Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo's naar het buitenland

Benzo's naar het buitenland

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had een vraag..

Een vriend van me gaat over een paar dagen naar Italië toe. Hij heeft sinds kort een slaapprobleem maar moet nog benzo's voorgeschreven krijgen. Hij regelt nu illegaal zijn benzo's en wilt die dus ook graag naar het buitenland meenemen. Word dit een probleem in europa als je gepakt word en je geen recept hiervoor hebt?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor zover ik weet zijn benzo's in de meeste landen niet zo'n probleem. In turkije kun je ze bijvoorbeeld zo bij de drogist op het einde van de straat halen. Denk sowiso dat het meevalt, maar neem ze sowiso verpakt in strip, in doosje, bij voorkeur met bijsluiter mee, en niet in absurde hoevelheden, en ik denk niet dat het een probleem zal zijn ! Het staat tenslotte ook niet op de opiumlijst, en je hoeft heus geen geprint papiertje mee te nemen voor mediceinen. Ik heb vroeger ritalin ook altijd gewoon meegnomen.
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Anders gaat je vriend vlak voor de vakantie eerst even langs de huisarts. hij heeft immers een slaapprobleem, met een beetje creatief denkwerk lukt 't hem wel om een bepaalde Benzo voorgeschreven te krijgen. Daarna is zo'n medisch paspoort kinderwerk, lijkt mij.

Verder is het altijd verstandig om bij de Ambassade van het desbetreffende land te informeren, Niets is zo vervelend als tegen onverwachte zaken aan te lopen.

Gr.,

Eend
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
De pakkans acht ik niet groot, maar mocht hij aangehouden worden dan denk ik dat slaapmedicatie bij je hebben geen probleem is. Als hij het op de manier meeneemt zoals Spor je adviseert. Je moet natuurlijk geen 200 temazepams meenemen in een leeg cola flesje bv.

Maar ik zou het inderdaad ook even navragen bij de italiaanse ambassade. Het zal je maar gebeuren dat er toch onverwachts wat mis gaat en je vriend een hoop gedoe krijgt in Italie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."