Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRohypnol uit de handel?!

Rohypnol uit de handel?!

6 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal :wave:
Lang geleden dat ik online ben geweest hier maar pc was kapot en binnenkort heb ik een laptop. Maar dat ter zijde.
Ik krijg van mijn dokter al 2 maanden Rohypnol voorgeschreven maar tot mijn grote verbazing toen ik vorige week bij de apotheker ging zeiden ze dat het niet meer kan geleverd worden. Dus ik dacht :confused: huh... Toen nog naar een andere apotheek geweest en daar was het juist hetzelfde. Daar hebben ze voor mij gebeld naar de fabrikant van Roche zelf en daar zeiden ze dat het sinds 1 september niet meer beschikbaar was. Weet er soms iemand waarom ze zo ineens het product van de markt halen want ik vind nergens een artikel of een uitleg voor het waarom. In het begin was Rohypnol ook niets voor mij maar dat kwam omdat ik een ontsteking had op mijn maag en dus dacht ik toen dat ik er niet tegen kon :) . Nu heb ik het witte product flunitrazepam wat eigenlijk dezelfde werkzame stof is maar toch voelt het iets anders aan. Maar een wit product kan tot 30% verschil hebben dan het orginele (bindmiddel ofzo).
Is dit in Nederland nu ook het zelfde geval??

Greetzzz :wave: :wave:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Enige wat ik weet is dat ze hier nog gewoon voorgeschreven worden, alleen als het echt nodig blijkt. Maar kan wel zeggen dat ze er een stuk voorzichtiger mee zijn geworden wat vrij logisch is opzich (qua voorschrijven ervan) Is dus nog 'gewoon' in de handel, zover ik hoor en zie.
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#3
In NL nog in de handel?? Ik vraag me dan toch echt af waarom hier in Belgie ze niet meer binnen komen bij de apotheek?? Moest ik nu eens iets vinden online van een artikel ofzo van dat er iets gebeurd is met Rohypnol, dan weet ik het teminste. Maar hier dus in alle apotheekers komt het niet meer binnen. Mss met wat geluk ergens eentje buiten de stad waar niet veel mensen komen dat ze daar nog op stock hebben. Mijn dokter zei vorige keer dat er een patient bij hem zonder afspraak was langs gekomen om te zeggen dat hij nog een plaats wist waar er nog 8 doosjes waren, dus die heeft meteen die laatste gaan ophalen. Morgen ga ik normaal een bericht krijgen van Roche zelf ofdat ze echt hier uit de handel zijn of dat ze wat achter staan bij de leveringen. Maar is Diazepam van Roche ook niet hetzelfde ongeveer?? Maar dat ga ik hier zo direct eens opzoeken hier.

Greetzzz :wave: :wave:
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zojuist iemand van de besteldienst van Roche aan de telefoon gehad en nu is er eindelijk duidelijkheid.
Met spijt moet ik hier zeggen dat de productie wereldwijd gestopt is van Rohypnol sinds begin september. Het is dus definitief gedaan met de productie. Bij Eurogenetics maken ze wel nog flunitrazepam (witte product).

Ik had toch liever de Rohypnol. Die blauwe pilletjes kon je dan laten smelten op de tong. Nu heb ik hier doosjes flunitrazepam maar dat zijn gewoon kleine witte pilletjes ook van 1mg en ook 10stuks per doos. Dus nu weten we het dat het tijdperk van de Rohypnol voorbij is.

Ahja Roche heeft nog steeds andere producten zoals Diazepam.

Greeetzzz :wave:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je ze van de dokter krijgt waarom vraag/krijg je dan niet van PCH of Actavis. Werken ook prima :P Roche is een merk, maar de stof blijft hetzelfde immers. Zelf heb ik nu PCH 2mg en werken zoals het hoort van de apotheek.
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#6
PCH ? Nog nooit van gehoord :flushed:
Zal dit eens direct opzoeken :)

Greetzzz :wave:
Y
YokibeerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Erg jammer dat de enige echt van Roche uit de handel worden genomen, die groene kleur had toch wel wat, heb ze zelf maar een keer mogen proeven, zit verder geen verschil in met Generiek,Flunitrazepam van PCH zijn er zeker heb Flunitrazepam van PCH, Actavis, en Ratiopharm en Centrafarm de 2mg variant gezien en zelf mogen proeven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."