volgens mij heb jij alles al gemengd, van wat ik zou kunnen verzinnen of zelfs zou durven dromen om te mengen ( ikzelf ben van mening dat een goede (medicijn/drugs)combi 1+1=3 maakt zeg maar
![:wink:]()
) ..maar mijn god wat ene gigantische berg troep krijg jij je lichaam in ( van wat ik zo uit je berichtjes uitmaak) Ik kan me niet eens voorstellen hoeveel pijn je zou hebben als je die troep niet zou nemen, als je al aangeeft zowat gek te worden van de pijn terwijl je al die middelen gebruikt.
Een oude vriend van mij heeft PTSS gekregen na een auto ongeluk en die is toen ook flink verslaafd geraakt aan de opiaten, puur omdat er gewoon (zenuw)pijnen zijn die zo intens zijn, dat het lijkt dat ze niet onderdrukt kunnen worden. Maar wat natuurlijk wel werd geprobeerd dmv opiaten en co. Hij is veel later ook gaan blowen omdat dat toch best een slok op een borrel kon schelen met de pijn.
Wat hij ook deed was naar de pijnpoli .. Daar zijn ze gespecialiseerd in de pijnbelevenissen van mensen en hoe ze die kunnen bestrijden. Geen idee of je daar al heen gaat, maar misschien kun je dat aan je behandelend artsen voorstellen.
heb je ooit al geprobeerd om bv opiaten te gebruiken icm NSAIDS als diclofenac of naproxen ( in aleve zit bv naproxen in lage dosering ) diclofenac is alleen op voorschrift te verkrijgen. Al vraag ik me af in hoeverre dat nog zou helpen bij zo'n hoge tolerantiegrens als jij hebt.
je zou kunnen kijken of er geen middelen zijn die ervoor zorgen dat je lichaam de stoffen anders af gaat breken .. passiebloemthee is zo'n middel .. het remt iets in je hersenen, alleen kan ik even niet op de naam komen. Het is een groep middelen die de verwerking van stoffen in je lichaam beïnvloedt, waardoor medicatie heftiger of juist slechter kan gaan werken al naar gelang welke medicatie en welke MAO remmer ( kon er opeens weer opkomen
![:wink:]()
) je neemt
Al zou ik eigenlijk met zekerheid kunnen zeggen dat MAO remmers icm opiaten over het algemeen gezien nou niet echt een goede keuze zou zijn ... majah vergeet niet dat dat een zinnetje is, dat geschreven is door iemand zonder pijn enzo
Het klinkt misschien een beetje lullig, maar vaak is de belevenis van pijn ook een geestelijke bezigheid en is het mogelijk (een deel van de) pijn soms te onderdrukken door mentale oefeningen. Iemand die zich geestelijk helemaal toppie voelt, voelt veel minder pijn dan iemand die in de put zit. Maar dat is natuurlijk na een tijdje 'pijn hebben' ook een cirkel waar je in komt. Je wordt niet goed van de pijn en dus heeft dat zijn mentale weerslag en daardoor wordt uiteindelijk die pijn weer wat erger, of de belevenis van de pijn tenminste. En doordat die belevenis erger wordt, wordt de daadwerkelijke pijn ook weer erger en zo blijf je maar hangen in die cirkel.
Er zijn psychologen en psychotherapeuten die je daarbij kunnen helpen. Je huisarts zou je kunnen doorverwijzen naar een psychotherapeut of een andere therapeut die op dat gebied gespecialiseerd is. Vaak doen ze dat niet uit eigen inzicht en moet je ze echt achter de vodden aanzitten. Dat is gewoon mijn ervaring van wat ik van nogal wat mensen heb gehoord. Maar met genoeg overtuigend bewijs en motivatie gaan de meeste artsen gewoon overstag
![:)]()
Ze weten zelf tenslotte donders goed dat ze amper iets kunnen doen aan die pijn, behalve maar weer de standaard-dosering verhogen .. en zoals je nu merkt zit daar uiteindelijk een grens aan, omdat je lichaam dat gewoon niet meer aan zou kunnen.
melatonine is ook een middel wat veel mensen helpt bij het slapen .. het kan verder overal bij gecombineerd worden, omdat het een lichaamseigen stof is, die je hersenen aanmaken bij het inslapen. Alle kleine beetjes helpen en je zou niet de eerste zijn die kan slapen door melatonine
Ik wens je heel veel sterkte en een stuk minder pijn
![:)]()
majah tis niet dat je dr wat aan hebt ofzo
