Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en ADHD

XTC en ADHD

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb zelf zware ADD en ik ken genoeg mensen met ADHD die xtc gebruiken. Je zit niet aan extra risico's verbonden. De verslavings kans bij adhd/add'ers is alleen groter maar die is bij XTC al uitermate laag.

Niks om je dus zorgen over te maken.
G
GonzaloLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi iedereen,

Ik dacht dat hierover al wel een topic zou bestaan, maar heb deze niet gevonden.
Bij deze start ik er dan maar een.

Ik heb onlangs de kans gehad om XTC te gebruiken tijdens een feestje, maar ik heb deze kans aan me laten voorbijgaan omdat ik onzeker ben over de effecten die het gaat hebben op me, gezien in ADHD heb. Dit is officieel vastgesteld na enkele hersenscans, en gaat dus niet enkel om een 'vermoedelijke' diagnose.

Mijn vraag is dus... Wat doet het met je?
Zijn er mensen met ADHD hier aanwezig die ervaringen kunnen delen?
Aanrader, of net niet?

Bedankt,
Gonzalo.
G
GotchaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gonzalo zei:
Ik heb onlangs de kans gehad om XTC te gebruiken tijdens een feestje, maar ik heb deze kans aan me laten voorbijgaan omdat ik onzeker ben over de effecten die het gaat hebben op me, gezien in ADHD heb. Dit is officieel vastgesteld na enkele hersenscans, en gaat dus niet enkel om een 'vermoedelijke' diagnose.

Bedankt,
Gonzalo.
Klik om te vergroten...
Ben wel erg benieuwd op basis van welke parameters ze een diagnose stellen met (enkel) hersenscans.
ADHD is een verzameling symptomen/gedragskenmerken waar je overigens kan mee leren pilvrij (Rilatine en co) leven.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
k heb zelf zware ADD en ik ken genoeg mensen met ADHD die xtc gebruiken. Je zit niet aan extra risico's verbonden. De verslavings kans bij adhd/add'ers is alleen groter maar die is bij XTC al uitermate laag.

Niks om je dus zorgen over te maken.
Klik om te vergroten...

Dat jij genoeg mensen kent met ADHD die XTC gebruiken wil niet zeggen dat er geen extra risico's zijn. Die zijn er namelijk wel: XTC ontregelt het dopaminesysteem wat voor ADHD'ers tot onverwachte, negatieve effecten kan leiden. Je kunt je angstig voelen en last krijgen van wisselende stemmingen.


TS: gebruik je ook medicijnen?
G
GonzaloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor jullie reacties.

Neen, ik ben al jaren Ritalinvrij, en ik neem ook geen voedingsupplementen meer. Heb een tijdje MorEpa genomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."