Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1ste Xtc doen

1ste Xtc doen

22 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
R
Ramando91Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Laat in ieder geval maar testen want er is tegenwoordig zwaar spul in omloop..

Een gat in je maag zal je er niet van krijgen, maar met een zwakke maag kan het wel zijn dat je er van moet kotsen :tongueout:.

Ik deed het altijd samen met een goeie vriend en die had ook een zwakke maag, moest ie telkens overgeven omdat het gewoon te zware pillen waren.. Dus zoals vermeld, testen en rustig aan doen.

Btw, ik deed het altijd liever thuis om in een comfort zone te zijn.

Grtz
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou lekker wachten met drugs gebruiken tot je wat ouder en meer ingelezen bent. Als ik je posts zo lees schat ik je een jaar of 16. Echt veel te jong om al pillen te gaan slikken.
Fenrir zei:
De LD-50 van MDMA wordt geschat op 10mg à 20mg per kg lichaamsgewicht. Voor iemand van 80kg betekent dit dat je vanaf 800mg een kans van 50% loopt om te overlijden.
Klik om te vergroten...

Waar heb je deze informatie vandaan? Lijkt me sterk, iemand die 4 pillen slikt van ~200mg op een avond heeft dus 50% kans op overlijden? Yea right, I smell bullshit.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#3
Techneut zei:
Waar heb je deze informatie vandaan? Lijkt me sterk, iemand die 4 pillen slikt van ~200mg op een avond heeft dus 50% kans op overlijden?
Klik om te vergroten...

Ik zei "de LD-50 wordt geschat op 10 à 20mg per kg lichaamsgewicht", niet "van de mensen die 800mg slikken gaat de helft dood".

Het zit zo: bij tests, onder andere op ratten, zijn uiteenlopende waarden vastgesteld.Ik heb het zo hoog gezien als 107mg per kg lichaamsgewicht. Ik heb de onderzoeksresultaten met de laagste drempelwaarde aangehaald omdat het beter is uit te gaan van het ergste. Vandaar de LD-50 = 10 à 20 mg die ik noemde.

De reden waarom er niet meer zekerheid is, is erg voor de hand liggend als je even nadenkt. Het is onethisch en illegaal om mensen MDMA te voeren tot ze doodgaan, dus weten we niet zeker wat de werkelijke spreiding is.

Er is overigens in ieder geval één geval bekend van een puber die na 600mg is overleden aan serotonine syndroom. Ik heb geen zin om het te Googlen voor je, doe zelf maar.

Bron: https://thedea.org/mdma-risks-science-and-statistics-technical-faq/
Wederom, meer bronnen zoeken doe je zelf maar.

In het geval dat onderzoek geen definitief antwoord geeft is het in ieder geval aan te raden voorzichtig te zijn, en ik wil mensen die geen ervaring hebben met drugs ook absoluut niet laten geloven dat het veilig is om te stunten met absurde doseringen. Als jij dat wel een goed idee vindt, hoop ik dat niemand jou ooit om advies vraagt.

Dus: ik voerde deze waarde niet aan als zijnde onomstotelijk vastgesteld, maar het is beter om mensen voorzichtig te adviseren.

Techneut zei:
Yea right, I smell bullshit.
Klik om te vergroten...
Wat een kuttoontje ook :confused:mile:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."