Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvalium dosering 1x of 3x

valium dosering 1x of 3x

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik krijg diazepam voorgeschreven 15MG per dag.
voor angsten etc.

maar wat zou ik nou het beste kunnen doen aangezien diazepam een behoorlijk lange werking heeft (10 uur ofzo)?

3 x over de dag verdeeld een halve (5mg)

of smorgens in 1 keer 15MG of is op de namiddag het meeste dan al uitgewerkt?

of een andere dosering bijv 10mg smorgens en dan in de middag 5.

en ik weet dat het sederende effect afneemt ivm tolerantie, maar voor angsten blijft het middel dan wel effectief?

bedankt
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou 3 keer per dag 5 mg nemen.
Maar hebben ze je niet verteld hoe je het moet nemen als je het toch al voorgeschreven krijgt?
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je ze gewoon voorgeschreven krijgt, dan vraag je dat toch aan je huisarts? Dit is een drugsforum, geen digitale huisartsenpraktijk. :wink:

Maar goed, mij lijkt 3 x 5mg een evenwichtigere verdeling dan 1 x 15mg. Ik zou dus bij 't opstaan, in de middag en voor 't slapengaan 5 mg nemen. Maar ik weet natuurlijk niet waarvoor je ze hebt voorgeschreven. In de situatie waarin jij ze voorgeschreven hebt gekregen, is het misschien wel de bedoeling dat je in de ochtend, of voor het slapengaan 15 mg in één keer neemt. Ik zou dus eerst de dokter bellen. :wave:
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#4
omdat ik van veel mensen hoor dat bijnemen weinig nut heeft, daarom deze vraag
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je geen benzo's gewend bent zou ik toch geen 15 mg nemen in de ochtend. :grin:
Maar als je het zo goed weet, waarom vraag je het dan nog? :confused:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vraag het gewoon aan je huisarts, hij heeft ze je toch voorgeschreven? Ik vind het sowieso raar dat je niet weet hoe je je eigen medicatie in moet nemen, dit is niet persé kritiek op jou hoor, misschien wel op je huisarts:)

Voor angsten in zijn algemeenheid.. ja dan zou ik voor de 3x 5mg gaan om de bloedspiegel gewoon zo constant mogelijk te houden.

Voor angsten blijft het middel volgens mij wel effectief, maar ik zou als ik jou was niet al te lang diazepam blijven slikken. Nare verslaving om van af te komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."