Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswelke benzo kiezen?

welke benzo kiezen?

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo

Ik wil graag eens een benzo proberen, heb dit namelijk nog nooit gedaan.
Heb thuis dan maar eens in de kast gekeken wat we hier zoals liggen hebben. Maar het zijn er best veel verschillende dus nu weet ik niet welk wanneer te gebruiken :)

De volgende pilltjes gevonde:
Lorazepam
Zaldiar
Ibuprofen
Xanax

Kn iemand mij wat advies geven wat juist het verschil is tussen deze en welke ik beter (niet) probeer?

Heel hard bedankt :grin:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
mijaser zei:
Hallo

Ik wil graag eens een benzo proberen, heb dit namelijk nog nooit gedaan.
Heb thuis dan maar eens in de kast gekeken wat we hier zoals liggen hebben. Maar het zijn er best veel verschillende dus nu weet ik niet welk wanneer te gebruiken :)

De volgende pilltjes gevonde:
Lorazepam
Zaldiar
Ibuprofen
Xanax

Kn iemand mij wat advies geven wat juist het verschil is tussen deze en welke ik beter (niet) probeer?

Heel hard bedankt :grin:
Klik om te vergroten...

Hey!

Als eerst heb je dit al gelezen? Daar staan ook de 2 benzo's die jij hebt in beschreven (xanax, lorazepam) Je hebt 2 benzo's de andere 2 zijn voor koorts/griep;

Ibuprofen = Ibuprofen behoort tot de groep van de ontstekingsremmende pijnstillers.
Ibuprofen, de werkzame stof werkt ontstekingsremmend, pijnstillend en koortsverlagend, ook totaal niets interessant dus. Tenzij je griep hebt :wink:

Zaldiar= Tramadolhydrochloride/Paracetamol , ook niets duidelijk..

Lorazepam (2,5mg voor eerste keer is zat als het goed is) en Xanax (alprazolam) (1-2mg zonder tolerantie) zijn benzodiazepinen. Artsen schrijven het voor bij angstgevoelens en gespannenheid, paniekstoornissen, slapeloosheid, epilepsie, alcoholontwenning, goed voor het slapen dus :)

Slaap lekker vast en ga niet met de dosis rommelen probeer gewoon 1 om te kijken of het bevalt.

Let wel op, niet langer/vaker gebruiker dan 2-3 weken(dagelijks maar dat raad ik je STERK af). Of max 1-3x per week aangezien het aardig verslavend kan werken..
p
peterpanLid
01-01-2024, 00:00
#3
probeer loramet voor het slapen gaan, heel rustgevend. Zorg dat je niet te vroeg op moet.
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#4
Danku voor de snelle reacties :)
Heeft me weer wat onnodig slikken van die koorts/griep werende medicamenten bespaard.
Ja ik heb overigens die pagina eens doorgelezen. Maar heb nog een vraagje :)
Ga je er namelijk echt gewoon van slapen? Want dat is namelijk mijn bedoeling niet. Gewoon een beetje niets doen en voor de tv zitten, een soort van eenmalige vervanger voor een jointje of mss dat ik er wel een jointje bij rook.
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb afgelopen weekend de lorazepam eens geprobeerd. Heb om 2uur 4 van de pilletjes genomen (1mg), maar ik voelde er bitter weinig van moet ik zeggn..
Heb wel heerlijk geslapen, maar daar doe ik het niet voor..

Misschien de dosis verhogen? Maar het is nogal raar om zeg maar 5pilletjes direct achter elkaar naar binnen te werken.
Of combineren met de andere eventueel? 2 lorazpams en nog een xanax of 2?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
mijaser zei:
Ik heb afgelopen weekend de lorazepam eens geprobeerd. Heb om 2uur 4 van de pilletjes genomen (1mg), maar ik voelde er bitter weinig van moet ik zeggn..
Heb wel heerlijk geslapen, maar daar doe ik het niet voor..

Misschien de dosis verhogen? Maar het is nogal raar om zeg maar 5pilletjes direct achter elkaar naar binnen te werken.
Of combineren met de andere eventueel? 2 lorazpams en nog een xanax of 2?
Klik om te vergroten...

Dat is het hem juist, ze zijn ervoor gemaakt om beter en makkelijker te slapen. Geen trip effecten ofzo verwachtten. Met xanax erbij zal je nog sneller slapen :wink:

Doe het met mate!

Grz
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
mijaser zei:
Maar benzo's worden toch niet recreatief gebruikt om te slapen vermoed ik?
K verwacht ook geen trip ofzo maar toch wel een sterke high of ontspannen gevoel. K had ook een jointje gerookt en dat was het enige waar ik iets van merkte, maar ik zou toch denken dat de benzo overheerst? Of zie ik dat verkeerd?
Klik om te vergroten...


Na een avond speed/coke of weet ik wat voor een upper of tripmiddel en ze kunnen niet slapen word er soms zo'n benzo misbruikt om (toch) makkelijk in slaap te komen.

Psychiaters schrijven het voor bij slapeloosheid, angst gevoelens, epilepsie, spierkrampen,fobieën, en meer. En slaapt dus makkelijker en word wat lakser soms bij dagelijks gebruikt.

Let wel is aardig verslavend als je het misbruikt meestal naar mijn weten..

Grz
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#8
ah ok, het is dus niet dat men ze neemt om bijvoorbeeld te 'chillen' zoals waarom men een jointje rookt?

Persoonlijk zou k er niet aan verslaafd kunnen geraken denk k aangezien ik ze dan alleen ga gebruiken voor moest ik nog wat te strak staan en het toch tijd is om te gaan slapen :)
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Denk dat iedereen die ergens mee begint dat die zegt dat hij er persoonlijk niet verslaafd aan zal raken. Loop nooit op de feiten vooruit iedereen kan verslaafd raken!
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar benzo's worden toch niet recreatief gebruikt om te slapen vermoed ik?
K verwacht ook geen trip ofzo maar toch wel een sterke high of ontspannen gevoel. K had ook een jointje gerookt en dat was het enige waar ik iets van merkte, maar ik zou toch denken dat de benzo overheerst? Of zie ik dat verkeerd?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."