Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeweldig avondje XTC! Toch wat vragen over 4FMP

Geweldig avondje XTC! Toch wat vragen over 4FMP

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
O
Oak3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hello everyone!

Afgelopen zaterdag voor de 2e keer XTC op, en het was weer geweldig. Tot 8 uur op keiharde Techno staan dansen en met veel meiden gepraat, gekroeld en gezoend :hearteyes:. Enige minpuntje was dat het weer v茅茅l te snel voorbij ging en ik me echt zwaar down voelde de afgelopen 2 dagen.

Van XTC ga ik nogal veel praten en zo ben ik er achter gekomen dat er bizar veel mensen 4FMP ophadden in plaats van X. Na wat research over 4FMP heb ik dit er over kunnen vinden:

- Je voelt je ongeveer 3 uur euforisch en daarna tot 5 uur zeer energiek.
- Wanneer de euforie verdwijnt kun je het weer aanwakkeren d.m.v. een goede joint.
- Kleine/geen after-dip.

Klinkt als muziek in de oren en ben er zeer ge茂nteresseerd in geraakt. Toch heb ik nog wat vragen.

- Voor XTC wordt een pauze van 2/3 maanden aangeraden. Hoe zit dit met 4FMP?
- Kan ik in de 2/3 maanden na XTC (zal in de komende zomermaanden 1 tot 2 maanden worden) gewoon 4FMP gebruiken, of heeft dit verband met elkaar?

Alvast bedankt :).
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste,

Deze vraag heb ik laatst ook gesteld op een ander forum, dat kun je hier nog eventjes nalezen.

De conclusie die we daar hadden was dat je het eerder als vervanger van MDMA(XTC) moest gaan zien, dus 茅茅ns in de 3 maand 贸f MDMA 贸f 4-FMP en (helaas :()niet beiden.

En doe jezelf een plezier en ga nou niet in de zomermaanden maandelijks een pilletje slikken, zo ga je het alleen maar voor jezelf verpesten.
O
Oak3Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Fool zei:
Beste,

Deze vraag heb ik laatst ook gesteld op een ander forum, dat kun je hier nog eventjes nalezen.

De conclusie die we daar hadden was dat je het eerder als vervanger van MDMA(XTC) moest gaan zien, dus 茅茅ns in de 3 maand 贸f MDMA 贸f 4-FMP en (helaas :()niet beiden.

En doe jezelf een plezier en ga nou niet in de zomermaanden maandelijks een pilletje slikken, zo ga je het alleen maar voor jezelf verpesten.
Klik om te vergroten...

Dankje voor je antwoord :).

Dat is inderdaad jammer, maar opzich wel begrijpelijk. Over het maandelijks pakken van een pilletje, ik hoor en lees veel verschillende verhalen van mensen die hetzelfde gevoel nog steeds hebben, ook al nemen ze max. 1 keer per maand een pilletje.

Natuurlijk zitten er ook lichamelijke consequenties aan maar aan gezien ik het pas twee keer heb gedaan met 3 maanden ertussen ben ik benieuwd hoe mijn lichaam het trekt. Daarnaast is 1x per maand wel veel, ik denk dat het gemiddeld 1.5 tot 2 maanden zal worden.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oak3 zei:
Dat is inderdaad jammer, maar opzich wel begrijpelijk. Over het maandelijks pakken van een pilletje, ik hoor en lees veel verschillende verhalen van mensen die hetzelfde gevoel nog steeds hebben, ook al nemen ze max. 1 keer per maand een pilletje.
Klik om te vergroten...

Het gevoel blijft hetzelfde, maar niet voor lang. Na langer misbruik zal het gevoel minder gaan worden. De eerste paar keer zal het gevoel het zelfde blijven, maar na een tijdje zal het gevoel een stuk minder gaan worden. De verhalen die je leest zijn meestal van mensen die het misbruiken en het niet erkennen. Er wordt niet voor niks geadviseerd om om de 2 maanden en optimaal 3
maanden XTC te gebruiken.

Als je het lichaam niet genoeg laat herstellen pluk je na een tijdje daar de zure vruchten van. Hou het bij eens in de 3 maanden, dan hou je het nog speciaal en leuk voor je zelf. Gebruik je elke maand, wordt het na een tijdje normaal en is de magie er van af. Ga nou niet op verhalen van andere mensen af, ze weten het meestal niet of het boeit ze niet.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Elk lichaam is natuurlijk anders, maar vaak zal het toch iemand zijn die Pandan hierboven beschreef. Iemand die de consequenties van het misbruiken niet wilt erkennen of de gevolgen hiervan niet wilt nemen. De 1x per 3 (/2) maanden is er niet voor niets en er is een goede reden waardoor deze door veel ervarene personen wordt gehandhaafd.

Daarbij bedoel ik niet alleen de lichamelijke consequenties met het 'doe jezelf een plezier', maar hoe meer/frequenter je MDMA gebruikt, hoe sneller als je de 'magie' verliest. Deze magie zul je nooit meer terugkrijgen.
Leuke quote uit uitjebol:
Wie kan wachten tot de herinnering, de verwachting en het verlangen naar een piekervaring met ecstasy zijn weggesleten, is klaar voor een nieuwe "eerste keer". Er zijn mensen die aan een zo鈥檔 ervaring in hun leven genoeg hebben, anderen gebruiken ecstasy een paar keer per jaar. Wie soberheid kan betrachten, kan er een heel leven mee doorgaan - wat wel zo interessant is.
Klik om te vergroten...
O
Oak3Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk inderdaad dat jullie gelijk hebben. Het is een fantastische drug maar ik wil inderdaad niet dat de magie eraf gaat.

Mijn volgende feestje is eind april (7.5 week na de afgelopen keer) en daarna ga ik proberen 8 tot 12 weken er tussen te houden.

Wie kan wachten tot de herinnering, de verwachting en het verlangen naar een piekervaring met ecstasy zijn weggesleten, is klaar voor een nieuwe "eerste keer".
Klik om te vergroten...

Leuke quote, maar ik kijk altijd heel erg uit naar een feestje waar ik iets ga gebruiken. Omdat ik iets heb om naar uit te kijken verdwijnt het verlangen niet, jammer genoeg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."