Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat is de gemiddelde hoeveelheid XTC op een avond ?

wat is de gemiddelde hoeveelheid XTC op een avond ?

7 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
r
rickberendsLid
01-01-2024, 00:00
#1
gegroet iedereen, ik vraag me dus al een tijdje af of het gebruik van mij en me maten uit de hand loopt ofniet, want de mensen in onze omgeving zijn ermee begonnen door ons, ik heb dus geen vergelijkings materiaal.
op een normaal avondje knallen pop ik gemiddeld 4 pillen van ong. 130mg, mijn vrienden houden het meestal bij 2/3, op een wat specialere avond die we van te voren hebben afgesproken knal ik 5 of meer, ook heb ik er een keer 8 op een avond geknalt, 4 dagen erna kon ik me handen nog niet stil houden! ik gebruik pas een maand of 5 xtc, en heb het de eerste 3 maanden dan ook minimaal 2x per week gedaan, als ik gebruik voel ik ook bijna niets van de eerste 2 pillen, vooral het knarstanden en het opgepepte gevoel is er, bij de 3de begint het spacen.
ik ben 18 en weet van mezelf dat ik erg verslavingsgevoelig ben.

mijn vraag aan jullie is dus hoeveel jullie gebruiken op een avond en of jullie vinden of mijn XTC gebruik uit de hand loopt.
A
AgeOfLoveLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je beantwoordt min of meer je eigen vraag. Je hebt in de laatste 5 maanden teveel mdma gebruikt. Je serotinegehalte wordt onvoldoene aangevuld, je neurotransmitters krijgen geen rust. Hou er eens 2-3 maanden tussen en je zal weer knallen. Zeker als je iets geeft om je hersenen en gemoedstoestand. Je bent nog jong, feestje genoeg maar soms moeilijk natuurlijk om nee te zeggen als iedereen rond je aan de E gaat...

Ik vind de hoeveelheid pillen ook vrij veel maar probeer me dan ook aan 1-2 mg per kg te houden en das max 2 pillen voor mij op een héle avond en dan ga ik zelf over mijn regel...
r
rickberendsLid
01-01-2024, 00:00
#3
AgeOfLove zei:
Je beantwoordt min of meer je eigen vraag. Je hebt in de laatste 5 maanden teveel mdma gebruikt. Je serotinegehalte wordt onvoldoene aangevuld, je neurotransmitters krijgen geen rust. Hou er eens 2-3 maanden tussen en je zal weer knallen. Zeker als je iets geeft om je hersenen en gemoedstoestand. Je bent nog jong, feestje genoeg maar soms moeilijk natuurlijk om nee te zeggen als iedereen rond je aan de E gaat...

Ik vind de hoeveelheid pillen ook vrij veel maar probeer me dan ook aan 1-2 mg per kg te houden en das max 2 pillen voor mij op een héle avond en dan ga ik zelf over mijn regel...
Klik om te vergroten...

het probleem bij mij is dus dat mijn hele vriendengroep eraan zit, iedereen. vorig jaar werd er nooit over ''xtc'' gesproken en tegenwoordig zijn er op een zondagmiddag meer mensen met een pillenkater dan mensen met een drankkater, ik heb ook niet het gevoel alsof ik niet hard genoeg ga, mijn dealer is dan ook 1 van mijn beste vrienden, dus als ik een avondje oversla, ben ik op een zaterdagavond omringt door spacers, geloof me, het is voor mij onmogelijk om een pauze te nemen, of ik ben met me vrienden en ik knal, of ik zit thuis..

maarja, bedankt voor je reactie!
A
AgeOfLoveLid
01-01-2024, 00:00
#4
rickberends zei:
het probleem bij mij is dus dat mijn hele vriendengroep eraan zit, iedereen. vorig jaar werd er nooit over ''xtc'' gesproken en tegenwoordig zijn er op een zondagmiddag meer mensen met een pillenkater dan mensen met een drankkater, ik heb ook niet het gevoel alsof ik niet hard genoeg ga, mijn dealer is dan ook 1 van mijn beste vrienden, dus als ik een avondje oversla, ben ik op een zaterdagavond omringt door spacers, geloof me, het is voor mij onmogelijk om een pauze te nemen, of ik ben met me vrienden en ik knal, of ik zit thuis..

maarja, bedankt voor je reactie!
Klik om te vergroten...

Mja, ik snap je hoor. Maar het is ofwel een pauze of nooit meer dat unieke gevoel beleven. Ik ben niet heiliger als de paus. Ik ben in april weggeweest en ging niets gebruiken. Maar heb me dan ook laten overhalen. Daarna wel gewacht tot vorig weekeend en zalig gevoel opnieuw.

Heb geen directe oplossing buiten eens in de groep te smijten? Beetje verantwoord omgaan met de pills is toch geen luxe...

MSs iemand anders? Take care!
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#5
De eerste 3 maanden heb je het 2 keer in de week gedaan? Dat is echt heel veel. Logisch dat je van 1 a 2 pillen niet veel meer voelt, want je hebt heel snel tolerantie opgebouwd. Je serotonine heeft idd tijd nodig om aan te vullen. Als je zo snel weer gebruikt schijnt het behoorlijk schadelijk te zijn. Hoewel ik het wel snap hoor, want ik gebruik zelf ook te vaak. Maar dan 1 keer per week of 1 keer per 2 weken, en gemiddeld zo'n 3 tot 4 pillen van 125 mg verspreid over de hele nacht. En da's al heel slecht maar ja, ik heb nog niet echt de kracht te minderen.
Ik zou toch proberen eens een paar keer over te slaan. Als je dan weer gebruikt zullen de vonken er vanaf vliegen :hearteyes: zo lekker voelt het dan weer (zelf gemerkt toen het me was gelukt een maand te stoppen, man wat voelde het daarna weer geweldig). Zou eens met je vriendengroep gaan praten, want je wil toch niet dat jullie straks allemaal hersenschade hebben?
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wauw dit zijn wel grote hoeveelheden :openmouth: Ikzelf heb één keer 3 pillen (+/- 150 mg) over een avond genomen, ik ging toen naar mijn idee te hard. Ik kon gesprekken niet meer volgen, niets meer lezen, ik zweette als een dwaas enz. Daarom heb ik daarna nooit meer dan 300 mg MDMA genomen, dan voel ik me prima, onthou ik alles nog en kan ik nog normaal communiceren.
Ik doe het nu al een tijdje niet meer, misschien deze zomer nog een keertje ofzo.

Maar ik zou je maar eens goed inlezen over de gevolgen van te veel MDMA gebruik!
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat had ik eerst ook. Maar als je vaker gebruikt gaat er vrij snel gewenning optreden. De laatste 2 keer voelde ik na 1 pil maar heel weinig, 2e erbij deed ook niet veel, en daarna maar 2 pillen tegelijk gepakt. Toen ging ik lekker. Die 4 pillen samen gaven me ongeveer hetzelfde gevoel als driekwart pil mij een half jaar terug gaf. Zonde, zou wel een signaal moeten zijn dat topicstarter en ik gauw moeten gaan minderen. :rolleyes: Maar het is een gemene valkuil.
e
elfje1982Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Vroeger dan heb in het echt over 10 jaar geleden wel 6 pillen op een avondje/nachtje
Nu neem ik braaf halfjes tot 1,5 pilletje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."