Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCapsules

Capsules

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
klader zei:
Maar dit betekent dus dat ik moet uitgaan van het percentage werkende stof, en daarvan 1.5mg/kg van moet nemen dus bij 90kg met een zuiverheid van 84% op: 90*1.5/84*100=160mg?
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal. Dat is dan wel je maximale dosering voor de gehele avond he, dus die kun je in 1 keer nemen. Maar wat ik altijd doe is beginnen met. 1mg per kg en dan ongeveer 2 uur later nog eens 0,5mg per kg.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Liefhebbertje zei:
Die is puur.
Klik om te vergroten...
Ok... Mijn opmerking ging echter over MDMA in het algemeen. Dit is niet jouw topic, dus snap niet echt waarom je hier dan over jouw MDMA moet beginnen. We geven allemaal antwoord aan de TS, daar kun je prima je eigen antwoord uithalen zonder dit topic te moeten kapen.
Liefhebbertje zei:
Durf niet echt foto te plaatsen
Klik om te vergroten...
Je weet dat het niet mag inderdaad, maar los daarvan voegt een foto ook helemaal niks extra's toe aan de opmerking dat je M zuiver is... Waarom toch de hele tijd de drang om hier foto's van je drugs te plaatsen? En waarom blijven provoceren met de opmerking dat je het niet durft terwijl je weet dat het niet mag?
Liefhebbertje zei:
Is dat dan de goede manier?
Klik om te vergroten...
Hoe je jouw manier van berekenen hebt geschreven was nogal vaag en op meerdere manieren te interpreteren. In principe klopt het mits je er het juiste mee bedoelt. Maar de manier van berekenen zoals de TS hem heeft uitgeschreven is sowieso juist en niet multi interpreteerbaar, dus het best gebruik je die gewoon.
k
kladerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit is mijn eerste post maar ik zit met een aantal vragen, ik wil graag van de mdma die ik heb capsules gaan maken, ik heb zelf wel capsules liggen en heb mdma met een percentage van 84%, wat zou ongeveer een normale dosering zijn met dit percentage. Ik had al een beetje rond gevraagt maar krijg veel verschillende antwoorde, de een zegt 50mg en de ander 100 en zelfs iemand dacht hetzelfde als bij pillen wat rond de 180 zou zitten...

Als iemand me hier meer over kan vertellen zou dat heel fijn zijn.

Alvast bedankt!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
klader zei:
Dit is mijn eerste post maar ik zit met een aantal vragen, ik wil graag van de mdma die ik heb capsules gaan maken, ik heb zelf wel capsules liggen en heb mdma met een percentage van 84%, wat zou ongeveer een normale dosering zijn met dit percentage. Ik had al een beetje rond gevraagt maar krijg veel verschillende antwoorde, de een zegt 50mg en de ander 100 en zelfs iemand dacht hetzelfde als bij pillen wat rond de 180 zou zitten...

Als iemand me hier meer over kan vertellen zou dat heel fijn zijn.

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...

Hallo, welkom!
Het gaat om je lichaamsgewicht. Het beste neem je 1 tot 1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht. Als voorbeeld: stel je weegt 80 kilo, dan is het 80x1,5= 120mg. Dat is een "veilige" dosis die je lekker laat gaan. Het komt niet op een milligram aan natuurlijk. Als je lager doseert kan het een net-niet ervaring worden. Al zijn lagere doseringen echt wel leuk en prettig om eens te proberen. Als je (veel) hoger doseert heb je grotere kans op de negatieve bijwerkingen (te strak staan, opgefokt, kaakkauwen, te warm) en zal de kater/dip wat zwaarder zijn. Ook verhoog je het risico op hersenschade bij hoge doseringen.
Daarbij is niet elke pil even sterk, dus niet elke pil xtc zit op de 180mg. Dat kan variëren van 100mg (komt niet heel vaak voor) tot wel meer dan 300mg per pil. Alleen als je ze laat testen weet je hoe sterk ze zijn. Hoeveel ervaring heb je al met xtc en MDMA?
k
kladerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dunnetjess33 zei:
Hallo, welkom!
Het gaat om je lichaamsgewicht. Het beste neem je 1 tot 1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht. Als voorbeeld: stel je weegt 80 kilo, dan is het 80x1,5= 120mg. Dat is een "veilige" dosis die je lekker laat gaan. Het komt niet op een milligram aan natuurlijk. Als je lager doseert kan het een net-niet ervaring worden. Al zijn lagere doseringen echt wel leuk en prettig om eens te proberen. Als je (veel) hoger doseert heb je grotere kans op de negatieve bijwerkingen (te strak staan, opgefokt, kaakkauwen, te warm) en zal de kater/dip wat zwaarder zijn. Ook verhoog je het risico op hersenschade bij hoge doseringen.
Daarbij is niet elke pil even sterk, dus niet elke pil xtc zit op de 180mg. Dat kan variëren van 100mg (komt niet heel vaak voor) tot wel meer dan 300mg per pil. Alleen als je ze laat testen weet je hoe sterk ze zijn. Hoeveel ervaring heb je al met xtc en MDMA?
Klik om te vergroten...
Pure m nog nooit gedaan maar met xtc heb ik redelijk wat ervaring en gebruik ik meestal rond de 200mg tot 280mg meestal wel per halfjes, maar aangezien ik van veel hoor dat een vingertje dippe heel vies kan zijn en het meer hallucinerend is dan xtc leek het me een goed idee om er caps van te maken, zelf weeg ik 95 kilo, word het dan niet een erg grote dosering?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Helaas moet ik je uit de droom helpen. Er is geen verschil tussen xtc en MDMA, dat is een hardnekkig broodje aap verhaal. MDMA is de werkzame stof in een xtc pil. Een xtc pil bevat mdma en bindmiddel om er een pil van te maken. MDMA en xtc geven hetzelfde effec omdat het hetzelfde is.
Vingerdip is behalve heel vies ook niet betrouwbaar qua dosering. Dikte van de vinger en hoe diep je dipt maakt verschil. 280mg is een redelijk hoge dosering voor iemand van 95 kg. Als je het echt precies zou willen nemen volgens de richtlijnen van "veilig" gebruik (veilig tussen haakjes want (hard)drugs zijn nooit 100% veilig natuurlijk) dan zou 142,50 mg goed zijn. Maak je er 150mg van is er nog geen nood aan de man denk ik hoor. Het jammere is dat je al aan hogere doseringen gewend bent nu en kan dus een juiste hoeveelheid wat tegenvallen maar dat ligt volledig aan je gemoedstoestand en je mentale instelling.
Hoe vaak gebruik je xtc/mdma?
k
kladerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dunnetjess33 zei:
Helaas moet ik je uit de droom helpen. Er is geen verschil tussen xtc en MDMA, dat is een hardnekkig broodje aap verhaal. MDMA is de werkzame stof in een xtc pil. Een xtc pil bevat mdma en bindmiddel om er een pil van te maken. MDMA en xtc geven hetzelfde effec omdat het hetzelfde is.
Vingerdip is behalve heel vies ook niet betrouwbaar qua dosering. Dikte van de vinger en hoe diep je dipt maakt verschil. 280mg is een redelijk hoge dosering voor iemand van 95 kg. Als je het echt precies zou willen nemen volgens de richtlijnen van "veilig" gebruik (veilig tussen haakjes want (hard)drugs zijn nooit 100% veilig natuurlijk) dan zou 142,50 mg goed zijn. Maak je er 150mg van is er nog geen nood aan de man denk ik hoor. Het jammere is dat je al aan hogere doseringen gewend bent nu en kan dus een juiste hoeveelheid wat tegenvallen maar dat ligt volledig aan je gemoedstoestand en je mentale instelling.
Hoe vaak gebruik je xtc/mdma?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik minimaal, alleen bij grote feestjes, ik denk dat ik 1x in de maand en soms 1x in de 2 maand naar een feestje ga, en ik ga ook wel eens nuchter, ik probeer toch een beetje te letten op me serotonine, maar t is dus niet dat ik wekelijks aan de pillen zit
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je let wel op je gebruik, dat is wel goed hoor. Het beste is wel om echt 3 maanden te laten tussen xtc/mdma gebruik. Dit omdat je hersenen die tijd wel nodig hebben om te herstellen. Zou je een enkele keer je niet aan de 3 maanden regel houden is het niet zo een ramp maar elke maand is redelijk vaak en niet echt minimaal. Dan heb je ook hogere doseringen nodig om iets te voelen. Het is aan jezelf natuurlijk of je je aan die regels gaat houden. Je hebt nu toch wel een antwoord op je vraag gekregen over de dosering van je capsules? Of heb je nog meer vragen? Stel ze gerust hoor, mensen helpen je graag hier.
k
kladerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dunnetjess33 zei:
Je let wel op je gebruik, dat is wel goed hoor. Het beste is wel om echt 3 maanden te laten tussen xtc/mdma gebruik. Dit omdat je hersenen die tijd wel nodig hebben om te herstellen. Zou je een enkele keer je niet aan de 3 maanden regel houden is het niet zo een ramp maar elke maand is redelijk vaak en niet echt minimaal. Dan heb je ook hogere doseringen nodig om iets te voelen. Het is aan jezelf natuurlijk of je je aan die regels gaat houden. Je hebt nu toch wel een antwoord op je vraag gekregen over de dosering van je capsules? Of heb je nog meer vragen? Stel ze gerust hoor, mensen helpen je graag hier.
Klik om te vergroten...
Als ik mdma met een percentage van 84 procent heb moet ik dan nog bij die 141.5mg uitgaan van de 84% of moet ik dan van 100% uitgaan? Dus ipv 141.5 dat je 141.5÷84*100 pakt
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
100mg mdma met een puurheid van 84% is 84mg werkende stof.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snap zijn vraag wel.
Hier heb ik nooit bij stil gestaan.

Heb misschien het antwoord voor ogen,
Als iemand dit kan bevestigen graag.

Er word vermeld 1-1,5mg per kg
Maar is het advies gebaseerd en getest op de stof
methyleendioxymethamfetamine
De base variant of hci

Base is olie meen ik


Is MDMA apolair of polair?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Liefhebbertje zei:
Er word vermeld 1-1,5mg per kg
Maar is het advies gebaseerd en getest op de stof
methyleendioxymethamfetamine
De base variant of
Klik om te vergroten...
Dat staat er nooit bij, dus dat weten we niet helaas.

Wat ik wel weet is dat het testcentrum in Nederland altijd uitslagen in base geeft. Dus persoonlijk reken ik altijd met base, want dat is het makkelijkst.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Liefhebbertje zei:
Oke dus gewoon uitgaan van gewicht -16%?
Zo doseer ik het momenteel.
Klik om te vergroten...
Dat hangt natuurlijk van de zuiverheid van je mdma kristallen af...
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oke dus gewoon uitgaan van gewicht -16%?
Zo doseer ik het momenteel.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die is puur.
Lab getest
Durf niet echt foto te plaatsen
Maar zuiver

Is dat dan de goede manier?
k
kladerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Dat staat er nooit bij, dus dat weten we niet helaas.

Wat ik wel weet is dat het testcentrum in Nederland altijd uitslagen in base geeft. Dus persoonlijk reken ik altijd met base, want dat is het makkelijkst.
Klik om te vergroten...
Maar dit betekent dus dat ik moet uitgaan van het percentage werkende stof, en daarvan 1.5mg/kg van moet nemen dus bij 90kg met een zuiverheid van 84% op: 90*1.5/84*100=160mg?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
klader zei:
Maar dit betekent dus dat ik moet uitgaan van het percentage werkende stof, en daarvan 1.5mg/kg van moet nemen dus bij 90kg met een zuiverheid van 84% op: 90*1.5/84*100=160mg?
Klik om te vergroten...

Volledig juist :thumbsup:
k
kladerLid
01-01-2024, 00:00
#18
PsyTekZ zei:
Volledig juist :thumbsup:
Klik om te vergroten...
Bedankt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."