#1
Een vriend van me heeft met een zekere regelmaat erge hoofdpijn, nu krijgt hij daarvoor codeïne voorgeschreven. Wanneer hij me dit vertelde toonde ik enige interesse daarvoor en legde hem uit hoe codeïne recreationeel gebruikt kan worden.
Toen werd hij enthousiast, en gezien zijn verleden is dat geen goed teken. (Heel veel drugsgebruik) Nu, vandaag slikt hij al meer dan de voorgeschreven dosis. En 3x raden... He loves it. Ik krijg het niet uit zijn hoofd gepraat dat het slecht is en verslaved werkt. Want: "de dokter heeft het voorgeschreven, dus is het wel goed."
Nu zit ik met een enorm schuldgevoel, en ik wil hem ervan af helpen voor het te laat is. Dus ik had 2 vraagjes.
Hoelang moet je het nemen voor je van een verslaving kan spreken? (Bij een persoon met een niet al te sterk karakter)
Hoe kan je het best het gebruik uit zijn hoofd praten?
Ik wil echt niet dat hij terug eindigt zoals zoals vroeger, nu was er eindelijk beterschap en nu zie ik het als sneeuw voor de zon verdwijnen.
En nog een belangrijk iets, hij kan gewoon bij de dokter aankloppen voor een nieuw voorschrift, wat me eigenlijk het meeste zorgen baart.
Toen werd hij enthousiast, en gezien zijn verleden is dat geen goed teken. (Heel veel drugsgebruik) Nu, vandaag slikt hij al meer dan de voorgeschreven dosis. En 3x raden... He loves it. Ik krijg het niet uit zijn hoofd gepraat dat het slecht is en verslaved werkt. Want: "de dokter heeft het voorgeschreven, dus is het wel goed."
Nu zit ik met een enorm schuldgevoel, en ik wil hem ervan af helpen voor het te laat is. Dus ik had 2 vraagjes.
Hoelang moet je het nemen voor je van een verslaving kan spreken? (Bij een persoon met een niet al te sterk karakter)
Hoe kan je het best het gebruik uit zijn hoofd praten?
Ik wil echt niet dat hij terug eindigt zoals zoals vroeger, nu was er eindelijk beterschap en nu zie ik het als sneeuw voor de zon verdwijnen.
En nog een belangrijk iets, hij kan gewoon bij de dokter aankloppen voor een nieuw voorschrift, wat me eigenlijk het meeste zorgen baart.