Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA/XTC of toch maar nie?

MDMA/XTC of toch maar nie?

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
H
HopjesvlaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo hier een stuk betreft mn drugsgebruik afgelopen periode. Kben 27 en blow op dit moment ongeveer 9jaar (begonnen op mn 18e). Tot mijn 26e niets gebruikt

Was altijd wel geïnteresseerd in bepaalde types drugs maar erg voorzichtig ermee geweest. Heb vaak de kans gehad om wat te gebruiken van vrienden etc maar vond het toch een beetje te risky.

Tot ik ongeveer 2.5 jaar geleden mijn Ex-vriendin had ontmoet. Omdat zij al wat meer ervaring had met MDMA/XTC leek het me wel leuk om een keer te gebruiken en dit viel me niet tegen. In 2016 zijn we dan ook aardig losgegaan met M en X soms wel 2x per maand in de zomer/festival periode. Nooit echt last gehad van de gevreesde dinsdagdip.

Tot afgelopen December. Het ging niet zo goed tussen mij en mn vriendin. Ik zat opzich wel goed in mn vel behalve op relatiegebied.
Kben toen naar een feest geweest met vrienden zonder mijn vriendin maar dat was geen probleem. Na 2.5 maand heb ik op dat festival 2 pillen van 200mg gebruikt heb(dit was een normale dosis voor mij om op een feest te gebruiken)en heb een top nacht gehad!

En toen kwam de dip... Zoals ik eerder al aangaf zat het niet helemaal lekker op relationeel gebied. Dit kwam extra naar buiten op de dagen na het gebruik. Omdat ik de dip nooit echt ervaren had heb ik deze onderschat. Heb toen een ruzie met mn vriendin gehad welke uiteindelijk is geleid tot het einde van de relatie.
Kheb het er erg moeilijk mee gehad en nog steeds doet het me zeer als ik eraan denk. Zeker omdat ze 1.5 maand later alweer in een nieuwe relatie zat. Normaalgesproken ben ik helemaal niet zo snel verliefd of een romanticus maar zij bracht wel echt het gevoel van liefde bij me los.

Van dit alles ben ik enorm geschrokken en heb ik sinds mijn laatste keer in December geen X of M meer aangeraakt.
Nu ga ik komend weekend na lange tijd weer naar een festival waar ik heel erg naar uitzie. Het lijkt me dan ook wel weer leuk om wat te gebruiken maar ben ontzettend bang dat de zogenaamde dinsdagdip te hard zal inslaan. Dit vanwege de nare herinneringen van afgelopen maanden.

Wat is jullie advies?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt wel aardig wat gedropt in het verleden. Tot 2 x per maand en 2 x 200mg pillen is best wel onverstandig denk dat je dat zelf ook wel weet.

Is het moeilijk voor jou om mdma maximaal 4x per jaar te nemen? Zoja dan adviseer ik je het gewoon niet te doen want als je nu na een half jaar geen "erge dip" krijgt ben je misschien wel terug vertrokken naar onverstandig gebruik met uitschieters van 500mg (500mg ja want veel pillen zijn al ver boven de 200mg) die meer dan 1 x per 3 maanden plaats vind.

Kan het niet voor jou bepalen maar na dergelijk heftig gebruik zou ik persoonlijk nog een half jaar pauze nemen. Kan zeker geen kwaad voor je hersenen. Wil je het toch doen ga geen 2 pillen nemen op 1 avond!
H
HopjesvlaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor de snelle reactie!

Ben het ermee eens dat ik het vorig jaar inderdaad erg bont heb gemaakt. Dit is waarschijnlijk ook te wijten aan dat het mijn eerste jaar was. Wil ik dan zeker ook niet op terugvallen!
Hier was ik eigenlijk al mee bezig na het festival seizoen. Ga ongeveer 2x per maand stappen en dan houdt ik het bij een jointje dus opzich kan ik gerust zonder X sterker nog totaal geen behoefte.

Al is dat anders op festivals en heb daarom ook maximaal 3 festivals gekozen om te bezoeken. Dan vind ik het heerlijk om mezelf op die roze wolk te verplaatsen. Tevens ben ik van plan om ook stuk lichtere pillen te halen. Mn vriendin die haalde altijd 200mg zelf ga ik nu voor 160mg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."