Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3/4 maand aan de ad zonder huisarts?

3/4 maand aan de ad zonder huisarts?

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
hardstikke achterlijk .... en dan echt enorm achterlijk als in corky beat me in a iqtest :wink: ...

1 van de eerste dingen die je de laatste jaren leert tijdens je opleiding in psychozooi is dat het geven van medicatie, zonder daarbij enige vorm van (gesproken) therapie te geven, bij minder dan 5 % van de mensen daadwerkelijk een verlichting of verdwijning van emotionele en mentale klachten geeft ...

en van die 5% blijkt achter meer dan de helft eigenlijk geen ad nodig had, maar meer gebaat had geweest met middelen als serotonine e.d. .... rekken dus maar uit hoeveel mensen onnodig medicatie gebruiken die ze in feite alleen maar afhankelijk maakt, zonder dat het daadwerkelijk iets positiefs doet ... en dan heb ik het alleen over het ad spectrum, niet eens over antipsychotica of benzoos, ook al van die fijne misbruikmiddelen van huisartsen ...

Veel huisartsen hebben geen zin om mensen voor lichte mentale klachten door te sturen, omdat mensen daar ten eerste erg huiverig voor zijn en ten tweede krijgen ze gewoon een vergoeding van de farmabedrijven voor het voorschrijven van hun middelen ...
daarom zullen veel huisartsen ( die dan dus overduidelijk dus gemakzuchtig de simpele weg kiezen) eerst op zichzelf AD voorschrijven .... met alle ellende van dien ...

en dan wil jij dus, blijkbaar omdat je je al tijden niet happy voelt, hetzelfde gaan doen als wat heel veel (onkundige) huisartsen doen... en dan zelfs zonder het toezicht van die huisarts

das nogal erg niet slim zeg maar :wink:

je hebt niets geschreven over de reden van het willen gaan nemen van AD... op zich hoeft dat ook niet, maar denk je niet dat het veel handiger, gezonder en zinvoller zou zijn als je van die klachten afkomt zonder dat je troep moet gaan slikken?

ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar iemand die met de menselijke geest kan werken, dat is iets wat een huisarts kan, maar in feite kan een huisarts dat in verhouding met een psycholoog net zo goed als dat een kind uit groep 8 kan lezen in verhouding met iemand uit 6 gym ... you do the math :wink:

sterkte :)

ps. jaja er zijn zat huisartsen die wel goed zijn, er zijn dr nog meer die goed waren, maar gewoon niet bijleren en er zijn dr nog veel meer ( vooral buiten de randstad) die het predikaat huisarts niet eens zouden mogen dragen ....

:wave:

pps .. 3 a 4 maanden aan de ad werkt soms prima voor hoge bloeddruk, maar voor mentale klachten beginnen ze dan net pas hun werk te doen ...

:wave:
S
SNICKERSLid
""1 van de eerste dingen die je de laatste jaren leert tijdens je opleiding in psychozooi is dat het geven van medicatie, zonder daarbij enige vorm van (gesproken) therapie te geven, bij minder dan 5 % van de mensen daadwerkelijk een verlichting of verdwijning van emotionele en mentale klachten geeft ... ""

Dit ben ik met je eens, weet waar mn problemen wegkomen, kan kan dr alleen niet goed mee omgaan en een tikkie ocd erbij nog.

""en van die 5% blijkt achter meer dan de helft eigenlijk geen ad nodig had, maar meer gebaat had geweest met middelen als serotonine e.d "'

Gevalletje huh? Antidepressiva beïnvloeden de neurotransmissie. De meesten doen dit door de beschikbaarheid van serotonine en/of noradrenaline in de hersenen te verhogen

Ik vraag naar de bekende weg, en ongetwijfeld heb je grotendeels gelijk dat weet ik ook.

Vraag blijft zijn er anderen die zoiets hebben gedaan op eigen initiatief, gewoon voor de kick om te kijken, om zich lekkerder te voelen, of wat dan ook?

Bedankt voor je uitvoerig antwoordt wordt gewaardeerd :wave:
A
AkA_1Lid
mijn ex heeft het op die manier gedaan ... laten we het er maar op houden dat die er niet beter van is geworden :wink:

:sunglasses:
A
Angramar TemenosLid
Als er iets is waar misbruik van wordt gemaakt is het antipsychotica.. Die dingen moeten volgens mij alleen worden gebruikt in een extreme, acute periode.. Tegenwoordig krijgt iedereen en z'n moeder ze voorgeschreven.. Ze willen mij al jaren aan de risperdal hebben, waar ik hersendood van word.. Nee dankje

Dankje feestelijk.. M'n wereld stort in elkaar met die dingen. De symboliek van de realiteit die wordt gebruikt om de realiteit te vertalen naar jezelf valt weg en wordt de realiteit..

Maar goed, over antidepressiva. Ik denk niet dat het werkelijk baat kan hebben zonder ondersteunende therapie. Misschien bij een kleine hoeveelheid mensen, maar lang niet bij iedereen. Het kan ook averechts werken, er zijn mensen bij wie SSRI's zelfmoordneigingen oproepen.
S
SNICKERSLid
Zijn er die dit wel eens hebben gedaan?, op eigen initiatief en kosten een kuur ad pakken van 3/4 maand?
Of is dit ronduit niet verstandig en achterlijk om te doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."