Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgraag advies nog een keer xtc proberen of niet

graag advies nog een keer xtc proberen of niet

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
syrah1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Oke ben al wat geruster door jou verhaal en bedankt voor de tips en uitleg! :grin:
Zal zeker een nieuwe trip ervaring posten.
s
syrah1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
de pil die ik had was trouwens een paarse lamborghini
o
onlypillsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Of je XTC nog een keer wilt proberen of niet, is iets wat je zelf moet beslissen. Niemand kan goed voelen wat jij voelt, maar hetgeen wat jij hier beschrijft klinkt als een vrij normale eerste keer voor iemand die enigszins angstig is.

Eigenlijk iedereen die XTC slikt voelt zich in het begin van de trip (coming up) wat oncomfortabel (duizelig, misselijk etc.), maar mensen die het vaker hebben gedaan weten dat het oncomfortabele gevoel maar even (15-60min) duurt en dat het daarna geweldig wordt.
Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat je misselijk en benauwd werd, maar vergeten bent te kotsen :kots: . Het is natuurlijk een kleine moeite om even de WC of een rustig plek op te zoeken en alles er uit te gooien. Dat lucht al enorm op.
Ik weet niet of jouw pillen getest waren, maar als dit niet het geval is, kan ik dit zeker aanraden. Wanneer je zeker weet dat je pillen alleen MDMA bevatten, neemt dit al wat angst weg. Er zijn honderdduizenden mensen die dit ooit gebruikt hebben en het kan alleen echt misgaan bij een ernstige overdosis (>600mg ineens) of hele avonden niet drinken en veel dansen. Ook denk ik dat je niet genoeg MDMA ineens genomen hebt. Als je niet genoeg MDMA neemt, is het heel lastig om door de coming up heen te komen, zeker als het je eerste keer is.
Verder is het natuurlijk stom geweest om niet eerlijk te zijn tegen je vrienden over hoe je je voelt. Zeker als het de eerste keer is gaan je gedachten met je aan de haal en je kon de (negatieve) gedachten met niemand delen.
Dat je jezelf na afloop down voelde is normaal, maar dat wordt als alles goed gaat gecompenseerd door een positieve herinnering, die bij jou dus ontbrak.

Aangezien je jouw verhaal hier hebt getypt, ben je wel van plan om het nogmaals te doen. Hierbij mijn tips op een rijtje:
-Zorg dat je lichamelijk en geestelijk goed in je vel zit
-Laat je pillen testen, dit neemt al wat angst weg
-Start met een dosis van 1 mg/kg lichaamsgewicht (weet je alleen zeker als je laat testen)
-Neem een goede vriend(in) mee en wees eerlijk (ook over je vorige ervaring)
-Als je misselijk bent, ga gewoon kotsen!
-Als je duizelig wordt, ga gewoon even tegen iets of iemand aanhangen
-Als de trip start, zorg dat die vriend(in) in de buurt is, zodat je je gevoelens kunt ventileren
-Drink 1 a 2 glazen non-alcoholische dranken per uur
-Hou in gedachte dat als je aan alle bovenstaande regels voldoet, er niks mis kan gaan.
Miljoenen mensen zijn je al voorgegaan :wink:

Trip ze.

Oh ja. Als het een mooie ervaring was, graag even een tripreport posten, incl. tips voor nieuwe gebruikers.
D
DrokzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sluit me volledig aan bij onlypills, maar om nog even terug te komen op het krijgen van de griep. Je geeft aan dat je al wat verkouden was en niet helemaal top in je vel zat qua gezondheid. XTC vraagt veel energie van je lichaam en put het uit, dit zal waarschijnlijk net te veel zijn geweest voor je lichaam omdat je al niet 100% gezond was op dat moment.
Niet iets om je zorgen over te maken verder, het gaat de volgende keer denk ik echt niet weer gebeuren als je dan wel 100% gezond bent :wink:
Het kan trouwens ook heel goed uitpakken, ik was ooit een dag of 2, 3 al koortsig maar er kwam een supervet feestje aan dat ik absoluut niet wou missen. Ik heb toen (onverstandig, ik wist immers totaal niet hoe ik er op ging reageren op dat moment) gewoon xtc gebruikt en vanaf het moment dat 'ie inklapte was ik weer helemaal beter en toen het uitwerkte is het ook gewoon weggebleven :P
t
truffelmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#5
uhm gast als ik jou was zal ik blij zijn dat het je niet zo beviel. lijkt me logisch dat je het dan niet weer doet. en dat is zelfs iets goeds omdat het best wel dikke troep is . ik zou iemand zijn eerste keer het zelfs afraden en in dit geval ook. ik zou er blij mee zijn geweest als het me niet beviel. maar ik ben ook niet je papa dus je moet het ook zelf maar weten
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#6
truffelmaniac zei:
uhm gast als ik jou was zal ik blij zijn dat het je niet zo beviel. lijkt me logisch dat je het dan niet weer doet. en dat is zelfs iets goeds omdat het best wel dikke troep is . ik zou iemand zijn eerste keer het zelfs afraden en in dit geval ook. ik zou er blij mee zijn geweest als het me niet beviel. maar ik ben ook niet je papa dus je moet het ook zelf maar weten
Klik om te vergroten...

En wat is je onderbouwing hiervoor? Waarom is het dikke troep? Waarom zou je het mensen afraden? Anders slaat het echt nergens op wat je hier zegt.
t
truffelmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pandan zei:
truffelmaniac zei:
uhm gast als ik jou was zal ik blij zijn dat het je niet zo beviel. lijkt me logisch dat je het dan niet weer doet. en dat is zelfs iets goeds omdat het best wel dikke troep is . ik zou iemand zijn eerste keer het zelfs afraden en in dit geval ook. ik zou er blij mee zijn geweest als het me niet beviel. maar ik ben ook niet je papa dus je moet het ook zelf maar weten
Klik om te vergroten...

En wat is je onderbouwing hiervoor? Waarom is het dikke troep? Waarom zou je het mensen afraden? Anders slaat het echt nergens op wat je hier zegt.
Klik om te vergroten...
sowieso zijn pillen echt niet goed voor dat merk ik meestal wel aan wat het met me doet. tuurlijk is het ook heel erg leuk maar mensen kunnen het ook te leuk vinden. en sws zou ik mensen niet aanmoedigen om drugs te gaan gebruiken dat slaat echt nergens. in feite maakt een xtc pil je ook eigenlijk een soort van ziek en omdat je lichaam die chemische shit wil afbreken ga je zo spacen. zelf vind ik het een erg leuke drug maar het is zeker schadelij
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#8
truffelmaniac zei:
sowieso zijn pillen echt niet goed voor dat merk ik meestal wel aan wat het met me doet. tuurlijk is het ook heel erg leuk maar mensen kunnen het ook te leuk vinden. en sws zou ik mensen niet aanmoedigen om drugs te gaan gebruiken dat slaat echt nergens. in feite maakt een xtc pil je ook eigenlijk een soort van ziek en omdat je lichaam die chemische shit wil afbreken ga je zo spacen. zelf vind ik het een erg leuke drug maar het is zeker schadelij
Klik om te vergroten...

Als dat jouw belevingswereld is moet je dat vooral denken. Ikzelf raad mensen het niet af, maar raad het ze ook niet aan. Ik informeer mensen, of mezelf, voordat ik wat gebruik, wik de voor- en nadelen af, kijk wat het met je doet en maak hierdoor mijn beslissing. Door te zeggen dat het chemisch is kun je net zo goed niks innemen. Door MDMA ontstaat een chemische reactie in je lichaam, dat klopt. Maar dat gebeurt net zo goed met een paracetamol, een sigaret, een glaasje water, een scheet, bijna alles. Drugs zijn inderdaad schadelijk voor je lichaam, het brengt een bepaald risico met zich mee. Mensen die recreationeel drugs gebruiken, doen dat om te genieten. Ga gewoon bij jezelf af wat je ZELF het beste vind, niet wat iemand anders zegt.
s
syrah1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik was al een paar maanden aan het twijfelen om xtc te gebruiken. Steeds stelde ik het uit omdat ik bang was dat er iets fout zou gaan. In mijn omgeving gebruikt bijna iedereen en hoor altijd positieve verhalen.

27 juli ben ik met een groep naar Welcome to the future gegaan en had ik besloten om een klein beetje te proberen, mijn vriend en ik zouden allebei voor de eerste keer gaan gebruiken.
Ik was die week wel verkouden en dus niet helemaal goed in me vel qua gezondheid. In de wc daar heb ik heel weinig genomen, veel minder dan een kwart gewoon om te kijken of ik hier al wat van zou voelen en eventueel bijnemen. Mijn vriend had een halve genomen en begon na een uur ongeveer wat te voelen. Ik nog steeds niks maar door het positieve gevoel van wat mijn vriend vertelde besloot ik om meer bij te nemen want ik wou nou ook echt wel het gevoel meemaken en net zo genieten als mijn vriend. Ik had er nu inmiddels echt zin in gekregen en ik was niet meer bang.

Toen had ik er een kwart bij genomen en na een tijdje lopen stond mijn kaak heel strak, net alsof ik hem niet meer open kreeg en een super droge mond. Allemaal nog normaal want dit had mijn vriend ook in het begin. Ik vond het allemaal wel grappig tot dat ik opeens een besef kreeg van waar loop ik eigenlijk en meteen daarna kreeg ik een golf van warmte en apart gevoel van me voeten naar me hoofd. Ik werd er bang en benauwd van omdat het allemaal zo plotseling kwam. Ik probeerde kalm te blijven en zei tegen mezelf dit hoort er bij.Ook had ik het gevoel alsof iedereen op het festival mij begreep en wilde daarom niet laten merken dat het niet goed ging. Ook werd ik misselijk en heb ik ongeveer een half uur naar een plant lopen kijken alsof die de enige was die mij gerust stelde. Ik wilde dus ook niet kosten omdat ik het gevoel had dat iedereen keek en heb het dus binnengehouden. ik wist niet goed wat ik met het gevoel moest, geen drang om te dansen oid.

Daarna ben ik rondjes blijven lopen op dezelfde plek en uiteindelijk ben ik ergens rustig gaan zitten en ben ik water gaan drinken en toen kreeg ik soms weer die golven van warmte en dat aparte gevoel met tintelingen door allebei mijn armen maar dat ging na een minuut weer weg. ik begon het gevoel zelfs een beetje lekker te vinden als het maar rustig was om me heen. Ik werd benauwd bij het idee weer terug te moeten dus ik ben naar huis gegaan wat allemaal goed is gegaan met wel nog het gevoel van xtc maar in een andere omgeving leek het wel beter te gaan. ik begon bijv. de natuur ook mooi te vinden buiten het festival terrein.

De dag erna was ik behoorlijk down en als ik aan het gevoel terug dacht kreeg ik weer een beetje angst. Nog enger was is dat de dagen erna ik nog steeds me down voelde en zelfs een keer heb gekotst en geen eetlust. Nu bleek ook dat ik de griep had gekregen en daardoor twijfelde ik van het komt door de pil maar waarschijnlijk was mijn lichaam zo zwak door de verkoudheid dat ik ziek ben geworden. Hierdoor heb ik best een rotte ervaring met xtc beleefd en vraag me af of ik het nog een keer moet proberen want ik wil zo graag het leuke gevoel maar misschien kan ik er dus niet tegen? of had het met de griep te maken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."