De dag erna was hij moe en een leeg gevoel, niets om je zorgen te maken. Het hoort er eenmaal bij. Maar... Daarnaast is hij ontzettend paranoïde. Heel erg opgefucked, lijkt een beetje tegen het psychotische aan te zitten. Er gaan gedachtes door zijn hoofd die ik hier niet eens durf om te schrijven. Dit houd nu 3 bijna 4 dagen aan.
Wat denken jullie, is dit een extreme vorm van een afther dip of is het mogelijk dat dit wel wat verder als dit gaat?
Klinkt niet gezond, ik heb hoogstens een wat slechter humeur (die ik tot nu toe altijd met 5HTP heb kunnen weg werken) en voel me wat vermoeid de dag na MDMA gebruik. Zal wel per persoon verschillen en de gebruikte hoeveelheden zullen ook vast een aandeel hebben maar dan alsnog lijkt zo'n grote schommeling die 4 dagen aanhoudt mij abnormaal.
Ik heb mensen flink chagrijnig zien worden van de MDMA dip maar nog nooit psychotisch of iets in die richting.
Heb je hem al verteld dat hij anders dan normaal overkomt sinds de avond dat hij MDMA had gebruikt?
Slaap tekort is vaak een oorzaak van paranoia en psychotische verschijnselen, krijgt hij wel een beetje fatsoenlijk slaap binnen?
Misschien heeft hij iets teveel MDMA gepakt of een slechte combo?
In het merendeel van de gevallen wordt schizofrenie niet veroorzaakt door drugs maar kan de verschijnselen wel versterken en naar voren brengen, zit het wellicht bij hem in de familie?
Ik zou een 2nd opinion vragen van iemand in je omgeving die je vertrouwd, wij hebben vanaf hier niet zoveel inzicht in de situatie. We weten niet of dit vaker voorkomt, wat voor verdere stress e.d. hij heeft in zijn leven, we weten niet precies wat en hoeveel hij heeft gebruikt, etc.
Afspraak bij de huisarts lijkt me verstandig in ieder geval maar dan moet je hem zelf ook zover krijgen. Als hij achterdochtig reageert is het misschien handig om niet alleen 'confrontatie' aan te gaan.
Wellicht handig om een beetje te polsen bij de vriend waarmee hij die avond MDMA had genomen.