#1
De mogelijke acceptatie waardoor ze er niet slecht over voelt wat ze in werkelijkheid wel doet? of iets in die trant.
Cole zei:Ik betwijfel ook dat je het als slaapmiddel kan gebruiken, vermits ik het zelf dagelijks smorgens gebruik en er helemaal niets van merk kwa slaperigheid. Kan natuurlijk verschillen van persoon tot persoon![]()
speedjunky69 zei:dat is waar maar je zal meer succes hebben met de wat oudere anti-histamines zoals al eerder genoemd....
Levocetirizine, Xyzal tegen allergie zoals hooikoorts
Wat is Levocetirizine voor medicijn? Levocetirizine is een van de antihistaminica. De werking van antihistaminica is gebaseerd op een algemeen effect op het lichaam. Histamine is een belangrijke overdrachtsstof in het menselijk afweerapparaat. Antihistaminica gaan op de plaats zitten waar de histamine eigenlijk zou moeten gaan zitten. Doordat de plaats bezet is, kan de histamine zijn boodschap (jeuk) niet overbrengen. Er zijn twee soorten plaatsen (receptoren) waar histamine kan gaan zitten. We noemen die de H1- en de H2-receptorplaatsen. De antihistaminica die hier worden besproken, bezetten de H1-groep. De middelen die de H2-overdracht remmen worden geslikt bij de behandeling van maagklachten. De histamineblokkade heeft verschillende gevolgen en deze medicijnen worden op verschillende wijze gebruikt. Bij allergische verschijnselen, in hoestdranken, als kalmerende middelen, tegen duizeligheid en misselijkheid en tegen reisziekte. In principe is het nadeel van deze antihistaminica dat ze versuffend zijn, maar desloratidine behoort tot de antihistaminica die het minst versuffend zijn.
Onder welke namen is Levocetirizine verkrijgbaar? Het is een relatief nieuw middel waarop nog octrooirecht zit. Het is verkrijgbaar als Xyzal in de vorm van tabletten en drank.
endor zei:Denk dan in jezelf : niet doen niet doen niet doen !
Petrovic zei:De mogelijke acceptatie waardoor ze er niet slecht over voelt wat ze in werkelijkheid wel doet? of iets in die trant.
Petrovic zei:Stemmetjes gewoon compleet negeren en je weet best het antwoord.
Arizona zei:waarom zou je het nemen als slaapmiddel? er zijn echt betere middelen te verkrijgen op de markt.
heb de bijsluiter doorgelezen, en vind het totaal niet interessant om als slaap - of sederend middel te gebruiken. Bij normale dosis zal ik w.s. niks voelen, dus moet er ge-od't worden. nou dan pak ik liever mijn vertrouwde seroquel of een benzo.
maar goed doe wat je niet laten kan![]()
bier zei:Arizona zei:Was aan het rondneuzen in het medicijnkastje en toen kwam ik erachter dat het door sommige mensen als slaapmiddel word gebruikt. En dan kan ik het niet laten om het uit mijn hoofd te zetten...
speedjunky69 zei:dat middel valt niet eens in de categorie sederende anti-histaminica..
je zou meer succes hebben met promethazine,hydroxyzine of dyphenhydramine dus de wat oudere middelen die WEL de bloedhersenbarriere voorbijgaan en het brein actief zijn

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."