Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLege verpakkingen

Lege verpakkingen

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kunt lege doosjes achterlaten voorzien van sticker met naam etc. Zo kunnen ze controleren of jij een herhalingsrecept hebt staan, en alleen dán krijg je nieuwe. Zó makkelijk kom je nou ook weer niet aan je drugs... :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht ergens op het forum gelezen te hebben dat je bij een apotheek de lege verpakking van je voorgeschreven medicijn kan inleveren en daarvoor een nieuwe terug krijgt.
Werkt dat echt zo, want ik vind het een beetje vreemd.
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zou wel mooi zijn, maar ik denk een beetje te mooi :P
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit kan wanneer je dokter een herhalingsrecept heeft voorgeschreven. Dat is dus een recept wat bijvoorbeeld 3x geldig is. Wanneer dat recept is verlopen, moet je terug naar je arts voor een evaluerend gesprek en zo nodig een nieuw recept. Bij mu ma gaat 't in ieder geval wel zo... die neemt ook altijd haar lege doosjes mee naar de apotheek, besefte ik opeens toen ik dit topic las. :P
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat verschilt per huisarts/apotheek.
Bij sommige moet je met een leeg doosje terug gaan bij andere kun je gewoon de receptenlijn van de huisarts bellen.
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan trek ik nu alle lades thuis open opzoek naar lege verpakkingen oxazepam :sunglasses:
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kees Klapkaak zei:
Dan trek ik nu alle lades thuis open opzoek naar lege verpakkingen oxazepam :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Heb nog lege verpakking in allerlei geuren en kleuren hehe :P
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#8
ronnai zei:
Dat verschilt per huisarts/apotheek.
Bij sommige moet je met een leeg doosje terug gaan bij andere kun je gewoon de receptenlijn van de huisarts bellen.
Klik om te vergroten...

Serieus... ? Bij mij eigen apotheek moet ik idd een mediceinlijn bellen, maar bij een apotheek die dat beleid heeft zou ik dus met een lege doos oxazepam (tegen betaling ?) een volle kunnen krijgen ?

Of zit er een addertje onder het gras, zoals dat de sticker met de naam erop er nog op moet zitten ?
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spor zei:
ronnai zei:
Of zit er een addertje onder het gras, zoals dat de sticker met de naam erop er nog op moet zitten ?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ik denk dat de stickers met de naam erop moeten zitten, maar ik weet niet zeker.
Bij dozen zonder stickers zou ik het ook niet zeker weten maar ik dat ze dat niet accepteren.
En ik weet niet of je zo maar bij iedere apotheek naar binnen kunt stappen met zon doosje en om nieuwe vragen.
Maar goed je kunt het proberen, als je er zin in hebt :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja, he, komt ook zo over van: ik ben wanhopig op zoek naar drugs, geef me álstublieft wat !! :P
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spor zei:
ja, he, komt ook zo over van: ik ben wanhopig op zoek naar drugs, geef me álstublieft wat !! :P
Klik om te vergroten...

Heheh daar heeft het inderdaad wel alle schijn van :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."