Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAantal vragen over XTC + ADHD/ADD

Aantal vragen over XTC + ADHD/ADD

18 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
X
XtasyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik ben 17 jaar en wil ook een keer XTC Proberen (Roode Mortal kombat) als ik het goed zeg, er zit 230MG In (is mij verteld door een vrij vertrouwlijk persoon.)

Ik wil het een keer gaan proberen, en hoe kan ik er voor zorgen dat het zo goed mogelijk afloopt of moet ik het allemaal maar op mezelf af laten komen? want ik ben aardig bang dat ik hem ga stressen als ik iets merkwaardigs ga voelen of iets dergelijks.

Oh en ik ben ook iemand met ADHD/ADD (Een soort combinatie zeiden ze.) overigens zal ik geen ritalin nemen als ik de XTC Ga proberen.

Alvast bedankt!
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey man.
Over de ADD/ADHD i.c.m. ecstasy weet ik niet veel. Het enige wat ik weet is dat ecstasy de serotonine spiegel verhoogd en mensen met ADD/ADHD een lage dopamine spiegel hebben.

Dus als je xtc neemt heeft dat volgens mij niet (belachelijk) veel invloed op je dopamine, want xtc verhoogd de concentratie van deze stof maar een heeeeel klein beetje, maar verhoogd vooral serotonine. Toch is het zeker inderdaad belangrijk dat je niet je medicijn slikt.
Want, ritalin blokkeert heropname van dopamine en xtc stimuleert zeer lichtjes de afgifte...... is een biochemisch lul verhaal, maar het beste is gewoon nooit drugs en medicijnen te combineren....

Ik zou toch nog even voor de zekerheid googelen over ADHD/ADD en XTC. Als dat gevaarlijk zou zijn is er vast wel iets over te vinden, maar ik denk dat het vrij weinig met elkaar te doen heeft. Wel eerst googelen!

En over dat ''bang worden'' kan ik je gerust stellen, want met stoffen als xtc krijg je haast onmogelijk een ''badtrip''. Wel kan je het als onprettig ervaren of eraan moeten wennen of je kan je een beetje onrustig voelen als je bijvoorbeeld niet veel kan bewegen.
Een vriend van me moest de eerste keer in het begin wel even wennen, want het is een nieuw gevoel, maar toen die zich overgaf aan de muziek was het de hemel voor hem (bij mij al vanaf het begin..... oh ik krijg gelijk kippenvel van de gedachte aan de eerste keer).
Maar ik raad je dus om dan lekker los te gaan en vooral alles te delen met je medegebruikers, want die punten van herkenning en het kunnen delen van je geluk is vet mooi. Pak ook af en toe een momentje rust.

Ben je verder bekend met de ''spelregels'' van ecstasy?

En lees trouwens ook ff mijn tripreport van m'n eerste keer. Ik vind dat ik daar wel goed heb omschreven hoe het was en dan begrijp je wat je te wachten staat.
viewtopic.php?f=21&t=41558

Peace!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Even een waarschuwing voor je, goed bedoeld. 230mg MDMA is echt een mega hoge dosis hoor. Super sterkte pil! Zelfs een halve is al veel meer dan een gemiddeld persoon inneemt in ene keer. (op de "opscheppers" en gevaarlijke lui na). Dus als je besluit het voor de eerste keer te doen, begin met een kwart te nemen. Je kan na 1 tot 1.5 uur altijd nog een kwart bij pakken. Als je namelijk in eens teveel neemt kan je wel "fout" gaan. Plus dat het, zeker voor een eerste keer en iemand zo jong als jij, gevaarlijk kan zijn om veel te nemen. Dit is een goed bedoeld advies voor je!
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dunnetjess33 zei:
Even een waarschuwing voor je, goed bedoeld. 230mg MDMA is echt een mega hoge dosis hoor. Super sterkte pil! Zelfs een halve is al veel meer dan een gemiddeld persoon inneemt in ene keer. (op de "opscheppers" en gevaarlijke lui na). Dus als je besluit het voor de eerste keer te doen, begin met een kwart te nemen. Je kan na 1 tot 1.5 uur altijd nog een kwart bij pakken. Als je namelijk in eens teveel neemt kan je wel "fout" gaan. Plus dat het, zeker voor een eerste keer en iemand zo jong als jij, gevaarlijk kan zijn om veel te nemen. Dit is een goed bedoeld advies voor je!
Klik om te vergroten...

Ja ik zou de raad van Dunnerjess33 volgen, want heb die mortal kombats zijn echt absurd hoog gedoseerd vind ik.
X
XtasyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Smoken zei:
Hey man.
Over de ADD/ADHD i.c.m. ecstasy weet ik niet veel. Het enige wat ik weet is dat ecstasy de serotonine spiegel verhoogd en mensen met ADD/ADHD een lage dopamine spiegel hebben.

Dus als je xtc neemt heeft dat volgens mij niet (belachelijk) veel invloed op je dopamine, want xtc verhoogd de concentratie van deze stof maar een heeeeel klein beetje, maar verhoogd vooral serotonine. Toch is het zeker inderdaad belangrijk dat je niet je medicijn slikt.
Want, ritalin blokkeert heropname van dopamine en xtc stimuleert zeer lichtjes de afgifte...... is een biochemisch lul verhaal, maar het beste is gewoon nooit drugs en medicijnen te combineren....

Ik zou toch nog even voor de zekerheid googelen over ADHD/ADD en XTC. Als dat gevaarlijk zou zijn is er vast wel iets over te vinden, maar ik denk dat het vrij weinig met elkaar te doen heeft. Wel eerst googelen!

En over dat ''bang worden'' kan ik je gerust stellen, want met stoffen als xtc krijg je haast onmogelijk een ''badtrip''. Wel kan je het als onprettig ervaren of eraan moeten wennen of je kan je een beetje onrustig voelen als je bijvoorbeeld niet veel kan bewegen.
Een vriend van me moest de eerste keer in het begin wel even wennen, want het is een nieuw gevoel, maar toen die zich overgaf aan de muziek was het de hemel voor hem (bij mij al vanaf het begin..... oh ik krijg gelijk kippenvel van de gedachte aan de eerste keer).
Maar ik raad je dus om dan lekker los te gaan en vooral alles te delen met je medegebruikers, want die punten van herkenning en het kunnen delen van je geluk is vet mooi. Pak ook af en toe een momentje rust.

Ben je verder bekend met de ''spelregels'' van ecstasy?

En lees trouwens ook ff mijn tripreport van m'n eerste keer. Ik vind dat ik daar wel goed heb omschreven hoe het was en dan begrijp je wat je te wachten staat.
viewtopic.php?f=21&t=41558

Peace!
Klik om te vergroten...


Super erg bedankt! haha dat vermindert in iedergeval al mijn angst haha! en ik zal het even lezen en de spel regels van ecstasy weet ik niet denk ik?
X
XtasyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dunnetjess33 zei:
Even een waarschuwing voor je, goed bedoeld. 230mg MDMA is echt een mega hoge dosis hoor. Super sterkte pil! Zelfs een halve is al veel meer dan een gemiddeld persoon inneemt in ene keer. (op de "opscheppers" en gevaarlijke lui na). Dus als je besluit het voor de eerste keer te doen, begin met een kwart te nemen. Je kan na 1 tot 1.5 uur altijd nog een kwart bij pakken. Als je namelijk in eens teveel neemt kan je wel "fout" gaan. Plus dat het, zeker voor een eerste keer en iemand zo jong als jij, gevaarlijk kan zijn om veel te nemen. Dit is een goed bedoeld advies voor je!
Klik om te vergroten...
Super erg bedankt!! zoieso ookal zat er minder in als 230MG MDMA zou ik ookal een kwartje nemen altijd voor de zekerheid haha! super bedankt! =)
X
XtasyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Realities zei:
Dunnetjess33 zei:
Even een waarschuwing voor je, goed bedoeld. 230mg MDMA is echt een mega hoge dosis hoor. Super sterkte pil! Zelfs een halve is al veel meer dan een gemiddeld persoon inneemt in ene keer. (op de "opscheppers" en gevaarlijke lui na). Dus als je besluit het voor de eerste keer te doen, begin met een kwart te nemen. Je kan na 1 tot 1.5 uur altijd nog een kwart bij pakken. Als je namelijk in eens teveel neemt kan je wel "fout" gaan. Plus dat het, zeker voor een eerste keer en iemand zo jong als jij, gevaarlijk kan zijn om veel te nemen. Dit is een goed bedoeld advies voor je!
Klik om te vergroten...

Ja ik zou de raad van Dunnerjess33 volgen, want heb die mortal kombats zijn echt absurd hoog gedoseerd vind ik.
Klik om te vergroten...


Ik zal me er aan houden! =) top! O! ik ben ongeveer 1,85M en zo'n 65-70KG (Betekend dit iets anders?) of enige andere tips?
k
koekkoek92Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb zelf add (erg lichte vorm) maar met het gebruik van xtc merk ik geen verschillen met de rest.. dus ik denk dat het infeite geen verschil moet maken. ook je gewicht en lengte is ongeveer hetzelfde, met mijn eerste keer had ik een halve blauwe defqon 180 mg dacht ik.. ging er aardig hard van dus zal als ik jouw was indd met een kwartje beginnen (bijpakken kan altijd nog)
en zeker geen ritalin tegelijk indd.

verdere tips voor de eerste keer... er vooral van genieten :)
en met inslaan werd ik even wat misselijk en wat gedachte van dit wil ik niet enz enz maar dat was na 2 minute verholpen door het geweldige gevoel wat over me heen kwam haha

word het toevallig op masters of hardcore?
X
XtasyLid
01-01-2024, 00:00
#9
koekkoek92 zei:
ik heb zelf add (erg lichte vorm) maar met het gebruik van xtc merk ik geen verschillen met de rest.. dus ik denk dat het infeite geen verschil moet maken. ook je gewicht en lengte is ongeveer hetzelfde, met mijn eerste keer had ik een halve blauwe defqon 180 mg dacht ik.. ging er aardig hard van dus zal als ik jouw was indd met een kwartje beginnen (bijpakken kan altijd nog)
en zeker geen ritalin tegelijk indd.

verdere tips voor de eerste keer... er vooral van genieten :)
en met inslaan werd ik even wat misselijk en wat gedachte van dit wil ik niet enz enz maar dat was na 2 minute verholpen door het geweldige gevoel wat over me heen kwam haha

word het toevallig op masters of hardcore?
Klik om te vergroten...

"en met inslaan werd ik even wat misselijk en wat gedachte van dit wil ik niet enz enz maar dat was na 2 minute verholpen door het geweldige gevoel wat over me heen kwam haha" Oeiii dat word even k*t, haha maar nee! Gewoon met een paar vrienden en vrienden van me broer en me broer, die het al eerder heeft gedaan, en voorderest blijven er ook mensen nuchter, bedankt!
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, sowieso, zoals iedereen al zegt, neem een kwartje. Als dat lekker gaat op het hoogtepunt nog een kwartje.

De ''spelregels'' bedoel ik mee:
- Voldoende drinken (geen alcohol!), dus circa één tot anderhalf glas per uur. Ook niet jezelf helemaal vol gieten natuurlijk.... Gewoon als je dorst hebt... En vraag om ijsklontjes :P Facking lekker dan, haha.
- Neem af en toe een beetje rust. Ik zelf doe dat nooit echt als ik uitga, of ik nou nuchter, dronken of high ben, maar ik ben altijd al een stuiterbal. Maar ik denk dat jij ook wel kan begrijpen dat bijvoorbeeld 5 uur lang nonstop hakken ook niet gezond kan zijn..... Dan kan je oververhitten.
- En vooral genieten!

Have fun!
X
XtasyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Smoken zei:
Ja, sowieso, zoals iedereen al zegt, neem een kwartje. Als dat lekker gaat op het hoogtepunt nog een kwartje.

De ''spelregels'' bedoel ik mee:
- Voldoende drinken (geen alcohol!), dus circa één tot anderhalf glas per uur. Ook niet jezelf helemaal vol gieten natuurlijk.... Gewoon als je dorst hebt... En vraag om ijsklontjes :P Facking lekker dan, haha.
- Neem af en toe een beetje rust. Ik zelf doe dat nooit echt als ik uitga, of ik nou nuchter, dronken of high ben, maar ik ben altijd al een stuiterbal. Maar ik denk dat jij ook wel kan begrijpen dat bijvoorbeeld 5 uur lang nonstop hakken ook niet gezond kan zijn..... Dan kan je oververhitten.
- En vooral genieten!

Have fun!
Klik om te vergroten...

Haha thanks! ja opzich dat begreep ik al maar 1 tot 1,5 per uur is dat niet een beetje weinig? of komt dat omdat je niet goed kan plassen (had ik gehoord), dat het dan blijft opsparen straks in je lichaam en verdrink je je zelf, bedankt!
k
koekkoek92Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mja niet kunnen plassen.. Zal je met een kwartje geen last van krijgen denk ik :)
En anders goed rechtop gaan staan en fluiten haha ja dat werkt echt :tongueout:
Wat je vrienden enzo ook al weten denk ik... Drink geen cola! Enja dat is smerig dan!
Wat je wel moet drinke (voor de smaak dan) is appelsap geloof mij dat is lekker :)
Rakketijsje erbij en het is compleet
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Pardon? Ik vind cola lekker als ik aan le pillen zit hoor. En fanta nog lekkerder.
k
koekkoek92Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Sirieus? Ik en zown beetje iedereen die ik ken vinde cola dan echt het
Smerigste ooit t is net accuzuur haha moet ik ook wel zeggen dat wij aardig veel pakken.. Op het begin smaakt het nog wel een beetje, jij heb gewoon geluk haha :tongueout:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik drink vooral veel water en wissel het af met Fanta, Cola of zo een jummie Smoothie maar die hebben ze niet overal... Dat laatste vult ook nog wat, want eten gaat niet hahaha.
k
koekkoek92Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Eten gaat indd lastig haha met veel moeite een banaan xd
Maar de eenigste frisdrank die ik naar binne krijg is 7up (wel eerst de prik eraf werken)
Appelsap wel is op? Moet je echt probere :)
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Xtasy zei:
Haha thanks! ja opzich dat begreep ik al maar 1 tot 1,5 per uur is dat niet een beetje weinig? of komt dat omdat je niet goed kan plassen (had ik gehoord), dat het dan blijft opsparen straks in je lichaam en verdrink je je zelf, bedankt!
Klik om te vergroten...

Ah, ik merk dat je je er al gelukkig goed in hebt verdiept, is mooi om te horen! Ja je kan wat meer doen, het ligt er ook volledig aan hoeveel je danst. Het drinken is echt vanwege het voorkomen van oververhitting, maar met een halfje in totaal is dat ook geen punt. Wel voldoende drinken hoor, is ook gewoon echt lekker dan.
Let wel op dat je geen dikke kleding aantrekt... is veel fijner voor jezelf en hoe minder heet hoe minder schade voor je hersenen, wat overigens heel gering is bij een halfje.
En met dikke kleding bedoel ik ook petjes, want de meeste warmte afgifte is via je hoofd.

Nog even belangrijk voor jou, als je dat kwartje hebt genomen en na een tijdje denkt dat het nog niet werkt, don't worry! Je moet eigenlijk dat kwartje eerst nemen (vlak voor je naar binnen gaat ofzo) en er dan verder niet meer mee bezig zijn, als je er op gaat wachten is droog, gewoon lekker dansen en genieten van het feest tot ineens dat magische moment van inslaan komt :mrgreen: En dan als je super dik geniet nog een kwartje.

:wave:
X
XtasyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Smoken zei:
Xtasy zei:
Haha thanks! ja opzich dat begreep ik al maar 1 tot 1,5 per uur is dat niet een beetje weinig? of komt dat omdat je niet goed kan plassen (had ik gehoord), dat het dan blijft opsparen straks in je lichaam en verdrink je je zelf, bedankt!
Klik om te vergroten...

Ah, ik merk dat je je er al gelukkig goed in hebt verdiept, is mooi om te horen! Ja je kan wat meer doen, het ligt er ook volledig aan hoeveel je danst. Het drinken is echt vanwege het voorkomen van oververhitting, maar met een halfje in totaal is dat ook geen punt. Wel voldoende drinken hoor, is ook gewoon echt lekker dan.
Let wel op dat je geen dikke kleding aantrekt... is veel fijner voor jezelf en hoe minder heet hoe minder schade voor je hersenen, wat overigens heel gering is bij een halfje.
En met dikke kleding bedoel ik ook petjes, want de meeste warmte afgifte is via je hoofd.

Nog even belangrijk voor jou, als je dat kwartje hebt genomen en na een tijdje denkt dat het nog niet werkt, don't worry! Je moet eigenlijk dat kwartje eerst nemen (vlak voor je naar binnen gaat ofzo) en er dan verder niet meer mee bezig zijn, als je er op gaat wachten is droog, gewoon lekker dansen en genieten van het feest tot ineens dat magische moment van inslaan komt :mrgreen: En dan als je super dik geniet nog een kwartje.

:wave:
Klik om te vergroten...

Harstikke bedankt! Gister is zelfs mijn Hart opgemeten, en me bloeddruk etc. (Bij de kinder psychiater)

Dit komt omdat ik gister daar was voor ritalin pilletjes, en toen wouden ze dat opmeten, en later had ik ook gevraagt of het gevaarlijk was ookal nam ik xtc, toen zei ze liever niet, maar als je het doet begin dan met weinig.

Dus dat (: weet ik dat ook meteen!

Erg bedankt dat iedereen me er zo mee wilt helpen ! :grin:
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geen probleem en wel respect dat je dat gewoon zo open vraagt aan haar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."