Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRilatine probleem

Rilatine probleem

25 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
c
craktesiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
ja ritalin is veradelijk heb het zelf ook maar als je jklaar bent met school meteen stoppen wat die dokter oko tegen je aan lult het blijft en klenie broetje van speed
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#2
wat is owv?

en je hebt er dus een probleem bij gemaakt omdat je al problemen had?

aha

. . .

zakken is minder erg dan verslaafd zijn in mijn optiek
S
StabbyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is het niet alleen, ik was voor de rilatine al jaren enorm depressief. De laatste weken kreeg ik niets dan zelfmoordgedachten. Ik heb professionele hulp gezocht en dat heeft niet geholpen. Rilatine was de allerlaatste hoop. En dat maakte mij terug normaal. Ik had terug de motivatie om te studeren en socialiseren, ik kon beter slapen, eindelijk een beetje productief en ik kwam sinds jaren een beetje vooruit in het leven. Ik lijd trouwens aan sociale angst, dat zorgt ervoor dat ik enorm eenzaam ben. Rilatine gaf mij die motivatie om contact op te zoeken.

Ik heb vorig jaar al een jaar verloren en ik wil niet weer een jaar verliezen. Dat werkt enorm demotiverend en zo word ik nog depressiever, omdat ik volgend jaar weer in mijn eerste jaar zal zitten. En iedereen die ik ken zit ondertussen in hun 3de jaar...

owv = omwille van
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed van je dat je je probleem probeert op te lossen! Hoop voor je dat het helpt.
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#5
"Dat is het niet alleen, ik was voor de rilatine al jaren enorm depressief. De laatste weken kreeg ik niets dan zelfmoordgedachten. Ik heb professionele hulp gezocht en dat heeft niet geholpen. Rilatine was de allerlaatste hoop. En dat maakte mij terug normaal. Ik had terug de motivatie om te studeren en socialiseren, ik kon beter slapen, eindelijk een beetje productief en ik kwam sinds jaren een beetje vooruit in het leven. Ik lijd trouwens aan sociale angst, dat zorgt ervoor dat ik enorm eenzaam ben. Rilatine gaf mij die motivatie om contact op te zoeken."

Damn gozer (of meisje, dat weet ik namelijk niet), pittig.


"Ik heb vorig jaar al een jaar verloren en ik wil niet weer een jaar verliezen. Dat werkt enorm demotiverend en zo word ik nog depressiever, omdat ik volgend jaar weer in mijn eerste jaar zal zitten. En iedereen die ik ken zit ondertussen in hun 3de jaar..."

Snap ik dat je door wil.

Het enige wat ik je kan adviseren is om naar de huisarts te gaan, of een ander vertrouwenspersoon in de zorg of hulpverlening en daar je verhaal te doen. Misschien kan je toch nog aan hetzelfde of een ander passend medicijn komen?
S
StabbyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik wil graag naar de dokter gaan, maar ik schaam mij er dood voor. Ik wil geen junkie lijken.

Maar het is ongelooflijk hoeveel rilatine de kwaliteit van mijn leven verbetert. Doordat ik productiever ben heb ik meer zelfvoldoening, kom ik vooruit in het leven. En ik leer sinds jaren eindelijk nieuwe mensen kennen.

Ik heb al eerder ervaring met rilatine tijdens examens, dat heeft goed geholpen, ik heb het in mate genomen en ik ben er altijd vlotjes mee gestopt. Iets in mij zei dat het niet slim was dat op lange termijn te nemen. Maar naarmate de jaren vorderden is dit mijn laatste toevlucht geworden. Ik heb professionele hulp gezocht, tientallen antidepressiva geprobeerd en niets heeft gewerkt.

Rilatine is gelukkig niet zo erg als echte drugs. Ik zou mezelf nog liever van kant maken dan daarmee te beginnen.

Trouwens heb ik alle symptomen van ADD. Ik ben daarop onderzocht omdat ze dat ook sterk vermoeden, maar dat bleek het net niet te zijn. En laat rilatine nu medicatie zijn voor ADD, dat kan misschien verklaren waarom ik me dan normaal voel. Zou ik mij opnieuw laten onderzoeken, een professioneler onderzoek in de UGent? Ik heb alleen een paar testjes moeten doen bij een psycholoog, ik weet niet of dat wel een betrouwbare diagnose kan geven.
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gozer, bedenk: die arts is er om jou te helpen. Die heeft dit probleem en wel (als je daar van kan spreken) vreemdere zaken onder ogen gehad. Maak je verhaal open zet die afspraak. Zoals je nu bezig bent kan je niet door, in ieder geval niet op lange termijn. Je gaat vaker zonder zitten en dan wordt je weer gek.

"Rilatine is gelukkig niet zo erg als echte drugs. Ik zou mezelf nog liever van kant maken dan daarmee te beginnen."

Mmh, wat is dan echte drugs? Maak ook geen bal uit he. Jij hebt hier baat bij, de ander heeft chemo en wiet van de apotheek, de volgende is workaholic etc.

Ik zou inderdaad opnieuw laten onderzoeken. Het steekt allemaal logisch in elkaar en je maakt er misschien wel een groter drama van dan het is. Laat ik het zo zeggen, de oplossing is dichterbij dan je denkt wellicht als ik je verhaal zo lees.

Sterkte gast! Komt goed.
S
StabbyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor de steun, maat. Ik apprecieer het enorm.
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is goed gozer, en sterkte met je examens. En schaam je nergens voor in dit geval, jij wil net als die ander 6 miljard luitjes op de aardkloot een beetje een leven hebben. Heb je ook recht op wat mij betreft. Alleen moet je er 9 vd 10 x zelf voor zorgen he.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ah man, wat kut voor jou. Je bent gelukkig niet alleen, ik heb ook een rilatineverslaving achter de rug en weet wat het is.

Zie, jouw probleem is dat rilatine jou te veel geholpen heeft. Je hebt door rilatine een andere levensstijl ontwikkeld. Een wereldje waarin je sociaal bent, geconcentreerd en niet depressief. Punten zijn goed etc...

Je bent verslaafd aan je nieuw leven, niet aan rilatine.

Ik deed het vooral voor de punten (zit op unief). En ik begrijp dat je die nieuwe 'ik' wilt behouden, waarom zou je niet, alles loopt as planned :)

Snuif je of slik je? Ik raad je aan jezelf te verplichten te slikken, en dan nog liefst een retard versie die langer werkt waardoor minder euforie waarneembaar is. Als je naar je huisarts gaat, en zegt dat je denkt ADD/ADHD te hebben zal deze je doorverwijzen naar gespecialiseerde instanties. En zo zal je droogweg aan voorschriften geraken om het kort te maken :P

Rilatine helpt jou, dat is goed. Nu is het aan jou om verstandig ermee om te gaan en het niet voor jezelf te verkloten door er onverstandig mee om te gaan. Beschouw het niet als een roesmiddel maar als een medicijn voor jouw klachten.

Denk wel na: wil je rilatine blijven slikken voor de rest van je leven? Leg de lat niet te hoog door superprestaties neer te leggen waardoor je achteraf in een positie zit dat je werk rilatine vereist. Ik hoop dat ik je hier iets duidelijk heb gemaakt, als je vragen hebt pm me maar ff.

Heb ook even je posts bekeken: als je niet hyperactief bent zal je wss aan ADD lijden, net zoals mij. Daar valt mee te leven, ik werk dubbel zo hard als een normaal iemand maar ik weet dat ik aan mijn persoonlijkheid werk. Er zijn moeilijke tijden, maar hoe ouder je wordt hoe beter het gaat, geloof me. It's gonna be allright.

:wave: succes
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ritalin is natuurlijk geen echte drugs...
a
arno050Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn advies: je examens doormaken met rilatine en dan rustig aan afbouwen met een kwartje per week. Moet lukken.
Ik snap wel niet hoe je eraan verslaafd kunt geraken. Ik krijg dit verplicht voorgeschreven, maar haat het spul. Ik word er nerveus en loom van.

Het helpt wel zeer goed voor het studeren.

Krijg je geen voorschriften meer misschien?
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou inderdaad nog even de examens maken, zou zonde zijn als je ze hierdoor niet haalt.
Maar daarna gewoon die hard in 1 keer stoppen.

En veel succes alvast met de examens, iedereen trouwens die komende week hard aan het studeren is :)
a
arno050Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Stabby zei:
arno050 zei:
Mijn advies: je examens doormaken met rilatine en dan rustig aan afbouwen met een kwartje per week. Moet lukken.
Ik snap wel niet hoe je eraan verslaafd kunt geraken. Ik krijg dit verplicht voorgeschreven, maar haat het spul. Ik word er nerveus en loom van.

Het helpt wel zeer goed voor het studeren.

Krijg je geen voorschriften meer misschien?
Klik om te vergroten...

Het helpt eigenlijk zeer goed met alle aspecten van mijn leven. Ik krijg het niet meer voorgeschreven, was eigenlijk een testperiode, nu vindt mijn dokter dat ik mij absoluut moet laten onderzoeken op ADD.
Klik om te vergroten...

Ik ervaar het heel anders dan jou blijkbaar. Je dokter is wel zwaar in de fout gegaan vind ik. Je kan toch niet zomaar iemand rilatine voorschrijven zonder psychiatrische testen. Ik vind het nu ook zijn taak om je verder door de examens te helpen.
Ga naar hem toe en bespreek het probleem gewoon, hij is je dokter. Zeg dat je nog rilatine nodig hebt om de examens door te komen en dat je je daarna laat onderzoeken. Moet lukken, als hij ze anders al voor kon schrijven. Hoeveel neem je per dag?
S
StabbyLid
01-01-2024, 00:00
#15
arno050 zei:
Mijn advies: je examens doormaken met rilatine en dan rustig aan afbouwen met een kwartje per week. Moet lukken.
Ik snap wel niet hoe je eraan verslaafd kunt geraken. Ik krijg dit verplicht voorgeschreven, maar haat het spul. Ik word er nerveus en loom van.

Het helpt wel zeer goed voor het studeren.

Krijg je geen voorschriften meer misschien?
Klik om te vergroten...

Het helpt eigenlijk zeer goed met alle aspecten van mijn leven. Ik krijg het niet meer voorgeschreven, was eigenlijk een testperiode, nu vindt mijn dokter dat ik mij absoluut moet laten onderzoeken op ADD.
S
StabbyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik nam 30-40mg per dag, nu heb ik plots niet meer en ik zie er enorm van af dat ik niet eens kan afbouwen.
S
StabbyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben net naar de dokter geweest en die heeft me Concerta voorgeschreven. Volgende maand laat ik mij eens testen op ADD.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Je probleem wordt niet opgelost, enkel uitgesteld. Stop achter die exames alsjeblieft met methylfenidaat, want het is verslavend en als je al depri neigingen hebt gaat dit erg slecht aflopen voor jou.
f
fuckedupLid
01-01-2024, 00:00
#19
k heb een vraagje over rilatine kan iemand wij zeggen wat zo iets ongeveer kost in de winkel en wat het op straat kost (dus niet via de doktor en apotheker)?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
fuckedup zei:
k heb een vraagje over rilatine kan iemand wij zeggen wat zo iets ongeveer kost in de winkel en wat het op straat kost (dus niet via de doktor en apotheker)?
Klik om te vergroten...
Dat koop je niet in een winkel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."