Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en epilepsie

XTC en epilepsie

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
LekkerDingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoihoi,
een vriendje van me wil graag een keer met me wappen maar gebruikt medicijnen tegen epilepsie.
Kan hij zonder neer te vallen een snoepje proberen?
L
LekkerDingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thnx Candyflossdoll, ik ga natuurlijk niemand aanraden om ook maar iets te gaan gebruiken en zeker niet iemand die ook maar ergens last van heeft. Men moet dat wel zelf gaan bepalen of iets kan of niet.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je epilepsie hebt is het sowieso onverstandig om XTC te gebruiken en zeker in combinatie met medicijnen, omdat XTC het activerende deel van je hersenen stimuleert, waardoor je epileptische aanvallen uitlokt. XTC kan indirect een aanval veroorzaken, bijvoorbeeld omdat je slaap tekort komt, omdat je uitdroogt of de hele nacht danst. Als je epilepsie hebt en heel veel water drinkt, kun je watervergiftiging krijgen, waardoor je bewusteloos wordt of een aanval krijgt.

Verder in z’n algemeenheid geldt dat medicijnen en drugs elkaar sterker kunnen maken of juist zwakker. Dat is gevaarlijk voor je gezondheid, omdat je medicijn dan misschien veel te sterk is of juist te zwak. Dit kan betekenen dat je bijwerkingen krijgt of dat het medicijn niet goed meer werkt. Sommige drugs zorgen ervoor dat je minder eetlust hebt. Dat kan lastig zijn als je medicijnen gebruikt waarbij je moet eten.
L
LekkerDingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor je eerlijk antwoord Dave.
Dan denk ik dat het voor hem ophoudt?
Hij heeft al 12 jaar geen aanval meer gehad
en wel een keer coke gebruikt. Als wij wappen
dan dansen we nooit hoor, we liggen lekker te genieten
van het snoepje, drinken thee en geen water das 10x kouder dan als normaal en soms veel sex, som weinig sex.
T
Trip UnitLid
01-01-2024, 00:00
#5
afrader!
Ik zou het risico niet nemen.
L
LekkerDingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sorry hoor maar afgezien daarvan, moet je dan 5 pillen slikken om je een beetje kerel te voelen?
T
Tony MontanaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Epilepsie en drugs? In combinatie met medicijnen die nodig zijn tegen epilepsie?

NIET DOEN!!!!! AFRADER!!!!!

Afgelopen weekend is er ook nog iemand afgevoerd hiero bij een discotheek.
Die gast had er 5 op lopen kauwen en had ook epilepsie. Hoorde ik na afloop.


Dus... niet doen!
c
candyflossdollLid
01-01-2024, 00:00
#8
probeer t uit... in veilige omgeving en met jou bijv erbij die weet dat je vriend epilepsie heeft als t misgaat metéén 112 bellen ofcourse maar als hij al 12 jaar aanvalsvrij is en zn medicijnen netjes slikt zzou t wel goed moeten gaan... Ik heb zelf ook epilepsie met van die grote (tonisch-clonische) aanvallen, maar met m'n medicijnen (depakine chrono500 btw) ben ik gewoon aanvalsvrij al een paar jaar... (zonder medicijnen niet dus dan zou ik ook geen drugs doen mja) ik gebruik gewoon paddo's, pep, sos en ook schijven dus ze zeggen dat dat dingen zijn die je juist met epilepsie niet moet doen maar ik wou t toch wel graag proberen... eerst gewoon halve schijf en dat ging goed dus prima... voor pep en sos enz geldt t zelfde; eerst een beetje en als dat geen problemen oplevert... nja prima. Je moet wel even opletten want je lever kan maar 1 ding tegelijk afbreken dus hoe meer stoffen, hoe langer ze in je bloed blijven zitten, vooral als je ook nog medicijnen slikt dus... t bijft natuurlijk een extra risico maar epilepsie betekend heus niet dat je bij een druppel alcohol of een pilletje meteen om zal vallen... kijk als je sowieso geregeld aanvallen hebt zou ik t er niet op wagen maar als je al een paar jaar aanvalsvrij bent is de situatie toch wel heel anders... gewoon een beetje extra opletten en voorzichtig zijn. en stel hij krijgt de aanval, bel je voor de zekerheid gewoon meteen 112... ook klaar, de meeste mensen gaan niet dood aan een epileptische aanval hoor, zelfs niet aan tonisch-clonische, ziet er alleen nogal eng uit ....
ik heb zelf wel soms de dag erna last van migarine trouwens maar dat komt ook door t aanspannen van mn kaken en spieren in mn nek enz
L
LotteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ok, candyflossdoll, je hebt al veel uitleg gegeven bij deze topic maar toch nog ff voor alle zekerheid.. Ik zou dit weekend eens willen proberen om xtc te pakken. Voor de eerste keer, terwijl ik uitga. Ik ben al anderhalf jaar aanvalsvrij. Het zijn redelijk zware xtc-pillen die ik gekregen heb maar ze hebben mij aangeraden om te beginnen met een kwartje. Veel risico voor mij of niet?
c
candyflossdollLid
01-01-2024, 00:00
#10
LekkerDing zei:
Thnx Candyflossdoll, ik ga natuurlijk niemand aanraden om ook maar iets te gaan gebruiken en zeker niet iemand die ook maar ergens last van heeft. Men moet dat wel zelf gaan bepalen of iets kan of niet.
Klik om te vergroten...

nee precies, dat heb ik ook. maarja als iemand iets echt wil proberen dan doe je dat toch wel. kijk ik ben absoluut niet dom ofzo en natuurlijk is het niet verstandig maar dat is drugsgebruik sowieso niet echt, ik heb zelf gewoon heeeel veel artikels erover gelezen en ervaringen gevraagt en uiteindelijk voor mezelf besloten dat ik het toch wel wou proberen en het ook wel aandurfde. en de mensen om me heen hadden ook zoiets van jah, als zij dat wil dan doet ze dat toch wel.. en ze wisten dat ze gewoon even extra op moesten letten :)
s
sannetjuhLid
01-01-2024, 00:00
#11
hm wat ik me afvraag..waarom vraag je onze mening als je hem toch steeds aan het verdedigen bent met: kan best enz. Dan kan je het net zo goed niet vragen en gewoon gaan met die banaan! :grin:
o
opzoeknaarantwoordenLid
01-01-2024, 00:00
#12
hallo...
ik heb ook epilespie en ik heb altijd al een xtc of mdma willen proberen.
ik ben inmiddels al 8 weken aanval vrij en slik 800 mg lamotrigine (lamictal) per dag .
ik vroeg me af of ik is 1 keertje een pilletje zou kunnen proberen of zal de kans te hoog zijn dat ik een aanval krijg.
zou ik het nou proberen .... en ik krijg een aanval is dan de kans dat ik in die aanval blijf hangen en deraan kan overleiden, of krijg ik gewoon een normaal aanval zoals gewoonlijk.
en wat zijn de bijwerkingen waardoor je een xtc niet kunt slikken terwijl je epilepsie hebt.
en dezelfde vraag is of dat ook bij een mdma kan ?

alvast hartstikke bedankt en ik zie ernaar uit voor jullie reactie
K
KevinRdamLid
01-01-2024, 00:00
#13
opzoeknaarantwoorden zei:
hallo...
ik heb ook epilespie en ik heb altijd al een xtc of mdma willen proberen.
ik ben inmiddels al 8 weken aanval vrij en slik 800 mg lamotrigine (lamictal) per dag .
ik vroeg me af of ik is 1 keertje een pilletje zou kunnen proberen of zal de kans te hoog zijn dat ik een aanval krijg.
zou ik het nou proberen .... en ik krijg een aanval is dan de kans dat ik in die aanval blijf hangen en deraan kan overleiden, of krijg ik gewoon een normaal aanval zoals gewoonlijk.
en wat zijn de bijwerkingen waardoor je een xtc niet kunt slikken terwijl je epilepsie hebt.
en dezelfde vraag is of dat ook bij een mdma kan ?

alvast hartstikke bedankt en ik zie ernaar uit voor jullie reactie
Klik om te vergroten...

Zie bovenstaande reacties. Kies maar uit de afkeurende reacties, of zoals de andere jubelen om die ene reactie die zegt: doe het maar, hou het nummer van 112 bij de hand, het zou goed kunnen gaan. (pas op wat je zegt in een forum wat door velen gelezen wordt!)

Dit soort informatie is onverantwoord om van een drugsforum te halen, maar vraag deze aan iemand die er jaren voor doorgeleerd heeft. De huisarts ofzo.

Succes!
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb zelf ook epilepsie, maar dankzij pregabline is het onder controle.
Al 3 jaar geen aanval meer gehad.
Ik gebruik ook drugs, ben verslaafd geweest aan ghb, maar die drugs werkt natuurlijk wel op de gaba-receptoren, net als anti^epileptische medicijnen of als benzo's die ook anticonvulsief werken.
Dus met GHB had ik niet zo'n schrik en jammer genoeg eraan blijven plakken, maar momenteel ook al 10 maanden geen drup aangeraakt.
Ik probeer stimulantia als MDMA en amfetamines wel te vermijden, hoewel ik het al gedaan heb, en gelukkig nooit problemen gekend. Maar toch oppassen, iedereen loopt wel enig risico bij gebruik van pep, sos of xtc-pillen , je hart etc. krijgen het zwaar te verduren, maar besef dat ik wat meer risico loop en gebruik meestal een half pilletje ( want momenteel zijn de gehaltes zo hoog) en ga geen gram speed gebruiken op een avond, eerder occasioneel een lijntje pep of sos.
Iets vaker gebruik ik ketamine en ook wiet natuurlijk en dat bezorgt me ook geen problemen.
Maar toch bespreek het met je dokter desnoods, ik ben geen deskundige

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."