Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTwee weken

Twee weken

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Straight to the point: in hoeverre kun je de leuke gevoelens van xtc ervaren als je twee weken geleden ook al hebt gebruikt?

Groetjes
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mogelijk is het minstens net zo goed, iets waarschijnlijker is het iets minder leuk. Hoofdzakelijk is het behoorlijk slecht voor je hersenen en fixt daarna 3 maanden wachten dat echt niet. :P

Hoe leuk het wordt hangt echt van teveel factoren af om zeker te kunnen zeggen.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Duidelijk! :)

Worden de serotoninereceptoren exponentieel herstelt? Ik kan de vraag moeilijk verwoorden dus eigelijk zo (niet lettend op de x en y as);

http://www.johnval.nl/differentiaalvergelijkingen/html/1_1_2_-_Grafiek_4.JPG

eerste twee weken heel veel en daarna steeds minder of is het een geleidelijk proces?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het zal niet meteen geen effect meer hebben, maar waarschijnlijk wel minder dan je gewend bent.

En dat het slecht voor je hersenen is weet je zelf ook wel Skirre, dus daar zal ik verder niet op in gaan.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat durf ik niet te zeggen, daar is te weinig onderzoek(dat ik ken?) naar gedaan. Laten we het erop houden dat je met één keer schade doen nog best effecten zult voelen, maar dat de klap daarbovenop extra slecht is en mogelijk ook niet goed meer hersteld.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan weet ik genoeg, bedankt beide.
Het is btw niet voor mezelf maar voor een vriend waarmee ik een week geleden op defqon was. Volgende week is er weer een feest en hij vroeg zich af hoe het zat met slechts twee weken rust.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ah oke, wat gaat hij doen? :)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan gaat hij toch maar gezellig aan de speed ^^
Het "probleem" is eigelijk dat hij slechts 2 keer xtc had gedaan in ongeveer een jaar tijd; prima als je rustperiodes ruim pakt maar het is té leuk om zo weinig te doen :rolleyes: . Dus wilde we weten hoe het zat met het gevoel dat opgewekt kon worden met een zeer korte rustperiode en de schadelijkheid ervan.
Conclusie is dat het het niet waard is en er komen nog genoeg feestjes van de zomer.

Ikzelf gebruik alleen xtc op housefestivals en feesten omdat ik dan echt op kan gaan in de muziek waar ik bij hardstyle/hardcore veel liever de energie van speed wil :) Mijn goede vriend gebruikt juist graag xtc op hardcore feesten maar ook op house; dus nu is het even afwegen en een beetje vooruit plannen wat we wanneer willen doen.

Toch vind ik het wel interessant om te weten hoe de serotonine receptoren zich herstellen. Als iemand hier een bron van heeft zou diegene me hier heel blij mee maken :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."