Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCaffeine en Guarna werken niet meer door Lithium?

Caffeine en Guarna werken niet meer door Lithium?

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
JohancoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vandaag heb ik 3 guarana pillen van 900 MG op, maar ik merk hier helemaal niks van. Het is ongeveer een half jaar geleden dat ik guarana op heb dus van eventuele tolereantie lijkt me geen sprake. Pas had ik 4 blikjes red bull op, hier merkte ik ook niks van. Normaal merkte ik hier altijd wel wat van zeker in deze hoeveelheden. Nu slik ik al een tijdje Lithium en Nortrilen (ben ik aan het afbouwen)

Zou het door mijn medicijngebruik komen dat ik niks merk? Ik weet wel dat door caffeine het lithium gehalte in je bloed minder wordt.
b
boris75Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mwa, lijkt me stug. Ik weet niet wat je lithiumspiegel is, maar ik heb er nog nooit van gehoord. Nortrillen is toch een tri-cyclische? Volgens mij moet je ook daar niet van die rare bijwerkingen van krijgen.... Ik zou wel oppassen met afbouwen en zeker doen in overleg met je behandelend arts.... En zeker als je gaat afbouwen, zou ik ff rustig aan doen met experimenteren....
J
JohancoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tsja misschien een vreemde gedachte maar vind het gewoon vreemd dat ik niks van guarana en caffeine merkte en toen kwam dat in me op. Nortrilen is inderdaad een tri-cyclische, ik bouw af op advies van mijn arts. Van Nortrilen heb ik geen effect dus dan heeft het verder weinig zin om dat te blijven gebruiken. Het afbouwen duurt erg lang in totaal een maand.

Ik doe zeker rustig aan maar bedankt voor het advies.
b
boris75Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Tsja, misschien gewenning?? Ik weet dat er in de sportwereld schematjes zijn om met cafeïne om te gaan. Eerst een maand helemaal niets en dan ineens twee sterke bakken. Dat voel je wel...

Waarom zit je trouwens op de tri-cyclische? Hadden de SSRI's geen effect? (en vandaar ook de lithium als augumentatie?)

Enfin, misschien moet je dat eens proberen, gewoon even onthouding... Mocht dat niet werken ga dan aan de efedrine. Dat werkt zeker wel! Andere drugs zou ik als ik jou was niet gaan doen, want je hersenstofwisseling is blijkbaar wat kwetsbaar (anders zou je niet die medicijnen slikken)...

Succes en wees verstandig!
J
JohancoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gewenning lijkt me sterk zeker bij de guarana, want dat had ik al een half jaar niet meer genomen.

Ik heb idd een tri-cyclische omdat SSRI's geen effect hadden, maar Nortrilen werkt dus ook niet. LIthium schreven ze voor omdat dat ook kan goed kan helpen bij depressies en niet alleen bij manisch depressieve mensen. Hopelijk heb ik genoeg aan alleen lithium, op zich heb ik daar wel vertrouwen in.

Toevallig dat je over ephedra begint, want dat heb ik pas geregeld en hoop ik een deze dagen binnen te krijgen. Ik ben erg benieuwd naar het effect ik heb het nog nooit eerder op. Verder moet ik idd niet gaan, bedankt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."