Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmorfine achtige medicijnen

morfine achtige medicijnen

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
I
IKKE-1989Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hoi
ik neem nu dafalgan codeine voor mijn menstruatiekrampen(ivm endometriose die zeer pijnlijk is) deze werkten zeer goed en dat blijkbaar door de codeine want niets anders werkte voor me.nu merk ik dus dat ik er een leuk gevoel door krijg al dan niet zolang...

soms als ik een lange dag heb op werk(2 shiften) neem ik er eentje in en kan ik er een tijdje tegenaan.ik ben dan vriendelijker en opgewekt.dus goed toch?

ik neem wel een half jaar nu anti depri en alprozolan ivm slaapgebrek enz.

nu vroeg ik me af of er nog zo een type medicijnen bestonden zoals de codeine.ik versta dat het een soort morfine is? ik merkt dat ik ietswat tolerant word voor de dafalgan cod. dus zou graag iets sterkers willen maar heb geen idee hoe zo'n medicijnen noemen.
als ik de naam weet kan ik mijn dokter verdere info vragen.

deel ook jullie ervaringen over het product die jullie aanraden,alvast bedankt!

oohja en wiet is niet mijn ding dat ligt hier maar (zelf van de goeie) krijg ik hartkloppingen en het smaakt vies. dus niets voor mij
m
milfhunterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze medicijnen heten de opiaten of ipioiden. Tot dit rijtje behoren ook morfine en heroine. Het is dus normaal dat je er een prettig gevoel van krijgt. Ze zijn trouwens ook heel verslavend. Neem ze dus niet dagen na elkaar.
Je dokter vragen om andere medicijnen van deze familie lijkt me nogal zinloos want die zul je toch niet krijgen. Morfine en dergelijke krijg je enkel bij extreme pijn, bijvoorbeeld bij bestralingen tegen kanker. Je mag eigenlijk al van geluk spreken dat je die codeinepillen krijgt voor menstruatiepijn.
Vertel hem ook zeker niet dat je een prettig gevoel krijgt ervan en dat je ze neemt op een lange werkdag, want dan zou hij wel eens durven stoppen met je deze voor te schrijven uit schrik dat je verslaafd wordt eraan.

edit: De poster boven mij vermeldt tramadol. Die stof is iets sterker dan codeine en wordt al iets vaker voorgeschreven dan morfine en dergelijke. Ken je toevallig niemand uit je familie die onlangs geopereerd geweest is ofzo? De kans bestaat dat die dat liggen heeft. :wink:
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#3
morfine, codeine, oxycontin, tramadol, palfium enzovoort
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Tramadol is een goede pijnstiller die nog minst verslavend is van die groep medicatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."