Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlprazolam lever/hersen cellen

Alprazolam lever/hersen cellen

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik krijg mischien binnekort alprazolam maar bij het inlezen over deze stof heb ik wel iets gelezen van dat het niet goed voor je lever was. Ook dat een bijeffect kan zijn dat je huid en ogen geel worden??! en dat je IQ afneemt.

weet iemand iets over de lever/hersen schadelijkheid van benzo's. Staat bijvoorbeel 1 recreatieve dosis gelijk aan 10 bier qua schadelijkheid?

anders hoeft het van mij niet :confused: Ik heb een fobie voor stoffen die in kleine hoeveelheden na eenmalig gebruik je organen kunnen slopen..
G
GremlinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je je aan je voorschrift houdt dan ga je geen problemen krijgen. Een vriendin neemt dagelijks 5 mg (wat een zeer hoge dosis is) en heeft niks van wat jij allemaal beschrijft.
Denk je dat ze een medicament op de markt gooien als men weet dat het schade aan de organen zou toebrengen?

PS Een receatieve dosis alprazolam bestaat niet
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Gremlin zei:
Als je je aan je voorschrift houdt dan ga je geen problemen krijgen. Een vriendin neemt dagelijks 5 mg (wat een zeer hoge dosis is) en heeft niks van wat jij allemaal beschrijft.
Denk je dat ze een medicament op de markt gooien als men weet dat het schade aan de organen zou toebrengen?

PS Een receatieve dosis alprazolam bestaat niet
Klik om te vergroten...
Al deel ik je standpunt dat medicijnen misbruiken niet juist is, drugs gebruiken is dat ook niet. Benzo's recreatief gebruiken is inderdaad niet heel slim wegens snelle tolerantie, mogelijke black-outs en natuurlijk de verslavingsfactor, maar zeggen dat er geen recreatieve dosis bestaat is onjuist. 1-2 mg zonder tolerantie is prima recreatief.
G
GremlinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Paperplane. zei:
Al deel ik je standpunt dat medicijnen misbruiken niet juist is, drugs gebruiken is dat ook niet. Benzo's recreatief gebruiken is inderdaad niet heel slim wegens snelle tolerantie, mogelijke black-outs en natuurlijk de verslavingsfactor, maar zeggen dat er geen recreatieve dosis bestaat is onjuist. 1-2 mg zonder tolerantie is prima recreatief.
Klik om te vergroten...


Ok, mijn definitie van recreatief gebruik van een susbtantie is dan anders. Het is niet iets dat geeft of bijbrengt of nieuwe inzichten brengt. Je wordt er alleszins niet high van. Ik heb zelf een voorraad liggen maar dat is om medische redenen.
Groet
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je iq fluctueert; als je jarenlang dagelijks stoffen als downers gebruikt: bv heroine of benzo's of dagelijks joint rookt ga je tijdens natuurlijk wel 'dommer' zijn, maar al deze dingen kunnen zich in grote mate herstellen, als je stopt en dan moet je nog enkele maanden soms wachten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."