Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMdma en angststoornis

Mdma en angststoornis

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi Layla,

Het komt ook niet alleen door de drugs, maar drugs kunnen wel een trigger zijn om die angst op te laten komen.

Je kunt niet met zekerheid zeggen dat de angst weer terug zal komen bij het gebruiken van mdma, maar er is een zeker risico. Misschien gaat alles oke of misschien schiet je terug in die angst. Je stabiliteit kan erg oppervlakkig zijn en zomaar verloren. Vraag jezelf af: is een avondje plezier dat risico waard?
L
Laylaxoxo18Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Lieve allemaal,

Ik heb sinds januari 2017 een angststoornis. Hiervoor ging ik regelmatig naar feestjes en gebruikte ik wel is wat.
Waar de angststoornis precies vandaan komt weet de therapeut niet. Zij heeft mij verteld dat het echt niet alleen door de drugs kan komen.
Nu ben ik al sinds januari niet meer naar feestjes geweest en heb ik niet meer gebruikt.
Mijn vrienden willen dit weekend is Mdma doen (poeder).
Ik voel mij al stabieler dan eerst en heb ook een stuk minder last van de angstklachten.
Maar wat denken jullie? Zijn de angstklachten hierna dan weer heel erg terug? En wat kan ik doen om mijn dip te verminderen?

Xxxx Layla
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eens met Mindless, vraag jezelf af of je het risico wil nemen. Dat is denk ik iets wat wij niet voor jou kunnen beslissen. Een angststoornis ontstaat door een combinatie van allerlei factoren, er is vrijwel nooit één oorzaak. Maar drugs kunnen wel knoeien met de knopjes waardoor iets waar je toch al gevoelig voor bent meer kans krijgt om tot uiting te komen.

Wat ik me wel nog afvroeg bij het lezen van je post: wat voor angststoornis is het (gegeneraliseerd, specifiek, paniek)? Hoe uit die zich? En heb je vroeger wel eens angstklachten ervan tijdens/na XTC, dus als direct gevolg daarvan?

Het meest effectieve middel tegen de dip is: hou je aan de aanbevolen dosering (1-1.5 mg per kilo lichaamsgewicht). En zorg sowieso goed voor jezelf de dagen na het gebruik, mocht je alsnog besluiten ervoor te gaan.
L
Laylaxoxo18Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is een gegeneraliseerde angststoornis. Het uit zich in paniekerig voelen en hyperventilatie. Maarja heb ook chronische hyperventilatie.
Zo’n paniekaanval duurde normaal 20 min ongeveer met van alles en nog wat zoals hartklopppingen enz. Ik heb nu al 2 maanden geen aanval meer gehad.
En nee ik heb het nooit direct na drugs gehad.
Het kwam door erg veel stressfactoren in mijn leven.
Die probeer ik nu weg te werken en eindelijk weer een gekke avond met mijn vrienden die ik al lang niet gezien heb.

En super bedankt voor de dosering enz :) xx
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed om te horen dat het al twee maanden beter gaat met je klachten.

Ik zou zeker (één van) je vrienden in vertrouwen nemen als je dat niet al gedaan hebt, zodat als je op het moment zelf toch paniekerig zou worden zij er voor je kunnen zijn.

Je hebt je keuze denk ik al stiekem een beetje gemaakt dus dan kan ik je alleen nog maar een hele fijne ervaring wensen. :grinning:
L
Laylaxoxo18Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja inderdaad zeer fijn!
En ja de keuze was er wel al een beetje maar ik bleef bang omdat er altijd mensen zijn die meteen zeiden: dat word je dood enz.
Ik heb inderdaad mijn beste vriendin sterk in vertrouwen genomen die ook nuchter blijft tot ze zeker weet dat ik goed ga.
Heel erg bedankt! X

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."