Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWerking ritalin te veranderen?

Werking ritalin te veranderen?

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ook krijg ik na dat half uurtje intense speed-craving om dat zombieachtige gevoel weg te werken

alles bij elkaar niet prettig :(
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik lees genoeg verhalen over mensen die zich prettig voelen bij het recreatief gebruik van ritalin, en ik vraag me af of dat voor mij ook mogelijk is. Ik zal even wat over mijn ervaring met ritalin vertellen. Ik gebruik het spul al jarenlang als medicatie, om geconcentreerd te zijn, mijn dosis varieert tussen de 20 en 30 mg, afhankelijk van wat ik moet doen. Wanneer ik het heb genomen voel ik me eerst eventjes (meestal een halfuurtje) euforisch, maar daarna word ik rustig en onrustig tegelijk. Dat laatste zal ik even verduidelijken. Ik voel me heel leeg van binnen, maar wel heel gejaagd en soms ook gestrest. Zo'n "ik moet nog dit ik moet nog dat"-gevoel.
Ik vraag me af of ik een prettig effect van ritalin kan krijgen als ik de dosis flink opschroef, tot bijvoorbeeld 60 mg of meer, of versterk ik dan alleen maar dat zombiegedrag en gestress?
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#3
misschien ga ik nog wel een keer een hogere dosis nemen, maar dan niet om lekker te genieten maar meer uit nieuwsgierigheid. Dat zombie achtige gevoel heb ik mee leren leven, ik voel me minstens 60% van de dag zo, het is inmiddels normaal voor me geworden. Ik kan echter niet zeggen dat ik het fijn vind, en nog langer dat gevoel lijkt me kut, maarja ik ben wel nieuwsgierig. Ik zie wel :openmouth: . Bedankt voor het delen van jullie ervaringen

:wave:
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi mensen.

Ik zit nu onder 40 mg, ik merk er nog niet veel van, een heel klein beetje euforie. Zal zo meteen wel sterker worden. Ik ga straks ook aan de studie, tijdens de coming down. Heb een lijstje gemaakt met dingen die ik nog moet doen aan mijn studie, dat ga ik vandaag wel afkrijgen. 20 mg is voor mij de normale 'studeer en concentreer dosis' om het beestje maar een naam te geven. De euforie begint nu sterker te worden, en de hoofdpijn die ik van een kater heb lijkt minder te worden maar ik weet niet of dat zo is. Ik kan nu niet objectief over mijn lichaam oordelen. Ik ga nu nog even de CD die ik aan heb staan afluisteren, en daarna zal ik wel een kwijlende zak aardappels zijn, gebogen over een boekje. Als er verder nog bijzonderheden komen vandaag zal ik die hier wel in posten, als je niks van me hoort ging alles 'normaal'.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel herkenbaar, ik heb het ook voorgeschreven gehad!

gehad; want ik had er meer last dan baat bij. Als het bij mij eenmaal werkte,
was het idd even lekker chill. Soms zo chill, dat er van school niets meer terecht kwam.
Maar dan fijne duurde hooguit een uur, en dan begon de comedown, die qua
ergernis groter is dan de chillheid. Wat jij zegt, een heel rusteloos gevoel,
gestrest, leeg, humeurig enz.

Net als bij mij is het waarschijnlijk dat ritalin al heel snel uit het bloed is,
dat verschilt per persoon, van een half uur/uur tot wel 5 uur. Wij hebben gewoon pech
denk ik :wink: Je kunt wel eens een hogere dosis proberen, maar dan is het waarschijnlijk dat na een uur die comedown, dus die vervelende dingen die jij beschrijft, dubbel zo hard terug komen.

succes! En pas een beetje op :wink:
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cooper zei:
Heel herkenbaar, ik heb het ook voorgeschreven gehad!

gehad; want ik had er meer last dan baat bij. Als het bij mij eenmaal werkte,
was het idd even lekker chill. Soms zo chill, dat er van school niets meer terecht kwam.
Maar dan fijne duurde hooguit een uur, en dan begon de comedown, die qua
ergernis groter is dan de chillheid. Wat jij zegt, een heel rusteloos gevoel,
gestrest, leeg, humeurig enz.

Net als bij mij is het waarschijnlijk dat ritalin al heel snel uit het bloed is,
dat verschilt per persoon, van een half uur/uur tot wel 5 uur. Wij hebben gewoon pech
denk ik :wink: Je kunt wel eens een hogere dosis proberen, maar dan is het waarschijnlijk dat na een uur die comedown, dus die vervelende dingen die jij beschrijft, dubbel zo hard terug komen.

succes! En pas een beetje op :wink:
Klik om te vergroten...

Zal ik doen. Die comedown is juist datgene waardoor ik me beter kan concentreren op mijn studie, sneller kan denken, etcetera, maar ik kan het gewoon niet prettig noemen. Ik weet niet of ik wel 7 uur wil gaan zitten kwijlen voor een uurtje blij zijn.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#7
zo voel ik me ook na ritalin gebruik ik word er echt depressief van na ook het eerste half uur me goed te hebben gevoeld nadat de ritalin in werkt....
sinds dat bij mij is begonnen heb ik ritalin niet meer recreatief kunnen gebruiken doordat ik na een half uurtje ''euforie'' gewoon instort om het zo te zeggen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."