Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen ik verslaafd of niet?

Ben ik verslaafd of niet?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
dutchesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey Hallo allemaal,

Ik ben opzoek gegaan maar heb niet echt een vergelijkbaar verhaal gevonden dus heb ik deze topic geopend.

Ik ben een leuke meid van 21 jaar oud en ik gebruik drugs vanaf mijn 17e. Ik deed eerst altijd een pil op party's maar voor de rest eigenlijk nooit.
Sinds ik mijn ex gedumpt heb (eind maart)vond ik de weekenden saai en vrienden van mij snuiven elk weekend coke en ik deed dan mee met een halve pil of kwart pil omdat ik met mijn 54kg ook gemakkelijk een super chille avond heb op een kwart dit deed ik een keer toen ik een zaterdag avond alleen thuis was. Daarna ben ik het dorp in gefietst opzoek naar sigaretten (terwijl ik normaal ook niet rook maar goed) maar de laatste keer was 2 maanden geleden.

Nu had ik laatst een gesprek met iemand hierover en ik moet zeggen dat ik mezelf wel degelijk verslaafd vind. Ik weet hoe chill het is maar weet ook de gevaren en daar denk ik niet aan.
Maar hij zei ook van ja kap er gewoon helemaal mee maar dat wil ik niet ofzo ik wil gewoon de vrijheid hebben om het nog een keer te doen als ik wil (of is dit de verslavingswil?)

Af en toe snap ik mezelf niet dus daarom wil ik jullie mening hierover.

Groetjes van mij ^^
l
ladidaaLid
01-01-2024, 00:00
#2
In mijn persoonlijke optiek ben je verslaafd als je het spulletje nodig hebt. Dus dat je niet meer kunt genieten van avonden zonder. Dat je zelfs geen zin meer in een feestje hebt als je van te voren al weet dat je niet gaat gebruiken.

Als je het als puur genotsmiddel kunt gebruiken (en dat wil dus zeggen maar eens in de zoveel tijd en dan ook een zo 'verantwoorde' dosis als maar kan) dan denk ik niet dat je verslaafd bent.
d
dutchesLid
01-01-2024, 00:00
#3
ladidaa zei:
In mijn persoonlijke optiek ben je verslaafd als je het spulletje nodig hebt. Dus dat je niet meer kunt genieten van avonden zonder. Dat je zelfs geen zin meer in een feestje hebt als je van te voren al weet dat je niet gaat gebruiken.

Als je het als puur genotsmiddel kunt gebruiken (en dat wil dus zeggen maar eens in de zoveel tijd en dan ook een zo 'verantwoorde' dosis als maar kan) dan denk ik niet dat je verslaafd bent.
Klik om te vergroten...

Oke!! ja als ik het zo bekijk valt het wel mee dan.

Thanks voor je reactie anyway :)
F
FrozenToastLid
01-01-2024, 00:00
#4
Chill vind iedereen het, als je eenmaal het gevoel hebt gehad wil je nooit meer terug. 2 maanden geleden voor het laatst is netjes, misschien nog een maandje wachten om het safe te spelen en dan kun je er gerust weer eentje nemen als je zin hebt, want het lijkt zo niet alsof je verslaafd bent.

Geen zin hebben in een feestje zonder dat spul kan ik ook nog wel begrijpen, maar zorg vooral niet dat je het thuis voor het grijpen hebt liggen, plan vooraf wanneer je het wil gaan gebruiken (zoals op iets groots, een festival of zo) en niet voor wekelijks uitgaan/feestjes. Probeer gewoon te genieten, als het leuk is vergeet je het vanzelf wel.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is belangrijk om er geen 'gewoonte' van te maken. Daarmee bedoel ik niet alleen dat je het niet elk weekend moet gebruiken (uiteraard) maar ook dat je het niet elk feestje moet doen.

Als je eens per twee maanden naar een feestje gaat en je neemt op elk feestje X, gaan feestjes uiteindelijk een stuk moeilijker zonder.

Het is dus niet alleen belangrijk om het niet te vaak te doen maar ook vooral om die regelmaat eruit te houden...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."