Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWijze inzichten na XTC gebruik.

Wijze inzichten na XTC gebruik.

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousUserLid
01-01-2024, 00:00
#1
14 maart 2016

Om te beginnen zou ik graag eerst wat meer informatie over mijzelf willen vertellen. Ik ben 19 jaar oud en ben op mijn 15e begonnen te experimenteren met softdrugs en op mijn 18e met harddrugs. Ik ben altijd met het anti-drugs idee opgevoed geweest en ben dit dan ook geweest tot op het moment van experimenteren. Deze opvoeding heeft er wel voor gezorgd dat ik drugs altijd zo veilig mogelijk heb benaderd, zo heeft alles zijn voordeel. Ik keek vroeger altijd neerwaarts naar drugs gebruikers, tot ik een jointje had geprobeerd en me bedrogen voelde. Waar gaat al die heisa om? Hierdoor ben ik ook meer geïnteresseerd geraakt in andere drugs en heb ik inmiddels wat meer verstand van zaken. Zo heb ik verschillende keren speed, truffels, ritalin alcohol en xtc geprobeerd. Daarnaast heb ik geëxperimenteerd met verschillende combo’s. Ook blow ik inmiddels dagelijks behalve wanneer ik belangrijke dingen te doen heb, zoals op het werk. Ik ben niet verslavingsgevoelig en heb dan ook bijna nooit te vaak of te veel gebruikt. Ik ben een levensgenieter die graag alles in zijn leven wil proberen dus zo ook enkele drugs.

Volgende bericht is geschreven nadat ik een pil van 150 mg mdma had geslikt.

Het is inmiddels 23.26 en ik heb om 22.40 een ecstasy pil genomen. Ik had er nog 2 over. Ik ben een intelligent persoon wat zich vaak eenzaam voelt op de wereld. Ik heb verschillende vriendinnen gehad, maar ben mezelf uiteindelijk wat meer begonnen af te sluiten. Ik ben niet anti-sociaal, maar voeg me lang niet altijd bij mensen in. Ik geloof niet meer in vrienden en probeer me vooral te richten op familie en studie. Ik ben simpelweg ook een mens dat zich door het leven waant en manieren/inzichten probeert te verkrijgen om het leven makkelijker en leuker te maken. Ik geloof dat ecstasy in staat is iemands leven te beteren mits hij de juiste dosering, setting en mindset gebruikt. Ik heb verschillende drugs geprobeerd, maar ben altijd al geïnteresseerd geweest in de veranderingen na xtc gebruik. Ik heb tijdens het gebruik van ecstasy verschillende dingen over de wereld geleerd.

1. Gelukkig zijn is niks meer dan in de perceptie leven dat je gelukkig bent. Negatieve emoties zoals eenzaamheid, jaloezie of agressie zijn simpelweg emoties aangemaakt door de hersenen zelf als reactie op een situatie. Een emotie moet je aanvaarden en loslaten en niet achtervolgen. Gelukkig leven is dus ook echt gelukkig zijn!

2. Ik ben er heilig van overtuigd dat alles en iedereen in het leven een reden heeft van bestaan. Ik geloof dat zelfs de slechtste mensen die men heeft gekend, hebben bestaan voor een reden. Ik geloof dat de natuur, de aarde, de geest of een hogere macht ervoor zorgt dat wat er ook moet gebeuren, gebeurt.

3. Ik kan niks anders blijven doen dan zijn best om er altijd het beste van maken. In het leven is alles wat je kan doen: liefde en hulp bieden aan andere mensen. Zorg ervoor dat je niets voor niets hebt bestaan. Mijn wantrouwen in vriendschap/mensen/vriendin en zijn gevoel om wat te moeten betekenen voor andere mensen staan lijn tegenover elkaar en botst. Ik kan dan niks anders concluderen dat zolang je bewust, positief en geïnteresseerd in het leven opstelt uiteindelijk alles op zijn plek zal vallen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
We doen hier niet aan die swim onzin! Iedereen weet toch wel dat je het over jezelf hebt en bovendien leest het echt super irritant een heel verhaal in de 3e persoon.
A
AnonymousUserLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
We doen hier niet aan die swim onzin! Iedereen weet toch wel dat je het over jezelf hebt en bovendien leest het echt super irritant een heel verhaal in de 3e persoon.
Klik om te vergroten...

Dank voor je reactie. Heb het bericht aangepast.
A
AnonymousUserLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Kijk dat leest een stuk fijner.

Ik kan me in veel van de inzichten, gedachten gangen wel vinden eigenlijk. Er is alleen een ding wat bij mij uit het oog springt, mag ik vragen waarom je vriendschappen hebt opgegeven? Of wordt dat te persoonlijk?
Klik om te vergroten...

Ik heb veel mensen in mijn leven gehad die uiteindelijk slecht bleken of niks om me gaven. Zo heb ik geen contact met mijn vader en ben ik opgevoed door mijn moeder alleen. Daarnaast ben ik vaak verhuisd en heb ik het een jaar op de middelbare school ook erg moeilijk gehad. Mijn oudste broer had destijds ook nog een cokeverslaving. Ik heb erg veel vrienden gehad waar ik erg veel heb voor betekend en die nooit iets om mij gaven. Ik ben niet vaak verliefd geweest al heb ik wel 5 a 6 keer een relatie gehad. Ook hierin ben ik me meer teruggetrokken in gaan stellen aangezien het laatste meisje waar ik echt verliefd op was en ik een relatie mee had vreemdging. Hierdoor heb ik nu al langer dan een jaar geen vriendin meer. Inmiddels weet ik steeds beter met veel dingen om te gaan. Zo stel ik me veel meer open naar nieuwe mensen ook zonder ecstasy en weet ik negatieve mensen erg goed te vermijden. Ik volg een goeie opleiding en Ik ben anders gaan denken, maar wel blijft mijn vertrouwen in de mens beschadigd.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik schijf ook weleens dit soort dingen op,omdat ik bang ben ze te vergeten. achteraf blijkt het vaak zo vaag/incompleet/overduidelijk dat ik liever teken.
A
AnonymousUserLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
Ik schijf ook weleens dit soort dingen op,omdat ik bang ben ze te vergeten. achteraf blijkt het vaak zo vaag/incompleet/overduidelijk dat ik liever teken.
Klik om te vergroten...

Thanks voor je reactie.

Deels heb ik het inderdaad gedaan, omdat ik erg vaak zulke inzichten heb en het zeg maar vaak langzaam wegvaagt. Wel lukt het me steeds beter om deze positieve manier van leven daadwerkelijk vast te houden. Daarnaast schrijf ik het op, om het met andere mensen te delen die van deze gedachtegang misschien kunnen profiteren. Of voor mensen die nieuwsgierig zijn naar de positieve kanten van deze drug.

Over het tekenen, hoe teken je dergelijke gedachten?
Werkt dit voor jou beter dan schrijven, zo ja waarom?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
AnonymousUser zei:
Inmiddels weet ik steeds beter met veel dingen om te gaan. Zo stel ik me veel meer open naar nieuwe mensen ook zonder ecstasy en weet ik negatieve mensen erg goed te vermijden. Ik volg een goeie opleiding en Ik ben anders gaan denken, maar wel blijft mijn vertrouwen in de mens beschadigd.
Klik om te vergroten...
Je meer openstellen is natuurlijk erg belangrijk als je toch relaties met mensen wilt opbouwen, snap wel dat dit erg moeilijk is als je vertrouwen in het verleden zo geschaad is. Negatieve mensen vermijden is sowieso ook erg belangrijk die nemen alleen maar en geven niks terug. Ik merk zelf ook dat naarmate ik ouder wordt ik wel eerder door heb of ik moeite in een relatie moet stoppen of niet. Is er geen klik of proef ik geen vertrouwen bij iemand dan stop ik daar ook geen moeite meer in. Maar persoonlijk vind ik een handjevol goede vrienden toch wel erg belangrijk. Ik kan prima alleen zijn, maar af en toe is het ook wel goed om je gevoelens en dergelijke met iemand te kunnen bespreken die je vertrouwd. Echt vertrouwen komt natuurlijk wel pas na een tijd.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik teken veel geometrische vlakverdelingen zoals M.C. Esher, en vaak overdreven abstracte objecten en levensvormen zoals H.R. Geiger(maar dan of het uit meccano bestaat ofzo.).

Vroeger mening flyer of spandoek getekend voor feestjes en acties.

de ideen staan vaak als een soort volgekleurd geheel op een velletje papier, en ik kan dat veel makkelijker terughalen. mijn tekeningen staan tot tekst als mooeie elektronische muziek zonder lyrics tov A Hazes. er zijn er echt meer dan genoeg die muziek zonder tekst gewoon niet weten te waarderen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kijk dat leest een stuk fijner.

Ik kan me in veel van de inzichten, gedachten gangen wel vinden eigenlijk. Er is alleen een ding wat bij mij uit het oog springt, mag ik vragen waarom je vriendschappen hebt opgegeven? Of wordt dat te persoonlijk?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."