide me echt niks op dat moment, maar toen die insloeg was het best heftig en ik wist ook totaal niet wat te verwachten. Ik denk dat ik een beetje in paniek raakte maar de muziek en alles voelde zo intensief.

Nou was ik daar zo van geschrokken dat ik er van was overtuigt dat XTC niks voor mij is. Maar ik ben de laatste tijd toch steeds meer nieuwsgieriger geworden naar toch die ultimate toppunt van XTC.

Mijn vraag dus: Wat voor soort pil is nou het best geschikt? Ik ben 17, ik weeg bijna 60 en ben 1,73m
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#2
De vraag is niet welke pil, maar het is welke dosis past het best bij mij.

De eerst keer voelde je je na een kwart top of the world. Dat is wat je wilt. Hoe sterk dat kwartje was weet je niet, maar het is onwaarschijnlijk dat het meer dan 50 mg zal zijn geweest. Als je dan weet dat 1a2 mg per kg lichaamsgewicht een gangbare dosis is voor een avond, dan is het niet gek om daar op te mikken. 50 mg is onder de norm, en dus prima voor een beginner, maar waarschijnlijk meer dan je vorige startdosis.
Zelf heb ik mijn tweede keer een hele toffe avond beleert met een halfje. En ik weeg 100kg.

Ik zou dus een pil scoren, die laten testen en dan dus rond de 50mg doseren. Niet bijnemen. Ervaar dit maar eerst goed. Als het leuk is krijg je vast meer kansen om wel bij te nemen. Vergeet trouwens niet dat je een goed moment en een goede plek moet kiezen. Heeft nl veel invloed op (de beleving van) het effect.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet niet of zo laag beginnen het beste is voor haar, wel veilig, maar haar probleem was de vorige keer in eerste instantie dat ze net zo hard als de rest wilde gaan... dus dat zou dan nu ook weer kunnen gebeuren.
Meestal wordt er een dosis van 1 tot 1,5 mg per lichaamsgewicht aangeraden. Voor jou zou dat dus een dosis tussen de 60 en 90 mg zijn, voor de zekerheid kun je de ondergrens pakken. Hiervoor is het wel belangrijk dat je weet hoeveel mg er in een pil zit, want dit kan sterk verschillen!

Verder: het effect kan je inderdaad een beetje overvallen. Het is dan belangrijk om rustig te blijven en mee te gaan in het gevoel, ook als je het niet direct een fijn gevoel vindt. Als je je niet tegen het gevoel verzet zul je merken dat je je snel beter gaat voelen.
Veel plezier!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."