Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxyzal als slaapmiddel?

xyzal als slaapmiddel?

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
De mogelijke acceptatie waardoor ze er niet slecht over voelt wat ze in werkelijkheid wel doet? of iets in die trant.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Xyzal kan als nevenwerking hebben dat je er slaperig van wordt, maar dat gebeurd heus niet bij iedereen. Daarbij komt nog dat het echt niet de moeite waard is om te doen.
C
ColeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik betwijfel ook dat je het als slaapmiddel kan gebruiken, vermits ik het zelf dagelijks smorgens gebruik en er helemaal niets van merk kwa slaperigheid. Kan natuurlijk verschillen van persoon tot persoon :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cole zei:
Ik betwijfel ook dat je het als slaapmiddel kan gebruiken, vermits ik het zelf dagelijks smorgens gebruik en er helemaal niets van merk kwa slaperigheid. Kan natuurlijk verschillen van persoon tot persoon :)
Klik om te vergroten...

Dat verschilt ook van persoon tot persoon.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dat is waar maar je zal meer succes hebben met de wat oudere anti-histamines zoals al eerder genoemd....
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
speedjunky69 zei:
dat is waar maar je zal meer succes hebben met de wat oudere anti-histamines zoals al eerder genoemd....
Klik om te vergroten...

Dat klopt. Nu is het niet verstandig om ook maar een van de twee te gebruiken als slaapmiddel.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nu heb ik zo'n stemmetje in mijn hoofd dat zegt: wel doen!, wel doen!!, wel doen!!! :(
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Levocetirizine, Xyzal tegen allergie zoals hooikoorts

Wat is Levocetirizine voor medicijn? Levocetirizine is een van de antihistaminica. De werking van antihistaminica is gebaseerd op een algemeen effect op het lichaam. Histamine is een belangrijke overdrachtsstof in het menselijk afweerapparaat. Antihistaminica gaan op de plaats zitten waar de histamine eigenlijk zou moeten gaan zitten. Doordat de plaats bezet is, kan de histamine zijn boodschap (jeuk) niet overbrengen. Er zijn twee soorten plaatsen (receptoren) waar histamine kan gaan zitten. We noemen die de H1- en de H2-receptorplaatsen. De antihistaminica die hier worden besproken, bezetten de H1-groep. De middelen die de H2-overdracht remmen worden geslikt bij de behandeling van maagklachten. De histamineblokkade heeft verschillende gevolgen en deze medicijnen worden op verschillende wijze gebruikt. Bij allergische verschijnselen, in hoestdranken, als kalmerende middelen, tegen duizeligheid en misselijkheid en tegen reisziekte. In principe is het nadeel van deze antihistaminica dat ze versuffend zijn, maar desloratidine behoort tot de antihistaminica die het minst versuffend zijn.

Onder welke namen is Levocetirizine verkrijgbaar? Het is een relatief nieuw middel waarop nog octrooirecht zit. Het is verkrijgbaar als Xyzal in de vorm van tabletten en drank.
Klik om te vergroten...


Doen of niet doen? :openmouth:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet doen.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Denk dan in jezelf : niet doen niet doen niet doen !
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#11
endor zei:
Denk dan in jezelf : niet doen niet doen niet doen !
Klik om te vergroten...

Maar dan weet ik dat dat andere stemmetje sterker is en dan doe ik het toch. Het heeft geen zin om met de stemmen te gaan touwtrekken, de stem die zegt: doe het, doe het dan! wint dan zekers, want die is sterker. Ik moet ze op een andere manier uit elkaar zien te krijgen, of een keer hard op mijn bek gaan. Wat zijn de risico's? Iemand ervaring mee?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je al voor jezelf hebt besloten om het toch wel te gaan doen, waarom vraag je dan nog of je het wel of niet zou moeten doen?
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Petrovic zei:
De mogelijke acceptatie waardoor ze er niet slecht over voelt wat ze in werkelijkheid wel doet? of iets in die trant.
Klik om te vergroten...

Misschien, of misschien een advies hoe ik die stemmen tot bedaren kan roepen. Buiten dat om wil ik ook wel weten hoe groot de risico's zijn; ik bedoel als het heel erg slecht is doe ik het niet. Zo kan ik de voordelen en de nadelen naast elkaar zetten, en misschien komt er dan een nieuw stemmetje die zegt dat ik niet zo gek moet doen...
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stemmetjes gewoon compleet negeren en je weet best het antwoord.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Petrovic zei:
Stemmetjes gewoon compleet negeren en je weet best het antwoord.
Klik om te vergroten...

Nee ik weet niet hoe slecht zo'n pilletje is met andere medicijnen of hoe ik op bepaalde momenten stemmetjes moet negeren. Soms helpt: 'jij daar, jij daar'. Maar soms gaan ze dan weer terugpraten en dan heeft het geen zin...
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#16
waarom zou je het nemen als slaapmiddel? er zijn echt betere middelen te verkrijgen op de markt.
heb de bijsluiter doorgelezen, en vind het totaal niet interessant om als slaap - of sederend middel te gebruiken. Bij normale dosis zal ik w.s. niks voelen, dus moet er ge-od't worden. nou dan pak ik liever mijn vertrouwde seroquel of een benzo.

maar goed doe wat je niet laten kan :wink:
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Arizona zei:
waarom zou je het nemen als slaapmiddel? er zijn echt betere middelen te verkrijgen op de markt.
heb de bijsluiter doorgelezen, en vind het totaal niet interessant om als slaap - of sederend middel te gebruiken. Bij normale dosis zal ik w.s. niks voelen, dus moet er ge-od't worden. nou dan pak ik liever mijn vertrouwde seroquel of een benzo.

maar goed doe wat je niet laten kan :wink:
Klik om te vergroten...

Had al 50mg oxazepam en 20mg zolpidem en zo'n melatonine/valeriaan capsule genomen maar toch kon ik niet slapen. Was aan het rondneuzen in het medicijnkastje en toen kwam ik erachter dat het door sommige mensen als slaapmiddel word gebruikt. En dan kan ik het niet laten om het uit mijn hoofd te zetten...
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#18
bier zei:
Arizona zei:
Was aan het rondneuzen in het medicijnkastje en toen kwam ik erachter dat het door sommige mensen als slaapmiddel word gebruikt. En dan kan ik het niet laten om het uit mijn hoofd te zetten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Hmm dat noemt men ook wel obsesief gedrag :wink: kijk maar uit dat je niet net zo word als ik.. :tearsofjoy:
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#19
dat middel valt niet eens in de categorie sederende anti-histaminica..

je zou meer succes hebben met promethazine,hydroxyzine of dyphenhydramine dus de wat oudere middelen die WEL de bloedhersenbarriere voorbijgaan en het brein actief zijn
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#20
speedjunky69 zei:
dat middel valt niet eens in de categorie sederende anti-histaminica..

je zou meer succes hebben met promethazine,hydroxyzine of dyphenhydramine dus de wat oudere middelen die WEL de bloedhersenbarriere voorbijgaan en het brein actief zijn
Klik om te vergroten...

watte? :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."