Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshet effect dat ritalin op me heeft

het effect dat ritalin op me heeft

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
e
eekamouseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb nu al een paar doosjes ritalin er doorgejaagd , gespreid over enkele weken. En op veel vlakken voel ik een verbetering. Oorspronkelijk ben ik ermee begonnen om te studeren. Dat ging veel beter. Maar ik merk ook andere dingen op. Ik ben rustiger in m'n hoofd, ik kan beter mezelf zijn in sociale situaties, kan dieper en beter nadenken. Maar misschien nog het beste is dat ik me gewoon beter voel als ik ritalin neem. Ik vroeg me nu af of ritalin bij iedereen dit effect heeft? Of kan het zijn dat ik een vorm heb van ADD-ADHD , en hierdoor ritalin zo goed aanslaat?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Of kan het zijn dat ik een vorm heb van ADD-ADHD , en hierdoor ritalin zo goed aanslaat?
Klik om te vergroten...

Ik neem toch aan dat je het daarvoor neemt? Of gebruik je het als zelfmedicatie?
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk dat het als studiehulpmiddeltje bedoeld was.

Als je je er echt rustig van gaat voelen, psychisch en/of fysisch, dan is de kans bestaande dat je AD(H)D hebt.
Je schrijft 'rustig in je hoofd', misschien eerder ADD

Je kan je laten testen , of onderzoeken door een psychiater, die aan de hand van een aantal testen en criteria een diagnose kan stellen...

Maar ook niet AD(H)D-ers, voelen zich sowieso alerter en geconcentreerder.
Alleen voelen zij ook stimulatie, jij dan totaal niet?
Het effect duurt kort van directwerkende rilatine, maar mijn ervaring is dat het me ook niet opgefokt maakte, het gaf een aangenaam helder, opgepept gevoel.
Weet wel vanmezelf dat ik geen ADHD of ADD heb
Dus krijg het niet voorgeschreven en als ik dan toch een stimulantium neem is het eerder pep, op straat gekocht.
Want kan niet zomaar via via zonder recept aan rilatine geraken en dat hoeft ook niet.
Ben niet van plan terug aan de schoolpoorten te gaan staan :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."