Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA en de wetenschap - wat weten we eigenlijk? (3 maanden regel, dosis, etc)

MDMA en de wetenschap - wat weten we eigenlijk? (3 maanden regel, dosis, etc)

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
Daar was ik eigenlijk heel erg benieuwd naar - wat weten we nou eigenlijk? Specifiek over de volgende twee punten:

• Ik was benieuwd of iemand weet waar bij mdma de 3-maanden-regel vandaan komt. Als in, ik snap natuurlijk dat een periode er tussen verstandig is, en lees en hoor dat bij regelmatiger gebruik mensen vaak meer klachten krijgen. Sommige websites (vaak ENG) hebben het echter over minimaal 6 tot 8 weken tussen gebruik in, hier hebben we het vaak over minimaal 3 maanden, en mijn ouders hebben het over 100 jaar (lees: 'gebruik geen drugs'). Hoe komen we op deze aantallen, weet iemand dat? Waarom bijvoorbeeld 3 maanden en niet 2, of 4, of 6 - is hier ooit onderzoek naar gedaan, al is het maar een soort survey, of is deze periode specifiek ergens op gebaseerd?
  • Dezelfde nieuwsgierigheid heb ik omtrent de richtlijn voor een maximale dosis van 1 tot 1,5 mg werkzame stof per kg lichaamsgewicht (voor vrouwen) of 1,5 tot 2mg werkzame stof per kg lichaamsgewicht (voor mannen).

Ben benieuwd of mensen hier interessante wetenschappelijke dingen over hebben gelezen, of misschien heel andere wetenschappelijke artikelen of onderzoeken zijn tegengekomen ooit over mdma gebruik, effect, wat dan ook, die ze willen delen. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
Dit filmpje is wel interessant.

Het komt er eigenlijk op neer dat het geen exacte wetenschap is en die regels dus redelijk arbitrair zijn.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."