Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin/flashbacks

Ritalin/flashbacks

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi lieve mensen!

Vaak heb ik van die momenten dat ik iets niet wil, maar wel moet. Dus ik moet iets doen waar ik weinig motivatie voor heb, en motivatie leidt tot een gebrek aan concentratie en gedrevenheid. Wat er dan gebeurt, ik roep woede op, en begin in die emotie te geloven (mezelf manipuleren) Met als gevolg dat ik hetzelfde gevoel oproep dat ik ook had bij ritalin en coke gebruik. Er ontstaat geknars op mijn tanden/wangen, een strakke blik uit mijn ogen, en mensen noemen dit de psycho blik. Ik ben al maandenlang gestopt met ritalin, en heb 2x in mijn leven coke en speed gesnoven. Herkennen meer mensen dit? En hoe gaan jullie ermee om?

Gr.
K
Kapitein CrackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik ook ritalin als ik veel moet doen, maar tandenknarsen heb ik niet. Wel ben ik ontzettend gedreven en geconcentreerd. Flashbacks heb ik nooit gehad, ik ben ook wel eens een tijdje gestopt, en dat ging probleemloos.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindgamer zei:
Hoi lieve mensen!

Vaak heb ik van die momenten dat ik iets niet wil, maar wel moet. Dus ik moet iets doen waar ik weinig motivatie voor heb, en motivatie leidt tot een gebrek aan concentratie en gedrevenheid. Wat er dan gebeurt, ik roep woede op, en begin in die emotie te geloven (mezelf manipuleren)
Met als gevolg dat ik hetzelfde gevoel oproep dat ik ook had bij ritalin en coke gebruik. Er ontstaat geknars op mijn tanden/wangen, een strakke blik uit mijn ogen, en mensen noemen dit de psycho blik. Ik ben al maandenlang gestopt met ritalin, en heb 2x in mijn leven coke en speed gesnoven. Herkennen meer mensen dit? En hoe gaan jullie ermee om?

Gr.
Klik om te vergroten...
Dat eerste komt me zó bekend voor. Ik word al razend als ik aan letterkunde denk. :angry: Maar ik heb nog geen Rita of Dex, dus kan er verder nog niks van zeggen. Ik ga binnenkort naar een psychiater om te laten onderzoeken of ik ADD heb.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Herken dit zeker, ik ben sinds kort gediagnosticeerd met ADD en ben nu aan het kijken hoeveel ritalin voor mij het beste werkt.

Maar het is logisch te beredeneren. In de hersenen staan het limbisch systeem (emotie deel in de hersenen) in contact met het substantia nigra (waar dopamine wordt geproduceerd). Door verschillende emoties kan er in je hersenen extra dopamine worden vrijgelaten wat voor die starre blik zorgt.

Als ik bijvoorbeeld moet leren maar het lukt gewoon niet ga ik even aan de gewichten hangen. Helpt altijd om me beter te kunnen concentreren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."