Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitrovil (Clonazepam) afbouwen, I need your help!

Ritrovil (Clonazepam) afbouwen, I need your help!

2 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey beste medegebruikers,

Ik ben er spijtig genoeg weer in geslaagd om aan 100 stuks clonazepam (2mg) te geraken. Ik heb 2,5 maand dagelijks 3 mg (dus 1.5 tablet) geslikt. Ik deed dit vooral voor een sociale fobie die ik heb. Die fobie heb ik eigenlijk alleen last van op school (heel raar).

Mijn vraag is nu, heeft er iemand een goed afbouwschema voor mij? Ik denk dat ineens stoppen niet direct gaat lukken aangezien ik nog een 50tal stuks heb liggen (het is sterker als mij). Of zou ik direct cold turkey gaan? Zoja, hebben jullie tips om mij te helpen ontspannen? Ik dacht aan sport, eten, vitaminesupplementen, een warme douche. Alle tips zijn welkom.

2,5 maand klinkt weinig maar er zitten drukke tijden aan te komen en ik besef dat ik nu moet stoppen om grote problemen te vermijden. Maar ik weet niet of ik met de spanning ga kunnen omgaan en dus terug gewoon naar de pillen grijpen.

Groetjes, S.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey,

Heb ff gekeken op apotheek.nl bij Clonazepam afbouwen en die zeggen het volgende:

-----------------------------
Bij gebruik tegen paniekaanvallen, sociale fobie, zenuwpijn en spierkrampen door pijnstillers
Na een gebruik van enkele weken tot maanden moet u langzaam afbouwen. Bij plotseling stoppen heeft u kans dat binnen enkele dagen ontwenningsverschijnselen ontstaan. Bijvoorbeeld hartkloppingen, slapeloosheid, angst, prikkelbaarheid, een gejaagd gevoel, spierkrampen, trillen en overgevoeligheid voor licht, geluid en aanraking.

Gebruikte u dit medicijn tegen angst- en spanningklachten? Deze ontwenningsverschijnselen zijn hier moeilijk van te onderscheiden. Het lijkt dan alsof de klachten waar u dit medicijn oorspronkelijk voor kreeg terugkomen. Start dan niet opnieuw met het middel, maar probeer op een andere manier van uw klachten af te komen. U heeft anders kans in een vicieuze cirkel terecht te komen.

Als u de dosis gedurende enkele weken tot maanden verlaagt, heeft u geen of minder last van ontwenningsverschijnselen. Vraag uw arts of apotheker om advies over een goed afbouwschema. Soms kunt u beter eerst overstappen op een ander kalmeringsmiddel, waar makkelijker mee is af te bouwen.
---------------------------------

Ik zou dus niet per direct stoppen ermee, plan voor jezelf in hoeveel je nog wilt gebruiken. Als je bijvoorbeeld zegt dat je de komende week elke dag een hele neemt, de week erop nog maar een halfje en daarna helemaal stoppen (of een ander schema wat je goed ligt, ik weet niet wat handig is want ik ben geen arts) en daarvoor ook alleen de doses bewaard dan zul je daarna wel moeten stoppen.

Het is niet leuk om die dingen weg te gooien, maar ik zou even precies inplannen hoeveel je nog wilt nemen en de rest gewoon wegdoen. Als je dan niet sterk genoeg bent en je wilt bijnemen, dan weet je dat je de dag erop minder hebt om in te nemen. De verleiding is niet zo groot als je weet dat je je dosis van de dag erna aan het opmaken bent.

Succes, en mocht je twijfelen vraag de huisarts even!
a
amiketLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben er van overtuigd dat je ontwenning gaat krijgen,vrij hevig mss, want 10 weken dagelijks clonazepam is toch al wel gewenning. Dus stop owv je gezondheid (epilepsie-aanval of gewoon terug rebound angsten) niet abrupt.

Je hebt er nog ca 50 x 2 mg over. Begin alvast met die te breken ( ze hebben een dubbele breuklijn toch he??? ) En neem 10 percent minder, dus 2.50 mg ipv 3 mg. Pak een week twee halfjes en een kwartje per dag ( 2.50 mg) en dan 2 halfjes gedurende 1 week ( 2 mg), dan 1 halfje en kwartje ( 1.25 mg) een week en dan twee weken een halfje ( 1 mg), dan een kwartje 0.5 mg een week en dan om de dag kwartje en niks en dan stop.

Heb niet berekend of je dan met 50 genoeg hebt, maar anders doe je er wat sneller over

1 week: 1,25 pilletje ( 2.50 mg)
1 week: 1 pilletje ( 2 mg)
1 week: halfje ( 1 mg)
1 week: kwartje ( 0.5 mg)
1 week: 3 kwartjes ( om de dag)

dan kom je wel toe met 50 x 2 mg

succres

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."