Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC, nog een paar beginnersvragen…

Eerste keer XTC, nog een paar beginnersvragen…

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TheTempestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Allereerst mijn excuus voor wéér zo’n topic waar er al heel veel van zijn, maar better safe than sorry. Ik heb al veel rondgelezen hier, maar kom er toch niet helemaal uit wat ik het beste kan doen. Dit topic mag na volgend weekend ook gewoon gesloten worden natuurlijk.

Ik ga zaterdag naar een dubfeest, en heb 4 pillen geregeld van ongeveer 200mg volgens de dealer. Maar dit zal wel grootspraak zijn. Ik heb geen idee hoe deze pillen heten, ze zijn blauw (met wat wit erdoorheen) en er staat een afdruk van een soort lippen in (omlijning van lippen). Ik heb ze nog nooit eerder gezien, en vind ook niks op internet. (Ik heb ook een foto, maar dat is denk ik niet toegestaan?). Heb ze niet laten testen, dus mocht iemand deze al eens gehad hebben, zou wat informatie daarover ook heel welkom zijn. En ik kan ook aan MDMA poeder/kristallen komen, doe denk ik 500mg.

Wat is wijsheid?
Gezien dit mijn eerste keer pillen wordt, en van mijn vriendin ook de eerste keer, vraag ik me af wat we het beste kunnen doen.
Mij lijkt het relaxed om thuis een klein likje mdma te nemen (dan hoef ik dat poeder niet mee te nemen, want dat gaat vast wel mis bij het innemen, of het zakje gaat los etc. Ik ben heel onhandig haha). Vanuit daar is het nog ongeveer 10 minuten lopen en een kwartiertje in de rij staan denk ik, dan nog jas ophangen, plassen etc. Zeg maar ruim 45 minuten, voor we in de zaal staan.
Vervolgens na een tijdje (als de mdma wat minder wordt en we de sfeer even hebben gevoeld), een halfje/kwartje te droppen, en dan na een aantal uur nog een halfje/kwartje erbij.
Toch twijfel ik over de mdma thuis innemen, ik vind het eng om ergens naar binnen te gaan als je er al high uitziet. Bang om geweigerd/gecontroleerd te worden etc. En ik weet niet wat voor invloed die angst/spanning om binnen te komen gaat hebben als ik de drugs neem.
Ook lees ik dat bijnemen slecht is, maar vervolgens lees/zie ik iedereen steeds bijnemen.

Het feest duurt van 23:00-06:00, maar ik denk dat we rond een uur of 12 binnen willen zijn, en zien tot hoe lang we het volhouden (uiteraard zo lang mogelijk :P ), maar als we thuis zijn moeten we wel weer redelijk rustig kunnen zijn.
Ik(/we) willen ook weer niet té hard gaan en totaal van de kaart af gaan, maar gewoon wel lekker gaan en een goed feestje bouwen.

De concrete vraag is dus eigenlijk: Wat innemen, in welke hoeveelheid, en wanneer zou het beste zijn?
Ik weeg 83kg en zij 73kg (gok ik).
Ik heb 2x MDMA gehad (1e x 500mg, en 2e x 200mg) en zij één keer (200mg), beide geen ervaring met XTC of drug in pilvorm. Alle drugervaringen zijn in thuissettingen geweest, beide nog geen ervaringen op feesten.

Oh! Nog even dit: er zitten geen breeklijnen op de pillen. Kan het kwaad om deze van tevoren met een mes door te snijden of iets dergelijks? En als ze al doorgesneden/gebroken zijn, kan ik deze dan alsnog een flinke poos bewaren?

Ik realiseer me dat dit een beetje typische beginnersvragen zijn, en een lang verhaal -sorry-, maar elk advies of elke tip is welkom. Bedankt voor het lezen in ieder geval. :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Oké, wat die pillen betreft zou je wel even op deze website kunnen kijken: http://www.pillreports.com/. Maar de beste tip is natuurlijk om ze te laten testen. Alhoewel ik zelf vaak ook genoegen neem wetend dat een goede vriend/vriendin dezelfde pillen eerder heeft genomen en ook weet hoeveel er (ongeveer) in zit.

Het lijkt mij zelf vervelend om eerst thuis mdma te doen. Ik word zelf nog altijd zenuwachtig van het naar binnen gaan, als je dan al een beetje wappie bent, hmm, daar ben ik niet zo voor. Ik vind het het fijnst om het toch binnen te doen, omdat ik dan niet meer na hoef te denken over die controle. Altijd als ik eenmaal binnen ben, voel ik me helemaal gerust en ready to go ^_^

Qua tijd valt het prima vol te houden. Ik ben op feestjes ook altijd rond 12 binnen, dan neem ik wat in en dat gaat prima tot een uur of 6/7. En zelf neem ik meestal drie halfjes, verspreid over de avond. Is tot nu toe altijd met pillen van 180mg geweest. Meestal houdt ik ongeveer 1,5/2 uur aan dat ik wacht voor ik weer bijneem, en het laatste neem ik rond 4/5 uur zodat ik weer een beetje rustig ben als ik thuis kom. Dus om 12 uur iets, rond 2 uur en rond 4 uur.

En dat over die pillen: ik had laatst van iemand een scheermesje gebruikt om te snijden en dat was echt magisch, precies door het midden en nog helemaal heel! Dat waren ook pillen zonder breeklijnen. En mijn restjes bewaar ik ook altijd nog, tenminste, gewoon de redelijke brokjes/kwartjes/halfjes en zo. Gruis mieter ik wel weg. Volgens mij kan je 't best lang bewaren zonder dat er iets mee gebeurd..
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#3
In xtc pillen zit als het goed is mdma, dus ervaring met de drug heb je al.

Als je niet weet hoeveel mdma er in de pillen zit, kun je ze het beste laten testen, dan heb je een redelijke indicatie.

Je zou ook je mdma poeder kunnen laten testen op zuiverheid en dan met een weegschaaltje een dosis afwegen en in een capsule stoppen ofzo.

Qua dosering en timing is het persoonlijk. Maar 1,5x je lichaamsgewicht in mg is meestal wel goed als startdosis. Voor bijpakken om het gevoel te verlengen volstaat meestal met de helft van de startdosis. Vrouwen zijn gevoeliger voor mdma, dus die misschien net iets minder dan 1,5 x lichaamsgewicht.

In totaal zou ik afraden meer dan 2 keer bij te pakken op een avond, hoe minder je nodig hebt voor leuke avond, hoe minder slecht voor je.
T
TheTempestLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor de reacties en tips!

Het probleem is dus dat ik op deze termijn niet meer de mogelijkheid heb om ze te laten testen. Ik vind dit zelf niet zo erg, maar vriendin waarmee ik ga wel. Op pillreporst kon ik trouwens niks vinden erover :(
We hebben nu als volgt besloten: Als we binnen zijn, zij mdma inneemt en ik een halve pil inneem. We kijken dan wel even hoe het gaat, en hoe ik reageer op de pil (ik ben als het waren 'proefpersoon' dus), en dan zien we verder. In ieder geval niet meer dan 3x bijnemen, goede tip!
Zij wil thuis nog wel innemen, maar ik ben het inderdaad ermee eens dat binnen eigenlijk het meest relaxte is. En we nemen sowieso tegelijk in, dus dat wordt binnen.

Dit lijkt mij wel een relatief safe en chill plan. Nogmaals bedankt :)
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#5
TheTempest zei:
In ieder geval niet meer dan 3x bijnemen, goede tip!
Klik om te vergroten...
2x :wink: Anyway, veel plezier!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."