Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAantal vraagjes over XTC

Aantal vraagjes over XTC

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
Y
YungKetaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag mede drugsers, dit is mijn eerste post op het forum en hoop dat dit bericht dus ook in de juiste categorie geplaatst is, zoniet verander ik hem even.

Ik heb 23 sept op een feest XTC gebruikt en dat was de beste ervaring ooit, nou wil ik het wel bijzonder en "gezond" houden en er toch wel ongeveer 2-3 maanden tussen laten zitten. Ik ga 2 december naar Pandemonium en wil daar ook graag op de XTC gaan. Komende zaterdag ga ik naar een terror feest waar je het nuchter niet overleeft. Nou is de vraag of ik zaterdag dan een lichte dosis XTC zou gebruiken (of dit het waard is), of zal dit nadelig zijn voor de ervaring van 2 december?
Mocht het geen goed idee zijn volgens jullie, is er een andere drug behalve pep / keta / ghb die ook leuk is voor zulke feesten?

Dan heb ik nog een tweede vraag, is er bij een lichte dosis XTC sprake van een kater / dipje de dag erna? Of valt dit reuze mee? En dan ook nog de vraag of je pupillen heel lang groot blijven na het gebruik van een lichte dosis XTC, aangezien ik 's ochtends dan wel weer langs mijn ouders moet lopen. Ik weet dat dat voor iedereen anders is maar bij de ervaring van 23 september bleven mijn pupillen toch wel lang groot na het feest.

Alvast bedankt!
-Yung Keta
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hee daar,

Nee is niet handig. Een "kleine" dosis xtc zuigt al snel aardig wat serotonine weg.

En de 3 - maanden regel is het minimale wat je nodig hebt om goed te herstellen. Ben zelf van mening dat het ook niet heel positief is om precies elke keer naar 3 maanden je serotonine tank leeg te rammen maar eigen meningen daar in.

Ik zou pas 2 december weer gebruiken.

Pep, keta, ghb. Allemaal wel leuk. Pep vind ik alleen de plafond dienst jammer. Keta ben ik soms afwezig en ghb vind ik vreselijk moeilijk doseren op een feest. Ieder z'n eigen ding dus.

Meeste gaan denk ik wel voor pep (keta onderhand ook aardig populair).
Y
YungKetaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Yaizer zei:
Hee daar,

Nee is niet handig. Een "kleine" dosis xtc zuigt al snel aardig wat serotonine weg.

En de 3 - maanden regel is het minimale wat je nodig hebt om goed te herstellen. Ben zelf van mening dat het ook niet heel positief is om precies elke keer naar 3 maanden je serotonine tank leeg te rammen maar eigen meningen daar in.

Ik zou pas 2 december weer gebruiken.

Pep, keta, ghb. Allemaal wel leuk. Pep vind ik alleen de plafond dienst jammer. Keta ben ik soms afwezig en ghb vind ik vreselijk moeilijk doseren op een feest. Ieder z'n eigen ding dus.

Meeste gaan denk ik wel voor pep (keta onderhand ook aardig populair).
Klik om te vergroten...

Dankjewel voor je snelle reactie!
Het leek me inderdaad na nog wat lezen op dit forum niet echt ideaal om zaterdag schijven naar binnen te werken.
Nu zit ik toch na te denken over pep alleen heb ik hier totaal geen ervaring mee en heb daar wel nog wat vraagjes over:
- Blijven je pupillen hier normaal van of worden ze echt groot?
- Als ik niet bizar veel gebruik, kan ik na het feest dan wel nog slapen?
- Aangezien ik vaker gehoord heb dat pep echt troep is voor je lichaam, zal ik de dagen erna me nog steeds kut voelen / brak zijn? Ik moet de maandag erna namelijk 's ochtends ergens zijn en heb geen zin om me dan super kut te voelen.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#4
YungKeta zei:
Dankjewel voor je snelle reactie!
Het leek me inderdaad na nog wat lezen op dit forum niet echt ideaal om zaterdag schijven naar binnen te werken.
Nu zit ik toch na te denken over pep alleen heb ik hier totaal geen ervaring mee en heb daar wel nog wat vraagjes over:
- Blijven je pupillen hier normaal van of worden ze echt groot?
- Als ik niet bizar veel gebruik, kan ik na het feest dan wel nog slapen?
- Aangezien ik vaker gehoord heb dat pep echt troep is voor je lichaam, zal ik de dagen erna me nog steeds kut voelen / brak zijn? Ik moet de maandag erna namelijk 's ochtends ergens zijn en heb geen zin om me dan super kut te voelen.
Klik om te vergroten...

Als je licht tot normaal doseer zullen je pupillen niet heel erg veranderen. Ze zullen nooit zo erg veranderen als met xtc / mdma.
Als je niet bizar veel gebruikt en op tijd stopt, kan je slapen. Maar zoals gezegd; niet bizar veel en op tijd stoppen.
Het valt wel mee hoe schadelijk een avondje "weinig tot normaal" gebruik is. Denk dat het niet slapen / slecht eten ook hier op een factor speelt.
Als je zaterdag avond gebruikt zal je maandag geen kater meer hebben. Als je de hele nacht niet slaapt, zorg dat je op zondag gewoon heel vroeg naar bed ga en je voelt je de volgende dag weer prima (of je moet het wel erg bot hebben gemaakt).
Als je zaterdag nacht nog wat uurtjes slaap kan pakken is er helemaal niks aan de hand.

Hoe vroeg je moet stoppen is persoonsgebonden. Ik moet zeker 4 uur voordat ik ga slapen stoppen, ideaal is 6 uur maarja wie doet dat. Vriend van me kan na een uurtje al pitten.
Y
YungKetaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit klinkt misschien wel als de oplossing, alleen vraag ik me dan nog één ding af. Als ik zaterdag dan een lichte-normale dosis pep gebruik, zal ik dan 2 december minder hard gaan op de schijven? Of is dit niet echt met elkaar verbonden.
Oja, en nog een vraagje over pep, hoe zit het met het afbreken van spiermassa? Ik heb gehoord dat pep echt verdomde slecht voor je is als je aan fitness doet, zal 1 keertje gebruiken echt al meteen destructief werken of is dat niet zo?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
YungKeta zei:
Dit klinkt misschien wel als de oplossing, alleen vraag ik me dan nog één ding af. Als ik zaterdag dan een lichte-normale dosis pep gebruik, zal ik dan 2 december minder hard gaan op de schijven? Of is dit niet echt met elkaar verbonden.
Klik om te vergroten...
Dit zal daar geen invloed op hebben.

Oja, en nog een vraagje over pep, hoe zit het met het afbreken van spiermassa? Ik heb gehoord dat pep echt verdomde slecht voor je is als je aan fitness doet, zal 1 keertje gebruiken echt al meteen destructief werken of is dat niet zo?
Klik om te vergroten...
Goed zal het niet voor je zijn, maar vergeet niet dat MDMA minstens net zo destructief is voor je lichaam. Pep is pas echt schadelijker zodra je veel meer gaat nemen, of het frequenter gaat gebruiken.
Probeer de schade te beperken, zorg dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt voor (en tijdens!) je feest. En wees verstandig, en ga geen 12 uur lang strak staan. Begin even nuchter om de sfeer te proeven. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."