Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngstaanval na energydrank? (maanden na xtc)

Angstaanval na energydrank? (maanden na xtc)

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
(Verplaatst naar XTC gezien daar de nadruk op ligt)
E
ErderestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Allereerst, ik kijk regelmatig hier op dit forum, maar heb nooit een account gemaakt, maar hier moet ik toch wat over kwijt dus heb me aangemeld.

Ok er is me net echt iets raars overkomen.
Ben een man, 21 jaar, was de bob naar een feest (normale discotheek) en heb de hele avond energy gedronken (totaal zo'n 6-7 blikjes + paar cola en paar sigaretten (rook normaal niet). Alles leuk niks aan de hand, maarja thuis (2:30) kon ik niet slapen omdat ik nog teveel caffeine en weetikwat er allemaal in die energy zit in mn lichaam had.

Dus ging ik breaking bad kijken, omdat ik toch niet kon slapen, dat om 3 uur 's nachts wordt uitgezonden (via amerika). Van te voren voelde ik me al best raar , ik dacht al bij mezelf, het lijkt wel alsof ik xtc heb gehad ofzo? Dit was geen serieuze gedachte omdat dit veel heviger is natuurlijk.

(Ter informatie: Ik heb in het verleden 2 keer xtc gebruikt, laatste keer was zo'n 1-2 maand geleden. En de keer daarvoor zat echt 6-7 maanden tussen. Heb beide keren 2x half + 1 kwart gedaan met tussenpozen van zo'n 2 uur. sterkte was rond 200 mg per hele pil)

Maar ik voelde me best euforisch eigenlijk, niet extreem maar gewoon heel raar blij ofzo. Ik dacht zal wel gewoon nog hyper zijn van de energy. Dus ik keek breaking bad en ik zat echt te denken van wow dit is echt supergoed geacteerd, alle emoties voelde ik echt. Echt net alsof ik iets op had.

Ik dacht dit is gewoon slaapgebrek, mn hersenen zijn moe maar worden wakker gehouden door de energy. Ben afgelopen dagen ook lichtelijke ziek geweest (verkouden alleen), en was best moe voordat ik weg ging.

Maar ik zat dus echt te genieten van breaking bad (normaal ben ik gewoon heel nuchter in dat soort dingen). En dacht al van wtf maar ach zal wel.

En opeens komt er een scene waarin een man heel laag gaat praten, gewoon stoer zeg maar, geen horror ofziets. En ik voel me opeens heel angstig, dus ik denk wtf is dit.
En het wordt steeds heviger, alsof ik een soort nachtmerrie heb. Ik kijk de donkere kamer in en heb het gevoel alsof ik ga hallucineren, alsof er zo een monster om de hoek komt.
Echt heel raar. Ik wist dat dit niet echt was en dacht dat ook in mezelf maar toch ging het gevoel niet weg. Dus ik zet breaking bad stil en besef dat ik een soort angstaanval/paniekaanval heb.
Dus ik zet een blij muziekje op maar nog steeds voel ik angst. Dus ik doe ff een lampje aan om het minder donker te maken. En na een minuutje ofzo is het weg.

Maar toen zat ik dus echt van "wtf was dat". En besloot om hier ff mn verhaal kwijt te doen.
Ik dacht gelijk dat het iets met xtc te maken had omdat ik me eerder al zo vergelijkbaar voelde.

Maar misschien is het gewoon de combinatie van lichte ziekheid, moeheid en kunstmatig wakker gehouden worden door energy waardoor ik een soort "nachtmerrie tijdens wakker zijn" had ofzo?
Het voelde echt alsof de xtc roes even in een lichte vorm terugkwam, en dan ff een xtc dip had, maar dan erger. Terwijl voor het laatst toch 1-2 maanden terug was.

En tot slot ik denk ook niet dat er iets in mn drankje is gedaan. Ik heb namelijk bijna alleen energy blikjes gehad en misschien 2 cola glazen. En was de hele avond nuchter dus heb gewoon opgelet. Ook was het niet echt een ruige club, was allemaal vrij braaf en leeftijd was tussen de 16-23. En heb naar huis gereden, was allemaal niks aan de hand. Er zat zo'n 2 uur tussen dat ik de club verliet en dat ik die angstaanval kreeg.



Flink verhaal in ieder geval maar moest t ff kwijt. Misschien hebben jullie nog ideeën erover?
Het is misschien niet heel bijzonder maar ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt, ben normaal heel nuchter en ook met xtc nog nooit bad gegaan of iets dergelijks.

Alvast bedankt als je deze rant hebt gelezen, ik ben mn ei in ieder geval kwijt haha en ga nu maar proberen te slapen...
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#3
6-7 energy blikjes, in hoeveel tijd had je dat naar binnen gewerkt?

Ik denk dat het gewoon de vermoeidheid i.c.m. het kunstmatig wakker zijn is.

Als ik erg moe ben maar nog niet slaap krijg ik ook 'mini-flashbacks' naar een keer dat ik tripte en het fout ging. Heb dan het gevoel dat ik in mijn ooghoeken spinnen zie e.d. Het kan zijn dat de hoeveelheid cafeïne dit bij jou veroorzaakt heeft. Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken, vooral als je het alleen maar in deze situatie kortstondig heb meegemaakt. Het ligt gewoon aan het brein dat op dat moment vermoeid is, en dan dingen gaat terug halen op de een of andere manier.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat Pandan zegt. Misschien omdat het gevoel ergens licht vergelijkbaar is met xtc, en je ervaring met xtc hebt, je die vergelijking trekt. Maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen of dat het ook echt met xtc te maken heeft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."